צעד נוסף בפתיחת השמים ושוק התעופה בישראל לתחרות: ישראל ורוסיה חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ורוסיה לבצע טיסות סדירות נוספות בין שתי המדינות.
משמעות הדבר - תחרות חדשה ומשופרת בחברת אל-על, הנהנית כיום מהגמוניה בקו הטיסות הסדירות מישראל לרוסיה. לפי ההסכם שנחתם במוסקבה בין סגן מנהל רשות התעופה האזרחית, אריק בן-ארי, ומנהל רשות התעופה האזרחית הרוסית, יבגני בצ'ורין, יתאפשר לכל מדינה למנות חברת תעופה נוספת בקו תל אביב -מוסקבה.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי לפי ההסכם יתאפשר לכל אחת מהמדינות למנות מוביל נוסף שישמש לטיסות נוסעים ומטען - או לחילופין שתי חברות שתשמשנה האחת לטיסות נוסעים והשנייה לטיסות מטען.
משמעות ההחלטה היא שמעתה תוכל חברת ק.א.ל. לפעול כמובילת מטענים נוספת, לצד חברת אל-על. בנוסף לכך הוחלט, על הגדלת מספר טיסות הסדירות השבועיות בין תל אביב למוסקבה מ-14 טיסות כיום ל-21 טיסות שבועיות. עוד סוכם על הגדלת מספר טיסות השכר למוסקבה משלוש טיסות כיום, לחמש טיסות שבועיות.
כמו כן סוכם להגדיל את מספר הטיסות הסדירות והשכר בין תל אביב לסנט-פטסבורג, לשעבר לנינגראד - לשתי טיסות סדירות וטיסת שכר אחת בעונת החורף, וחמש טיסות סדירות ושתי טיסות שכר בעונת הקיץ.
סוכם כי רוסיה תאפשר לחברת תעופה ישראלית נוספת לטוס בנתיב הטראנס-סיבירי בדרך למזרח-הרחוק. זכות זו הוקנתה עד-כה לאל-על בלבד. חברות כגון ארקיע וישראייר יוכלו מעתה לטוס בנתיבים אלה ולקצר את משך הטיסות ליעדים באסיה ובמזרח-הרחוק. המהלך פותח אפשרויות מסחריות, תודות להוזלת העלויות.
סיטרמן הוסיף: "ההסכם הוא שלב נוסף במדיניות משרד התחבורה לפתיחת השמים לתחרות ולהרחבת מספר הטיסות של חברות תעופה זרות הטסות לישראל. הרחבת הטיסות בין ישראל לרוסיה צפויה להגדיל את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי הטיסות".