|
הלווין החדש משופר יחסית לשני אחיו הקודמים בסדרה [צילום: חברת חלל SPACECOM]
|
|
|
|
|
חברת חלל תקשורת הודיעה כי בשבועיים הקרובים, לאחר סיום ההרכבות בארץ, יועבר לווין התקשורת "עמוס-3" לבדיקות אחרונות באתר הניסויים והבדיקות של חברת IABG בגרמניה - בטרם העברתו לאתר השיגור בקזחסטאן ושיגורו לחלל בתחילת 2008.
הלווין של חברת חלל-תקשורת המיוצר על-ידי התעשיה האווירית במפעל מב"ת ביהוד, נמצא בימים אלה בשלבי אינטגרציה אחרונים של תתי-המערכות על גוף הלווין עצמו.
באתר הניסויים בגרמניה, יעבור הלווין סדרת ניסויים סטנדרטיים שאותם עובר כל לווין בכדי להכשירו למסע אל החלל, ושמטרתם לדמות את תנאי הסביבה בהם ייתקל במהלך השיגור - ולאחר מכן בזמן שהייתו בחלל. ניסויים אלה כוללים שהייה בתא ואקום המדמה את הריק בחלל, הפעלת מחזורים קיצוניים של קור וחום, הרעדה של הלווין ושהייה קצרה בתא אקוסטי המדמים עבור הלווין את העומסים הדינאמיים והאקוסטיים המופעלים עליו במהלך השיגור.
בתחילת 2008 יועבר הלווין "עמוס-3" לאתר השיגור בבאיקונור שבקזחסטן, משם שוגר גם הלווין "עמוס-2". הלווין החדש כולל ארבע אנטנות; האנטנה הראשית, בדומה לקודמו, תספק כיסוי בתחום תדר ה-Ku לאזורי השירות במזרח-התיכון, מרכז-אירופה וצפון-אמריקה. שתיים מהאנטנות החדשות הן ניידות ומאפשרות להזיז את אזור הכיסוי שלהן לכל נקודה על פני כדור-הארץ.
כמו-כן, כולל הלווין תחום-תדר חדש, תחום ה-Ka, המאפשר עבודה בקצבים גבוהים, עם אנטנות קרקעיות קטנות יותר. יופעלו בלווין עד 24 מקטעי חלל (ברוחב פס של 36MHz) בתחום ה-Ku ועוד 2 מקטעים בתחום ה-Ka, כשרוחב הפס של כל אחד הוא עד 500MHz.
חלל-תקשורת (SPACECOM) היא כיום מהחברות המובילות במתן שירותי שידור ותקשורת לוויינית באמצעות הלוויינים "עמוס-1" ו"עמוס-2" באירופה, במזה"ת ובחוף-המזרחי של ארה"ב. "עמוס-3", שבדומה ל"עמוס-2" נמצא בבעלותה המלאה של חלל-תקשורת, מיועד לשיגור ברבעון הראשון של 2008, והוא יחליף את "עמוס-1", הצפוי לסיים את חייו במחצית השנייה של 2008.
בין לקוחותיה הגדולים של חלל-תקשורת בארץ נמנים ממשלת ישראל, רשות השידור, הרשות השנייה (ערוץ 2 וערוץ 10), חברת הטלוויזיה בלווין YES וגילת. בין לקוחותיה הגדולים בחו"ל ניתן למצוא את HBO, טלספציו, אנטנה הונגריה וגורמי שידור אחרים שביניהם משרד ההגנה האמריקני. חלל תקשורת היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב. בעלי המניות העיקריים שלה הם התעשיה האווירית, קבוצת ח. מר, קבוצת יורוקום, וחברת GSSM.