שר האוצר, רוני בר-און, אמר אמש (ב', 27.08.07) בכנס העיר לחינוך בחולון, כי החינוך עומד במרכז סדרי העדיפויות התקציביים של הממשלה הנוכחית, מתוך אמונה כי חינוך טוב הוא הבסיס העיקרי להבטחת חוסנה של מדינת ישראל, להתפתחותה ושגשוגה, ליצירת מציאות של צמיחה בת-קיימא, ולהשגת הישגים אקדמיים - טכנולוגיים וחברתיים-כלכליים.
דבריו הנלהבים של השר בזכות מערכת החינוך לא הרשימו את השרה יולי תמיר, שאיימה הבוקר (ג', 28.08.07) שלא לפתוח את שנת הלימודים אלא אם תעביר ועדת הכספים 400 מיליון שקל למערכת החינוך לטובת ילדים עולים. "אני קוראת ליו"ר ועדת הכספים, סטס מיסז'ניקוב שלא לעכב את תקציב משרד החינוך, אחרת לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים. לא מקובל עלי להשתמש בכלי של עיכוב העברות תקציביות ערב פתיחת שנה. המערכת לא יכולה להתנהל כך."
אתמול הוסיף שר האוצר, כי "מערכת חינוך איתנה תביא לצמצום הפערים החברתיים, להעלאת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולירידה בשיעור האבטלה". הוא אף הציג נתונים בדבר הקשר שבין השקעה בחינוך לבין נתונים מאקרו-כלכליים הנוגעים לצמיחה, שיעור השתתפות, רמת שכר ורמת אבטלה.
בהתייחסו לתקציב 2008 ולהקצאה הממשלתית לחינוך בטווח הארוך, ציין השר, כי "האוצר השקיע למעלה מ-5 מיליארד שקל לטובת הרפורמה בחינוך, כעת מוטלת על מערכת החינוך האחריות לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולהנהיג שינוי מהותי בכל רבדיה של מערכת החינוך בישראל".
בר-און ציין כי ההשקעה הממשלתית הגדולה בחינוך מחייבת קביעה ברורה של יעדים מדידים לבחינת מידת יישומה של הרפורמה ומידת הצלחתה ותפוקותיה. בדבריו הדגיש השר כי "הקצאת משאבים כשלעצמה אינה מספיקה וללא יישום מקצועי ש'ימקסם' את התועלת הצפויה מההשקעה תוך הובלת גישה חדשה, לא יתרחש השינוי המיוחל". בהקשר זה ציין את הצורך בהובלה משותפת של שורת צעדים משלימים שיביאו לשינוי במעמד המורה, בדרכי הכשרתו וגיוסו, במנגנוני הפיקוח והבקרה, בשיטת התקצוב, ובאופן ניהול המערכת.
בהתייחסו לפתיחת שנת הלימודים שב וקרא שר האוצר לארגון המורים לגלות אחריות ולא לפגוע בתלמידים, בהורים ובמורים ולהימנע מהשבתה של מוסדות החינוך העל-יסודיים. "השבתת מוסדות חינוך הינה מהלך מיותר שלא יניב לארגון המורים הישגים נוספים. אני קורא לארגון המורים לשוב לשולחן הדיונים ולנצל את ההזדמנות שנוצרה ולקחת חלק ברפורמה החשובה במערכת החינוך".