|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

מיטב: רק 115 מתוך 533 קרנות <br>רשמו רווחים באוקטובר השחור

הקרן הגרועה של אוקטובר היתה "ספנות המירים" עם תשואה שלילית של 24.7%-; הטובה ביותר היתה "נאסד"ק כפליים" שרשמה תשואה חיובית של 32.4% באוקטובר לבדו
06/11/2002  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: שי פאוזנר  |  
 שמות קשורים
  מיטב
  קרנות
  אוקטובר

מסיכום שערכה חברת הייעוץ מיטב לגבי הישגי קרנות הנאמנות בחודש אוקטובר, מתברר, כי רק 115 מתוך 553 קרנות שפעלו באופן מלא במהלך כל החודש, השיגו תשואה ריאלית חיובית, דהיינו תשואה העולה על 0.6%, שהיא תחזית המדד לחודש אוקטובר.

הקרן הטובה ביותר הייתה "נאסד"ק כפליים", קרן החשופה בצורה אגרסיבית לנאסד"ק, שנהנתה החודש מהעליות החדות שנרשמו בארה"ב בכלל ובנאסד"ק בפרט, עם תשואה של 32.4%. (מה שלא הציל אותה מן המקום האחרון בסיכום שנתי). הקרן הגרועה ביותר הייתה "ספנות המירים" עם 24.7%-, קרן שמחקה הרבה מהשקעותיה באג"ח זבל.

מסיכום של מיטב לגבי תשואות קרנות הנאמנות מאז תחילת השנה (ינואר-אוקטובר), עולה, כי רק כ-7% מן הקרנות: 34 מתוך 494 קרנות שפעלו באופן מלא מתחילת השנה, השיגו תשואה ריאלית חיובית, דהיינו תשואה העולה על 7.6%, שהיא עליית המדד המשוערת, בהנחה שמדד אוקטובר עלה ב-0.6%. הקרן הטובה ביותר בחודשים אלה הייתה "עמדה חשיפה ליורו" עם 27.1%, קרן עם חשיפה גבוהה ליורו שנהנתה מפיחות השקל כלפי היורו. הקרן הגרועה ביותר הייתה "נאסד"ק כפליים" (מרכזית) עם תשואה שלילית של 72.0%, קרן אגרסיבית, (כפי שמעיד שמה), שסבלה מהירידות החדות שנרשמו בנאסד"ק. שתי קרנות אלה, על ההפרש המדהים שביניהן, מדגימות את אשר התרחש בשוק ההון על שני קצוותיו - חיובי מאוד לקרנות המט"ח, ובעיקר לקרנות היורו, ושלילי מאוד לקרנות הטכנולוגיה-הנאסד"ק בארה"ב.



אוקטובר שחור בשוק המקומי

שוק המניות המקומי סבל באוקטובר מחוסר הוודאות הפוליטית, מחוסר עניין מוחלט של הציבור ומחלופות ההשקעה האטרקטיביות. גם העליות החדות מאוד בשוקי חו"ל (דאו ג'ונס: 10.6%, נאסד"ק: 13.5%, מדדי מיטב לישראליות בחו"ל: 10.1% באירופה
ו-8.5% בניו-יורק) לא סייעו לו להתאושש. כך, שבסיכומו של החודש ירד מדד המניות הכללי ב-2.5%, אבל נתון זה מטעה מאוד, שכן המדדים המובילים ירדו בשיעור חד בהרבה.

מדד ת"א 25 ב-5.5%, מדד ת"א 100 ירד ב-4.3%, מדד התל-טק איבד 5.1% ומדד יתר המניות ירד ב-4.4%. הסיבה להבדלים בביצועי המדדים הינה המשקל השונה של טבע במדדים. במדד ת"א 25 - משקלה של טבע מוגבל ל- 9.5% ואילו במדד המניות הכללי לא קיימת הגבלה למשקל ומשקלה של טבע במדד המניות הכללי הגיע לכ-24%! מניית טבע עלתה באוקטובר ב-8.1%.

ברמה הענפית בלטו לחיוב מניות התעשייה שעלו ב-1.2% ובתוכן הכימיה: 5.9% (שוב בהשפעת טבע). לעומת זאת, חברות ההשקעה נפלו ב-9.9% ומניות חיפושי הנפט צללו ב-11.0%.

צמודי המדד הושפעו מפרסום המדד המפתיע לספטמבר (0.4%) וההערכות למדד גבוה באוקטובר (0.7% - 0.4%) והגיבו בעלייה בשיעור של 0.6% במדד הכללי שלהן. עם זאת, העליות התמקדו בצמודי המדד הקצרים (עד שנתיים): 1.1% והבינוניים (שנתיים עד חמש שנים): 0.9%. לעומת זאת, צמודי המדד לטווח ארוך (עשר עד חמש עשרה שנים) ירדו בשיעור 1.2%, תולדת החשש מפני גידול בגרעון והגדלה בגיוס ההון ע"י האוצר.

פיחות השקל כלפי הדולר נבלם באוקטובר. למרות המשבר הקואליציוני שהסתיים בפירוק ממשלת האחדות ולמרות החששות מהורדת הדירוג החיצוני של ישראל (שטרם התממש). הרושם שהאיום העירקי מתרחק מעט בממד הזמן, העובדה שהתקציב אושר בקריאה ראשונה חרף המשבר, והפרשי הריביות הגבוהים פעלו לטובת השקל. וכך בסיכום אוקטובר תוסף השקל כלפי הדולר ב-2.2% וכלפי האירו ב-2.1%. צמודי הדולר ירדו אז בשיעור 1.8%.

היחלשות הדולר אפשרה התאוששות מסוימת באפיק השקלי אך זו התבטאה רק בגילונים שעלו ב-1.2% אחרי שנסחרו בהערכת חסר גדולה לעומת המק"מים שעלו באוקטובר ב-0.7%. לעומת זאת, השחרים שהתאוששו במהלך החודש, ירדו בסיומו והשיגו באוקטובר תשואה של 0.2%-. החשש מפני גיוס ממשלתי מוגבר וחוסר יציבות פוליטית עדיין מקרין באופן שלילי על איגרות החוב השקליות לטווח בינוני וארוך.

הקרנות המתמחות במניות השיגו תשואה שלילית משוקללת של 4.8%. זאת, לעומת ירידת מדד המניות הכללי ב-2.5%. מדד זה מייצג את ירידת מדד ת"א 25 (המעו"ף) ב-5.5% ,ירידת מדד ת"א 100 ב-4.3%, ירידת מדד התל-טק ב-5.1%, וכן את ירידת מדד מניות היתר ב-4.4%. בקבוצה גדולה זו - שבע תת קטגוריות שלכל אחת מאפיינים משלה.

בתת הקבוצה הראשונה של קרנות המתמחות במניות בכלל (בכל שוק המניות), מובילה "בלוך רוטשטיין 30": 0.8%. את התשואה הגרועה ביותר השיגה: "פסגות ערך": 8.3%-.

תת הקבוצה השנייה היא זו של קרנות המתמחות במניות, שהמאפיין שלהן הוא השקעה במניות עפ"י מדדים. מבין הקרנות המתמחות במניות ת"א 25 (המעו"ף), שירדו בממוצע בשיעור של 5.5%.

מובילה: "להק מעו"ף דפנסיבית": 2.2%-. מפגרת: "אילנות מעו"ף בריבוע": 13.9%-. שתי הקרנות משקפות, הראשונה - גישה דפנסיבית מאוד, השנייה - אופנסיבית מאוד. תשואת תת קבוצה זו הייתה 5.5%-, זהה למדד ת"א 25. הקרנות המתמחות במניות במדד ת"א 100 ירדו בשיעור ממוצע של 4.6%, תשואה נחותה במעט ממדד ת"א 100 שירד ב-4.3%. המובילות היו "פסגות ת"א 100":3.1%-. מפגרת:"קונטיננטל ת"א 100":

6.1%-. בקרב הקרנות המתמחות במניות מדד ת"א 75 הטובה ביותר הייתה "עמדה 75": 0.8%-. הגרועה ביותר הייתה "הראל ת"א 75": 6.2%-. מדד ת"א 75 ירד ב- 2.5%. מדד הקבוצה ירד ב-3.1%-.

מבין הקרנות המתמחות במניות היתר הקרן הטובה ביותר הייתה "אפסילון יתר", קרן קטנה מאוד עם 2.2%-.

מפגרת: "פסגות פוטנציאל יתר": 8.7%-. הפרשי תשואות ניכרים אלה בין המובילה לבין המפגרת, מצביעים על השונות הרבה שבהתנהגות מניות היתר, שירדו בשיעור ממוצע של 4.4%. מדד הקרנות המתמחות במניות היתר השיג תשואה שלילית של 6.0%, גרועה מן המדד הרלוונטי. מדד יתר 150 ירד ב-4.9%.

בתת הקבוצה השלישית של הקרנות המתמחות באופציות, מובילה, "בלוך רוטשטיין אופציות": 0.6%. מפגרת: "פיא ת"א 25 אגרסיבית": 8.4%-. בתת הקבוצה הרביעית של קרנות המתמחות בענף מסויים בשוק המניות בת"א, מובילה: "פק"ן הון" עם 1.8%-, קרן שנהנתה מירידה מתונה בלבד במניות הבנקים: 0.7%-.

מפגרת בתת קבוצה זו "פיא הון סיכון 2000": 10.5%-. בתת הקבוצה החמישית של קרנות המתמחות במניות ישראליות בחו"ל, הטובה ביותר: "גמול סהר ביג 20": 3.3%. אחרונה: "דש ישראליות בנאסד"ק": 4.0%-. בתת הקבוצה השישית המתמחה במניות היי-טק, הדומה לתת הקבוצה החמישית, מובילה "מודלים טכנולוגיות": 12.2%. מפגרת: "פיא אסטרטגית הייטק": 8.4%-. בתת הקבוצה השביעית של קרנות תל-טק הטובה ביותר הייתה "קונטיננטל טכנולוגיות": 3.4%-. הגרועה ביותר הייתה "דיקלה תל-טק" עם 6.3%-. מדד התל-טק ירד באוקטובר ב-5.1%.

קבוצת הקרנות הגמישות השיגה תשואה שלילית משוקללת של 4.2%. קבוצה זו מחזיקה בממוצע כ75%- עד 85% מנכסיה במניות והיתרה - באמצעים שקליים (בעיקר). בקבוצה זו ניתן למצוא באופן טבעי הבדלים ניכרים בתשואות. ראשונה: "ארכימדס" (ביצועים): 4.1%. מפגרת מאוד מרחוק: "פיא גמישה אגרסיבית היובל": 8.4%-.

קבוצת הקרנות המעורבות (קבוצה קטנה בת 6 קרנות בלבד) השיגה תשואה שלילית משוקללת של 3.1%. מובילה בקבוצה זו "אילנות ברוש": 1.3%-. מפגרת: "פסגות משולבת": 4.7%-.

קבוצת הקרנות המתמחות במט"ח בישראל, או במט"ח ובמניות בחו"ל, מורכבת מ-6 תת קבוצות. בתת הקבוצה הראשונה של קרנות מט"ח מקומיות, עם תשואה משוקללת של 2.2%-, מובילה: "מוריץ מט"ח": 0.1%, קרן עם רכיב מט"חי קטן יחסית לקבוצה שהייתה היחידה בקבוצה זו שהשיגה תשואה נומינלית חיובית.

מפגרת: "דולר בריבוע גמול סהר" עם 4.6%-, קרן החשופה בצורה אגרסיבית לדולר, שסבלה החודש מתיסוף בשיעור של 2.2%, בשערו של השקל כלפי הדולר. התשואה המשוקללת של תת קבוצה זו הייתה, כאמור, 2.2%-, תשואה נחותה מתשואת צמודי הדולר: -1.8%. בתת הקבוצה השנייה של קרנות חו"ל המשקיעות במניות, שלא על בסיס ענפי או גיאוגרפי, מובילה:"אופק לאומי TOP GLOBAL" עם 9.5%. מפגרת: "פסגות חו"ל": עם מינוס5.1%.

בתת הקבוצה השלישית של קרנות חו"ל המשקיעות על בסיס גיאוגרפי, הטובה ביותר, היא "אינווסטק אירופה": 9.2%. הגרועה ביותר: "אינווסטק ניקיי 225": 8.1%-. בתת הקבוצה הרביעית של קרנות חו"ל המשקיעות על בסיס ענפי, הטובה ביותר היא "נאסד"ק כפליים": 32.4%. הגרועה ביותר: "דיקלה פיננשליס": 2.1%. בתת הקבוצה החמישית של קרנות חו"ל המשקיעות את רוב נכסיהן באגרות-חוב הנסחרות בחו"ל ו/או קרנות מעורבות אג"ח/מניות. מובילה: "עמדה תבל": 6.2%, קרן שבפועל מחזיקה רכיב גבוה במניות. מפגרת: "אילנות קומודיטיס": 5.8%-.

בתת הקבוצה השישית של קרנות חו"ל המיועדות לתושבי חוץ בלבד, הטובה ביותר היא "אופק לאומי TOP WORLD": 11.3%. הגרועה ביותר "פק"ן הייטק ישראלי": 4.9%-. התשואה של קרנות אלה הינה דולרית.


גם באג"ח חודש מאכזב

הקבוצה המתמחה באג"ח מדינה השיגה תשואה משוקללת של 0.2%, תשואה דומה לתשואת המדד הכללי של איגרות החוב הממשלתיות, אחד המדדים המרכזיים הרלוונטיים לגביהן, שעלה ב-0.3%. צמודי המדד עלו ב-0.6%, האג"ח הממשלתיות השקליות עלו ב-0.4% וצמודי הדולר ירדו ב-1.8%. לקרנות אלה רכיב שקלי גבוה ורכיב צמודי מדד גבוה. מובילה בקבוצה זו: "נשואה זנקס מדד פלוס": 1.1%, קרן שנהנתה מעליית צמודי המדד. מפגרת: "פסגות אג"ח פלוס": 1.6%-, קרן שסבלה, ככל הנראה מירידת אג"ח בינוני וארוך מסוג שחר.

הקרנות המתמחות באג"ח השיגו תשואה שלילית משוקללת של 1.0%. זוהי קבוצה גדולה מאוד, המושפעת ממדדים שונים. המדד הכללי של איגרות החוב (לא כולל אג"ח להמרה) עלה באוקטובר ב- 0.2%, איגרות החוב להמרה ירדו בשיעור של 2.0%. האפיק השקלי הלא צמוד עלה בממוצע בשיעור של 0.4%.

בקבוצה גדולה זו ישנן שלוש קטגוריות משנה עיקריות:
בתת הקבוצה הראשונה, המתמחה באג"ח כללי, מובילה: "פיא צמוד מדד קצר אופיר": 0.9%, קרן שנהנתה מעליית צמודי המדד הקצרים - בינוניים ב- 0.9% עד 1.1%. מפגרת בתת קבוצה זו: "סולומון אג"ח": 5.4%-. התשואה המשוקללת של תת קבוצת קרנות זו הייתה 0.6%-. בתת הקבוצה השנייה של קרנות אג"ח חברות, מובילה "אופק אג"ח חברות": 0.5%. הגרועה ביותר "פק"ן אג"ח חברות": 4.4%-. התשואה המשוקללת של תת קבוצת קרנות זו הייתה 2.2%-.

בתת הקבוצה השלישית, של קרנות אג"ח, שבמוצהר, על-פי תשקיפיהן, משקיעות ברכיב גבוה של אג"ח להמרה, מובילה "עמדה המרה": 1.6%-. אחרונה: "ספנות המירים": 24.7%-, קרן עם רכיב מנייתי גבוה שגם נאלצה החודש למחוק השקעות רבות באג"ח להמרה זבל והשיגה תשואה יוצאת דופן לשלילה. מדד איגרות החוב להמרה ירד באוקטובר בשיעור של 2.0%. תשואת תת קבוצה זו הייתה גרועה יותר: 3.0%-.

קבוצת הקרנות הכספים והשקליות נהנתה החודש מתיקון מסויים באג"ח השקליות והשיגה תשואה של 0.2%. המדד הכללי של איגרות החוב השקליות עלה החודש בשיעור של 0.4%. השחרים ירדו 0.2% בממוצע, כאשר הארוכים שבהם ירדו בכ- 2.5%. הגילונים עלו בממוצע בשיעור של 1.2% והמק"מים המשיכו להשיג תשואה חיובית של 0.7% בממוצע, כמתבקש מתשואותיהן. בתת הקבוצה הראשונה של קרנות שקליות "טהורות", מובילה: "פק"ו גילונים פטורים ממס": 1.1%, קרן שנהנתה החודש מהתשואה הנאה שרשמו הגילונים.

מפגרות: "פיא שחר שקלים ארוכים": 2.6%- ו"אילנות שקלית ארוכה": 2.4%-. קרנות אלו סבלו מהירידות שנרשמו בשחרים בכלל ובשחרים הארוכים בפרט. בתת הקבוצה השנייה של קרנות שקליות-אחרות (שאינן "טהורות"), מובילה: "אפיקים כספים": 1.8%. מפגרת: "מרכזית דינמית": 2.0%-.

בתת הקבוצה השלישית והקטנה של קרנות שקליות עם מחויבות להגנה ו/או חשיפה מט"חית/מנייתית, ראשונה: "להק מגן 95%": 0.5%. אחרונה "מנורה גאון חשיפה ליורו": 2.4%-, קרן שסבלה מירידת היורו ביחס לשקל בשיעור של 2.1%.

תאריך:  06/11/2002   |   עודכן:  06/11/2002
שי פאוזנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בבחירות בארה"ב הצליחו הרפובליקאים לשמור על הרוב בבית הנבחרים. בסנאט נמשכת ספירת הקולות אם כי מסתמן שהרפובליקאים יצליחו להחזיק גם שם רוב. עד היום החזיקו הדמוקרטים ברוב של מושב אחד בסנאט.
06/11/2002  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
מחבל שהצליח לחדור לחממות של רפיח-ים, בין ההתנחלויות פאת שדה ושליו בגוש קטיף רצח שני ישראלים, צעיר בן 15 ומבוגר כבן 55, תושבי בדולח ופאת שדה. חקלאי אחד פצוע קל, הועבר לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע.
06/11/2002  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
פריצת דרך במשא-ומתן על תוספת היוקר:
06/11/2002  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
המשטרה העלתה לרמת שיא את הכוננות באזור השפלה, השרון ולאורך קו התפר, בעקבות התרעה חמה על מחבל העושה דרכו לישראל. כוחות הביטחון והמשטרה נפרשו בכוחות גדולים באזור והציבו מחסומים בדרכים ובכניסה לערים. מאות שוטרים ואנשי ימ"מ השתתפו במצוד, שהיה אחד הגדולים באזור.
05/11/2002  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
המיליארדר מיכאל צ'רנוי, הגיש (יום ג', 5.11.02) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להורות לקבלן ואיש העסקים, דוד אפל, לשלם תוך שבוע 13.1 מיליון שקל בצירוף ריבית, הצמדה והוצאות משפט, לחברת אלומיניום החזקות שבבעלות צ'רנוי.
05/11/2002  |  ניצן כהן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il