חברי כנסת בוועדת הכלכלה של הכנסת יצאו (יום ג', 13.11.07) נגד הכוונה להפעיל את הקטע הדרומי בכביש חוצה ישראלי ככביש אגרה. יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), חברו לסיעה, ח"כ משה כחלון וח"כ יעקב מרגי (שס) טענו שאסור להחיל הטלת אגרה על הכביש הדרומי.
גם החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה התנגד בוועדה למהלך זה. לדבריו, "הטלת האגרה היא למעשה מס ולא ייתכן שגורם פרטי יקבל סמכות לגבות מס מאזרחים על רכוש ציבורי. יש פה תקדים מסוכן, פעם ראשונה שלוקחים כביש קיים ומבקשים להפריטו לגורם פרטי". זליכה התייחסה גם לחברת דרך ארץ אשר מפעילה את כביש שש וטען כי "מנקודה מסוימת של שימוש, על כל נוסע נוסף על הכביש, דרך ארץ משלמת למדינה 51 אחוז ובנוסף דרך ארץ תחויב להרחיב על חשבונה את כביש 6 המקורי, לכן היא חוששת מנוסעים נוספים כי אלו יגרמו לה להכניס יד לכיס".
לטענתו, "הטלת מס אגרה על הקטעים המתחברים לכביש 6 זה חלומם הרטוב כי יקטין את מספר הנכנסים לכביש ויחסוך מהם מלהוציא כסף על הרחבתו. כמו כן לא ייתכן שהתקשרות של כמיליארד שח תקבל חברה ללא מכרז לכן הודעתי לחוצה ישראל שאינני מאפשר פטור ממכרז ואני לא מבין איך הממשלה מנהלת אתם משא-ומתן".
מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, טען כי הכביש צריך להיות מתוחזק כשאר כביש חוצה ישראל. "נהג לא צריך להרגיש את שינוי תחזוקת הכביש בשל חברות שונות. האגרה המדוברת היא של 2 ש"ח ל-35 ק"מ". מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, מאיר סער, חיזק את דבריו של כהן כאשר טען כי "ישנה חשיבות לפיתוח כביש 6, אנו תקווה שיגיע עד צומת הנגב. חשיבות לתחזוקת הכביש ברמה גבוהה. אנו תומכים בכביש ככביש אגרה".
בסופו של דבר, החליטו חברי הוועדה להתנגד למדיניות הממשלה לגבות מסים נוספים מהאזרחים בדרך של גביית אגרות לשם תחזוקת כבישים שנסללו מכספי ציבור. בנוסף, דרשו חברי הכנסת שהממשלה לא תנהל משא-ומתן עם חברה מסחרית טרם אישור ועדת הכלכלה לגביית האגרה.