חברת מייקרוסופט שילמה 240 מיליון דולר בעד נתח של 1.6% מאתר האינטרנט החברתי המצליח Facebook. על-פי סכום זה, ערכו הכולל של האתר נאמד ב-15 מיליארד דולר. האתר דחה הצעת רכש שהגישה המתחרה של מיקרוסופט, גוגל, שגם היא להוטה להשקיע בו.
מיקרוסופט גם תשווק מודעות אינטרנט של Facebook מחוץ לארה"ב במסגרת עסקה שהמשא-ומתן עליה נמשך כמה שבועות. מיקרוסופט כבר מספקת מודעות באנר וקישוריות לאתר בארה"ב.
<מגנט של פרסום
את האתר ייסד מרק צוקרברג, מחדרו במעונות הסטודנטים של אוניברסיטת הרוורד לפני פחות מ-4 שנים. צוקרברג, בן 23, רמז כי הוא מתכוון לעכב לפחות עוד שנתיים את הנפקת האתר כחברה ציבורית. בשנה שעברה דחה הצעה של יאהו לרכוש את האתר שלו במיליארד דולר. Facebook מקווה להפוך למגנט של פרסום באמצעות הגדלת קהל הגולשים הפעילים שלו ל-50 מיליון. האתר מאפשר למשתמשים להקים בו אתרים אישיים ולתקשר זה עם זה.
מיקרוסופט נגד גוגל
גוגל ומיקרוסופט מתחרות ביניהן על הזדמנויות אטרקטיביות באינטרנט. בשנה שעברה היכתה גוגל את מיקרוסופט כאשר רכשה ב-1.65 מיליארד דולר את אתר שיתוף הווידאו YouTube.
הרווח הצפוי של Facebook השנה הוא 30 מיליון דולר, ומבחינה זו הערכת שווי של 15 מיליארד דולר נראית בעיני מומחים רבים מופרזת. השקעת מיקרוסופט נראית בעיניהם יותר הימור על הרווחים הצפויים לדעת רבים מענף הפרסום או-ליין.