|
יהדות ארה"ב רוכשת בארץ יותר תשמישי קדושה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
עם ישראל מתכונן ליום הכיפורים, ומבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מתברר כי מכירות הכיפות מתוצרת כחול-לבן גדלו ערב יום הכיפורים ובתקופת החגים בכ-25% לעומת הממוצע השנתי - ובכ-5% לעומת יום הכיפורים הקודם. המכירות השנה הסתכמו בכ-2.8 מיליון שקל, ובסיכום השנה כולה יסתכמו מכירות הכיפות בכ-20 מיליון שקל.
מדובר בעיקר בכיפות סרוגות בדוגמאות וצבעים שונים, בכיפות העשויות מקטיפה, ומכיפות העשויות מסאטן או מעור. מחיר כיפה בממוצע נע השנה בין 10-40 שקל, בדומה לאשתקד. גם במכירות הטליתות ניכרת התעוררות, והמשווקים מדווחים על גידול של כ-10% לעומת הממוצע השנתי ועל גידול של כ-7% לעומת יום הכיפורים הקודם.
מכירות הטליתות לקראת הימים הנוראים הסתכמו בכ-5 מיליון שקל, ובשנה כולה יסתכמו המכירות בכ-40 מיליון שקל. מרבית הטליתות עשויות מצמר, ממשי, מאקרילן, או מסאטן דמוי משי.
מחיר טלית בממוצע נע השנה בין 60 שקל לטלית משי, ל-350 שקל לטלית צמר מהודרת. יחד עם הטליתות נמכרים גם תיקים לטליתות, המופיעים בסגנונות ובצבעים שונים, ומחירם נע בין 35 שקל ל-200 שקל, בדומה לאשתקד.
מאיגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים נמסר, כי לקראת הימים הנוראים חל גידול של כ-5% בייצוא הטליתות לעומת אשתקד בעיקר לקהילות היהודיות לארה"ב, הייצוא הסתכם בכ-1.8 מיליון שקל. האיגוד מסר כי שני היצרנים המובילים בתחום הטליתות הינם: משכן התכלת וטליתניה, המהווים יותר מ-90% מהשוק.