"ראש הממשלה אריאל שרון, התחייב להחזיר את 40 מיליוני השקלים שהאוצר קיצץ מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. התחייבות זאת שנעשתה במסגרת הדיונים הקדחתניים להשארת מפלגת העבודה בקואליציה, אינה מותניית באופן בו הסתיימו המגעים, ועל האוצר לכבדה כלשונה"
כך מסר הבוקרׁ(יום א', 3.10.02) שר התחבורה היוצא ד"ר אפרים סנה למחלקה ראשונה, במהלך פגישת פרידה שנערכה לרגל סיום וסיכום פעילותו במשרד התחבורה.
סנה ציין את הדברים בהדגישו כי הוא מתכנן להמשיך ולפעול מספסלי האופוזייה, בתחומי התחבורה בהם צבר נסיון ב-20 החודשים החולפים.
סנה סקר את נושאי המחלוקת בהם הפעיל כלפי משרד האוצר את כל כובד משקלו, בהדגישו את נושא התחבורה המסילתית: האוצר התנגד לגיוס כספים להם נידרשת רכבת ישראל - מהמיגזר הפרטי, בעוד שהוא, האוצר, אינו מסוגל לגייס בעצמו סכומים אלה הנאמדים במיליארדי שקלים. סנה פרט את הקוים בהם האיץ את התפתחות רכבת ישראל, בהם שתי המסילות השונות האמורות להסלל לבירה.
סנה ביקש להזים את הטענות שהועלו כלפיו בכלי התקשורת, בנושא המינויים הפוליטיים שביצע לכאורה במשרדו. לדבריו הוחלפו במהלך תקופתו, המנהלים הבאים: מנהל נתב"ג, מנהל נמל אשדוד, מנהל נמל אילת, מנכ"ל רשנ"ר, מנכ"ל נת"ע, מנכ"ל ויו"ר אל על, ראש מינהל התעופה ומנהל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אך רק זה האחרון – יצחק אשל, הינו אכן מינוי פוליטי.
"גם מינויו של אשל נעשה על רקע מקצועי, ואושר על-ידי ועדת רביבי," ציין סנה, בהביעו צער על כך שבשנה החולפת נירשמה עלייה של 3% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים. מאידך ציין סנה כי נירשמה ירידה של 6% במספר התאונות החמורות וירידה של 12 במספר הפצועים קשה. סנה מסר כי לא ניתן להסביר את הסיבות לנתונים הסותרים לכאורה בסטטיסטיקת תאונות הדרכים.
בהמשך תפרסם מחלקה ראשונה מאמר מקיף לסיקור הפרידה משר התחבורה היוצא, והנושאים המקצועיים אותם הוא משאיר על שולחנו של היורש (או היורשת) בתפקידו במשרד התחבורה.