"המציאות הביטחונית בישראל לימדה אותנו לנהל חיים נורמליים בתוך מציאות מתעתעת. בהתאם להערכה כי הישראלים ימשיכו לטייל בעולם, מבטיחה החברה הגיאוגרפית לא לחייב על ביטולים - במידה ותתרחש התקפת טילים".
כך מסר המנכ"ל הנכנס של החברה הגיאוגרפית, חיים שוסטר, במסיבת עתונאים שכונסה לרגל כניסתו לתפקיד. לשאלת מחלקה ראשונה, מסר שוסטר, כי "לא מדובר בביטוח גורף כנגד חרדות הלקוחות, כי אם החלטה אסטרטגית למתן החזר כספי בלא חיוב בדמי ביטול".
"עונת הטיולים הקרובה לחורף 2003 נפתחת בצל מציאות ביטחונית קשה, המתאפיינת בחוסר ודאות נוכח האיום העירקי, לצד פעולות טרור המתרחשות ביעדי תיירות ברחבי העולם", מסר שוסטר.
"בבאלי ובניו יורק נירעש העולם מעצם האירוע, בעוד שהאזרח הישראלי, המצולק מבחינת דאגות ביטחוניות, למד לנהל חיים נורמליים בתוך סיטואציה של בעיות וממשיך לתכנן טיולים".
"העלייה בימים אלה בביקוש לטיולים מכל הסוגים ליעדי החורף, כמו אוסטרליה וניו זילנד, דרום מזרח אסיה ומרכז ודרום אמריקה, היא התשובה האמיתית לתפישת הישראלי את המציאות הביטחונית", טוען שוסטר.
נקודה חשובה שיכולה לשנות תחזית זו, לטענת שוסטר, היא הפיכת האיום העירקי למציאותי, כלומר, התקפת טילים על ישראל אולם: "כל עוד האיום לא ימומש והעיסוק בו ממשיך ברמה התיאורטית, הישראלי ימשיך לתכנן טיולים ולהגשים את חלומותיו גם תחת המתח של הדאגות, מצב בו, לצערי, אנחנו מורגלים. אנחנו מבטיחים לכל מזמיני הטיולים כי במקרה של התקפת טילים, כספם יוחזר".
לשאלת מחלקה ראשונה הסביר שוסטר, כי מתן ההחזר אינו קל מבחינה פיננסית, שכן ספקי שרותי התיירות גובים מהחברה תשלומים מראש. בעיקר נכון הדבר לגבי יעדי תיירות אטרקטיביים כגון אתרי הפסטיבלים הבינלאומיים, בהם ביטול חדרים בתי מלון אינם מזכים את חברות התיור בהחזר כספי.
"למתן החזר כספי גורף, היינו נאלצים לפנות לסיועו של גורם בנקאי," מסר שוסטר שהוגדר כמי ש"חוזר הביתה" לחברה בה פעל במשך כ-12 שנים בתפקידים שונים לרבות הקמה וניהול של מחלקת המזרח והפסיפיק, ניהול מחלקת פרוייקטים מיוחדים ופיתוח יעדים וכסמנכ"ל החברה בשנים 1996 – 1998.
על חזרתו אמר, כי "אני חוזר לחברה שנמצאת בפסגת טיולי האיכות לחו"ל. מהיכרותי את הענף מצאתי, כי אין כמעט חברות מהסוג שלנו גם בארצות אחרות ואנחנו חברה ייחודית לא רק בנוף הישראלי אלא גם בנוף הבינלאומי".
עם כניסתו בפועל לתפקיד מנכ"ל החברה הגאוגרפית פרס שוסטר את תכניותיו ותחזיותיו לפעילות החברה הגאוגרפית "אני מתכונן לשמור על מיצובה הייחודי של החברה הגאוגרפית בארץ ובעולם ובהתאם לכך אמשיך את מסורת הטיולים המיוחדים ואהבת הטיולים כפי שהייתה עד היום".
לתפישתו של חיים שוסטר, קהל המטיילים הופך למתוחכם משנה לשנה כתוצאה מנגישות גוברת של הישראלים לנסיעות לחו"ל ונגישותם למידע.
"היום מי שלא נסע לחו"ל נחשב לתופעה יוצאת דופן וככל שהקהל נהיה יותר מתוחכם הוא מבקש תוכניות טיול יותר מתוחכמות בהתאם לרעיונות ולחלומות שלו, וכדי לענות על צורך זה של המטייל הישראלי אפעל להמשיך לפתוח יעדים חדשים ולפתח סוגי טיולים חדשים כמו טיולים רוחניים, טיולי אומנות וטרקים, לצד פנייה אל קהלי יעד קיימים שלא מוצו ואל הקהל ההולך וגדל בעל תוכניות וחלומות טיול מיוחדים".
לצד חיזוק הקשר עם קהל היעד הקיים מאמין שוסטר, כי יש צורך לפנות גם אל קהלים חדשים כמו הגיל השלישי, הקהל הדתי והקהל הרוסי וטיולי משפחות, באמצעות המוצרים הקיימים של החברה הגיאוגרפית.
נוסף לכל אלה מציין שוסטר כי, יפעל להיערכות נכונה יותר של החברה בכל הקשור לכניסה לתחומים חדשים צעד אחד לפני כולם יחד עם תגובה נכונה יותר לתחרות בקטגוריית הטיולים בקבוצות סגורות.
ראשי החברה ביקשו להזים את הטענות בדבר מחיריהם הגבוהים: לדבריהם יש לערוך את החישוב הכספי הכולל בתום הטיול, ולבדוק באם מוצרים מתחרים אינם מציעים בתחילת הדרך - מחיר נמוך יותר, לו יש להוסיף בהמשך הוצאות נוספות שאינן כלולות במחיר הראשוני.
כמו כן קבעו, כי איכות ההדרכה והשרותים הנלויים שהם מציעים, גבוהה יותר מהמוצרים המקבילים שמציעים גורמי התיירות המתחרים.