חברת דקזיה מנהלת מו"מ למימון שלושה פרויקטים גדולים בתחום התשתית. כך גילה היום (13.11.07) מנכ"ל החברה, דוד קפאח. הוא דיבר בכנס הראשון של מנכ"לי החברות העירוניות, הנערך היום בת"א. דקסיה נתנה את החסות לכנס.
קפאח גילה כי החברה מנהלת מו"מ למימון סלילת כביש 531, שההשקעה בו תגיע ל-3.2 מיליארד שקל. כן היא מבקשת לממן את הקמת תחנת הכוח החדשה דורעד, בהשקעה של 3.35 מיליארד שקל. החברה גם מציעה לממן הקמת מתקן להתפלת מים בחדרה בהשקעה של 1.5 מיליארד שקל. היא גם עומדת לממן את סלילת הרכבת התחתית בת"א.
דקסיה חתמה באחרונה על שורת חוזים למימון פרויקטים בתחום התשתית, בהם מפעל להשבחת מים בבאר שבע בהשקעה של 70 מיליון שקל, בניית איצטדיון הכדורגל החדש בנתניה ע"י חברת רמט והקמת אזור תעשיה חדש בחיפה.
דקסיה, שהוקמה ב-1953, היתה ידועה עשרות שנים בשם בנק אוצר השלטון המקומי. ב-2001 רכשה קבוצת דקסיה הבינלאומית את השליטה בבנק ושינתה את שמו לדקסיה ישראל. קבוצת דקסיה פעילה ב-30 מדינות וסך המאזן שלה לסוף 2006 הגיע ל-567 מיליארד אירו. החברה מממנת פרויקטים בתחומים שונים בכל העולם.
דקסיה ישראל מהווה כיום 28% מסך מימון הפרויקטים של הרשויות המקומיות, באמצעות החברות העירוניות. היא נותנת לחברות העירוניות הלוואות של עד 20 שנה, וכן אשראי לטווח קצר במסגרות שונות ובריבית תחרותית. החברה גם נותנת לחברות העירוניות ערבויות להגשה למכרזים, ומקבלת מהן פקדונות לטווח קצר וארוך בריבית תחרותית. החברה שמה דגש בפעילותה על מימון פרויקטים בתחומי המים והביוב.
הנהלת דקסיה הודיעה היום, כי בכוונתה להרחיב את פעילותה, ולממן פעילות של חברות ממשלתיות, בפרויקטים בשיטת PPP (יזם פרטי בונה את הפרויקט על חשבונו, משכיר אותו למדינה לטווח ארוך, ורווחיו נובעים מדמי השכירות. בתום תקופת השכירות עובר הנכס לבעלות המדינה). החברה מתכננת להיכנס בין היתר למימון פרויקטים בתחומי התחבורה, מוסדות חינוך, בתי ספר, בתי חולים, בניני מגורים בבעלות ציבורית, תחנות כוח המופעלות בגז, מפעלים בתחום איכות הסביבה והנחת כבלי תקשורת.