|
גידול של 21% במכירות הנעליים בחגים
|
|
|
|
|
גידול של כ-15% צפוי בחגים השנה השנה במכירות רשתות השיווק בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני-קיימא וכלי-הבית. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.
הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2003 - 2006. מהניתוח עולה כי בארבע השנים האחרונות היתה עליה ממוצעת של כ-15% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה ממוצעת של כ-8% בחודש שאחרי החגים.
בשנים 2003-2006 נרשמה עליה ממוצעת של כ-10% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 5% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני-קיימא כגון מוצרי חשמל לבית בחודש החגים - נרשמה עליה של 29% בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ-19% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים.
במכירות ההנעלה נרשמה בארבע השנים האחרונות בחודש החגים עליה של כ-21% בממוצע, לעומת ירידה של 7% בחודש שלאחריו. הגידול הבולט ביותר - של כ-98% בממוצע, נרשם במכירות של כלי-הבית והמטבח, לעומת ירידה בהיקף של כ-42% בממוצע, בחודש לאחר החגים.
באיגוד מציינים, כי העליה הצפויה בשנת 2007 דומה לממוצע בשנתיים האחרונות. בנוסף, מאגף הכלכלה נמסר כי שיעור הגידול במכירות רשתות השיווק בתקופת החגים שבין ראש-השנה ועד סוכות נמוך מזה שבחג הפסח. השונות בין שתי תקופות החגים משקפת את הבדלי הצריכה המהותיים, בעיקר במכירות מוצרי בני-קיימא וכלי-הבית והמטבח.