קמפיין אמריקני הפונה לרכוש אמון העולם המוסלמי נפתח במדינות המוסלמיות השונות, כך מדווחות סוכנויות הידיעות (יום ה', 31.10.02).
נראה, כי ארה"ב מנסה לעשות צעד, אשר יקנה למוסלמים במדינות ערב אמון בה. כמו לפני בחירות, לקראת המתקפה האמריקנית הצפויה על עירק, פונה ארה"ב לדרך השיווקית: מחלקת המדינה פתחה במסע פרסום במדינות מוסלמיות, שנועד לשכנע את אזרחיהן כי המוסלמים המתגוררים בארה"ב נהנים מחופש פולחן ומחירות מלאה בחיי היומיום.
במסגרת הקמפיין יוצגו ברחבי העולם המוסלמי סרטים דוקמנטריים קצרים על חיי המוסלמים בארה"ב. בסרטים יוצגו בין היתר רופא ממוצא אלג'יראי, ד"ר אליאס זרהוני, ראש מינהל הבריאות האמריקני; אופה יליד לוב; מורה יליד לבנון, ואיש הצלה בכוחות כיבוי האש של ניו יורק, אשר יספרו על חייהם בארה"ב, כמובן, מנקודת מבט אמריקנית.
עלות הקמפיין 15 מיליון דולרים.
דובר מחלקת המדינה, ריצ'ארד באוצ'ר, אמר כי "קיימת אי הבנה רבה בנוגע לחייהם של המוסלמים במדינה הזאת, ואנחנו רוצים להציג את הדברים כמות שהם". לדבריו, "הפרסומות מסבירות איזו חברה אנחנו, וכיצד אנחנו מתייחסים לבני אדם".
הסרטים יוצגו תחילה באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ומתנהל משא-ומתן לקניית זמן אוויר גם בארצות נוספות באסיה ובמזרח התיכון. בתחנת הטלוויזיה 'אל ג'זירה' לא יוצגו הסרטים בשלב זה, כי "הם דורשים יותר מדי כסף", לדברי באוצ'ר.
"מה שבמדינות מוסלמיות יודעים על ארה"ב מבוסס על שמועות ומידע מעוות, ולכן עדיף שנספר להם את הסיפור שלנו".
האם יש אמת בפרסום? והאם המסר, של חיים המשוחררים מחופש פולחן וכד' הוא המסר אותו יש לשדר למוסלמים, אשר הפולחן הוא חלק חשוב בחייהם? בקרוב, אולי, נדע.