מכירות ביטוח החיים והפנסיה של קבוצת הביטוח הגדולה ביותר בבריטניה אביבה גדלו בתשעת החודשים הראשונים של 2007 ב-21%, בזכות ביצועים מצוינים של חברת ביטוח שרכשה בארה"ב.
הידיעה על התוצאות העסקיות הטובות של אביבה, בניגוד לביצועיהן של חברות ביטוח בריטיות אחרות, העלו (יום ו', 26.10.07) את שער המניה שלה בבורסת לונדון ב-2.6%. מראשית השנה עד פרסום הידיעה ירד השער ב-12%, יותר משערי מניות הביטוח הבריטיות האחרות.
ההנהלה החדשה של אביבה, שהיא קבוצת הביטוח החמישית בגודלה בעולם, הודיעה החודש על שינויים באסטרטגיה העסקית. לטענתה, שינויים אלה השפיעו על התוצאות העסקיות לטובה. אבל אנליסטים עדיין אינם בטוחים שהשינויים הללו אכן מעלים את החברה על הדרך הנכונה.
סך ביטוחי החיים וביטוחי הפנסיה החדשים שעשתה החברה בינואר-ספטמבר היה 22.94 מיליארד ליש"ט, הרבה יותר מהמתוכנן.
יותר מ-60% מהביטוחים נמכרים מחוץ לבריטניה
אביבה, הידועה בבריטניה בעיקר כבעלת חברת הביטוח נוריץ' יוניון, הודיעה בשבוע שעבר על קיצוץ של 350 מיליון ליש"ט בעלויות, שמתוכו יקוצצו 300 מיליון ליש"ט מן העלויות בחלק הבריטי שלה. החברה גם קבעה יעדים לצמיחה בכל השווקים שלה. החברה הבריטית מוכרת יותר מ-60% מהביטוחים שלה מחוץ לבריטניה. בצפון אמריקה, שבה רכשה אביבה בנובמבר שעבר את חברת AmerUs, גדלו המכירות שלה מראשית השנה ב-41% ל-2.71 מיליארד ליש"ט. באזור האוקיאנוס השקט ואסיה גדלו המכירות ב-66% ל-3.07 מיליארד ליש"ט. באירופה נרשם גידול של 14% בלבד, ובבריטניה כמעט לא היה גידול.
היו"ר החדש של החברה, אנדרו מוס, שנכנס לתפקידו ביולי, אמר: "יש לנו מודל נכון. אנחנו מאמינים שהעסקים שלנו משלימים זה את זה היטב".