|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

אבו מאזן: ההתנחלויות מכשול לשלום

אבו מאזן הדגיש את הצורך בטיפול בנושאים בהם סילוק ההתנחלויות, בעיית המים, והגדרת ירושלים המזרחית כבירה הפלשתינית: "אנחנו רוצים שמזרח ירושלים תהיה בירתנו"
27/11/2007  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   ועידת אנאפוליס   |   תגובות
[צילום: AP]

   הדר פרבר
מחקר: אמריקנים אדישים לסכסוכים רגשיים במו"מ

יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן פנה (יום ג', 27.11.07) בנאומו בפתח ועידת אנאפוליס, לנציגי המדינות המשתתפות והודה להם "כיו"ר אש"ף נציג העם הפלשתיני על כך שהזמנתם אותנו לוועידה הזו".

העם הפלשתיני שילם מחיר יקר במחיר של רווחה..." אמר וציין, כי התקווה מלווה כעת בדאגה. יושב-ראש הרשות הפלשתינית התייחס למאמציה של רייס במסגרת ההכנות לוועידה ואמר כי שרת החוץ האמריקנית "עברה איתנו דרך ארוכה כדי לוודא שאין אופציה אחרת לתהליך השלום ודרך המשא-ומתן היא הדרך הנכונה".

אבו מאזן החל את נאומו בציון חשיבותה של השתתפות נרחבת בוועידה, ובעיקר של מדינות ערביות ומוסלמיות: "חשוב לי לומר כאן, להדגיש את הנכוחות הנרחבת של מדינות ערביות ומוסלמיות והקוורטט והמדינות המתועשות והמדינות החברות הקבועות במועצת הביטחון, מדינות אירופיות ואסיאתיות והמדינות הבלתי מזדהות, ומדינות דרום אמריקה בוועידה יחידה מסוגה. זוהי דחיפה ועידוד כדי להמשיך במשא-ומתן הישראלי-פלשתיני קדימה".

"מושיט ידיים לישראלים"

"עמנו לא ישלים עם שימוש באלימות ובטרור", הצהיר אבו מאזן, "צריכה להיות הזדמנות מולנו לבניית מוסדות של חברה אזרחית והחברה הבינלאומית צריכה לסייע בהשלמת בנייה זו... לסיים את הכיבוש, נובע מהבנה שבכך נסיים את האלימות. בלי להפחית בצורך להילחם בטרור, מכל מקום שהוא, כי הטרור מאיים על עתיד כל העמים באזור ועל התרבות האנושית ועל הישגיה שלה.

אבו מאזן שיבח את תפקידו של טוני בלייר, שלדבריו "ממשיך לפעול למען הקמת המוסדות הפלשתינים וביצוע תוכניות ופרויקטים לשיפור תנאי החיים של העם הפלשתיני ומציע רעיונות יצירתיים במישור הביטחוני והפוליטי. רהי משבח את תפקיד הקהילה האירופית... שנטלה התחייבויות לסייע בפרויקטים הכלכליים הללו.

"אדוני הנשיא, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לדבר אל הלב של כל אזרח פלשתיני... אנחנו מודעים לכך שלמרות התמיכה הבינלאומית על יסוד האמיתי הוא בסופו של דבר דעת הקהל הפלשתינית והמנהיגים החוקיים שלהם. אני רוצה לומר שלמרות הסכסוכים אצלנו ראש הממשלה אולמרט הראה רצון לכיוון שלום - חשתי זאת במפגשים הדו צדדיים אצלנו. כדי להגיע לאותו הישג חשוב שהגענו אליו היום; אדוני רה"מ - בוא נלך ביחד כדי להשיג משימה הסטורית שכל אחד מאיתנו יטיל את כובד משקלו ואת נחישותו כדי להתגבר על המכשולים שעומדים מולנו. לצמצם את הפערים ביננו ולהגיע לפתרון שיסיים את הכיבוש ואת שנות הסבל ויבטיח יחסי שכנות טובה, פתיחות כלכלית ואנושית שיערבו לשלום חזק יותר מכל מסמכים.

"לתושבי ישראל אני אומר ביום זה, שכנים, על אדמה קטנה זו... השלום והחופש הם זכותכם וזכותנו והגיע הזמן להפסיק את מעגל הדמים והכיבוש, בואו ביחד נביט לעבר העתיד האדמה המיוסרת הזו תהפוך לאדמת שלום. השלום איננו בלתי אפשרי - אם הרצון קיים ואם הכוונות כנות. מי שאומר שאי אפשר להשיג שלום רוצה להאריך את הסבל הזה עד לבלי נודע. ולעוד עשרות שנים של שפיכות דמים היום יש הזדמנות לשלום... ניתן להשיג שלום, אבל הוא זקוק למאמץ משותף שלנו כדי שנוכל לשמור עליו והוא ישמור עלינו. אנחנו מושיטים ידינו אליכם והעולם כולו עד לכך ותומך בכך שלא נחמיץ את ההזדמנות הזו שאולי לא תחזור שוב. בואו נעשה שלום אמיצים ונשמור עליו למען עתיד ילדינו. לידידנו בעולם אני אומר חברי הקוורטט וכל מי שמשתתף בוועידה ומדינות שאינן משתתפות, שרוצות להושיט לנו יד... אני אומר שעמנו לעולם לא ישכח את עמידתכם לצדנו, במבחנים הקשים יותר, ומקווים שעמדיתכם לצדנו תימשך גם אחרי הוועידה במשא-ומתן הישראלי הפלשתיני עד להגעה למטרה הנכספת... זהו המפתח לשינוי פני האזור".

לקראת סיום נאומו הקריא אבו מאזן פסוקים מן הקוראן העוסקים בשלום.

"אני פונה לפלשתינים בפזורה - הם סובלים מהתמשכותו של הסכסוך הזה. אל תתייאשו, ואל תאבדו את התקווה. כל העולם מושיט את ידו אלינו היום, כדי לסיים את העוולות שנעשו לעם הפלשתיני כל השנים וכדי שנוכל להתגבר על הכאב ולהגיע לפתרון שיתן לנו את זכויותנו כמו כל שאר העמים, הזכות לעצמאות ולהגדרה עצמית. לאמהות הפלשתיניות שמחכות לשובם של בניהם, לילדים הפלשתינים שמצפים לחיים טובים יותר לאסירים שלנו ואחינו בכל מקום שימו מבטחכם במחר. פלשתין עצמאית בדרך - אם ירצה אללה. היו בטוחים והשחר יפציע ואל עמנו ברצועת עזה אני אומר במיוחד להם, שעות החושך יפוגו וייעלמו מול נחישותנו כולנו להשיג אחדות לעמנו בגדה וברצועה כיחידה גאוגרפית אחת. הסבל שלכם יסתיים והשלום ינצח.

לסיום ציטט את לינקולן, בואו נשקיע מאמצנו כדי להשלים את מה שאנחנו עושים כל מה שיגשים שלום צודק בלבנו לכל העמים. התחלנו בשלום ונסיים בשלום ונקווה שיהיה שלום...

הסדר לפליטים ועתיד ירושלים

"עתיד ירושלים חשוב לעתיד השלום", הדגיש אבו מאזן במה שהיה להתייחסות המפורשת היחידה בנאומי המנהיגים לאחד מנושאי הליבה.

"אנחנו רוצים שמזרח ירושלים תהיה בירתנו ולכונן יחסים פתוחים עם ירושלים המערבית. ולהבטיח לכל המאמינים את זכות הפולחן. וגישה למקומות הקדושים ללא אפליה... נמשיך לפעול על-פי מפת הדרכים ועל-פי המחויבות שלנו למפה הזו לעצור את האלימות את הטרור לתת ביטחון לכבד את שלטון החוק ממשלת הרשות הפלשתינית עובדת ללא הפוגה ובתנאים קשים מאד להשגת מטרה נאצלת זו שמבטאת אינטרס פלשתיני עליון עוד לפני שיהיה הישג מדיני בפני עצמו".

"...אנחנו יודעים את כובד האחריות ואת כובד המשקל שמוטל על שכמנו. אנחנו יודעים, ואתם ודאי שותפים לנו, לכך שהייאוש מוביל לאלימות ועלינו להפיץ תקווה, שיש כאן מפנה לכיוון של שלום מלא ותוך תקופת כהונתך, הנשיא בוש, ובתמיכתך שלך מחר צריכים להתחיל בתהליך המשא-ומתן הכולל והעמוק על כל בעיות ההסדר הסופי בפליטים וגובלות והתנחלויות מים וכיוצ'ב, אנחנו צריכים לעשות צעדים ללוות את המשא-ומתן בצעדים מוחשיים בשטח בדרך שאין ממנה חזרה ואין ממנה היסוס. בכל עצירת כל היקפי ההתנחלויות... הסרת מחסומים, סילוק ההתנחלויות והקלת פעילותה של הרשות שלנו. אני רוצה להגן כאן על זכותו של עמי לראות שחר חדש בלי גדר הפרדה, בלי אסירים רבים בבתי כלא, בלי מחסומים סביב כפרים. אני מחכה לכך אדוני הנשיא שישוחררו אסירינו ןיתמכו בתהליך השלו םויעמדו לצדו במשימה".

מערך היחסים ישתנה רק עם הגולן הסורי

"הצורך להגיע לשתי מדינות מתבסס על סיום הכיבוש ומקומה של מדינה פלשתינית לצד ישראל ופתרון כל בעיות הסכסוך הישראלי-פלשתיני והסכסוך הישראלי-ערבי כצעד איכותי שהכרחי להקים יחסי שלום נורמליים באזור. אני גאה שההשתתפות הערבית הזאת והבינלאומית הנרחבת בוועידה הזו מעידה גם על עמידת המדינות הקרובות בעם הפלשתיני ובמאמצנו להשיג שלום", אמר.

"זוהי תמיכה בעמדתנו שרוצה להגיע לפתרון הסטורי, לפלשתינים לישראל ולכל מדינות האזור. הנוכחות הערבית והאיסלאמית היא הדגשה שיוזמת השלום הערבית תהיה... משהו שנועד לשנות את מערך היחסים באזור. השגת זאת לא מתבסס רק על האדמה הערבית והאיסלאמית אלא מחייבת גם נוכחות אטסרטגית מנגד של סיום הכיבוש מ-67 לרבות ירושלים וכן הגולן הסורי ושאר האדמות וכן פתרון בעיית הפליטים מכל ההיבטים המדיניים והאנושיים על-פי החלטת 194 ביוזמת השלום הערבית ובהשתתפות המדינות השכנות הערביות".

אבו מאזן אמר כי מדובר בנקודת מפנה הסטורית, כך ב"שלב שלפני אנאפוליס והשלב שאחרי אנאפוליס, הזדמנות יוצאת דופן שהעמדה הערבית והאיסלאמית מאפשרת היום לנצל את ההזדמנות הזו של הוועידה שישיק את תהליך המשא-ומתן ויעמיד את כל האמצעים הדרושים. זוהי הזדמנות שלא תחזור על עצמה וגם אם כן לא יהיה לה את התמיכה הקולקטיבית הזאת... מבחן האמינות של כולנו, של ארצות הברית, של הקוורטט, של ישראל ושל כל החברה הבינלאומית ושל אשף, ושל הקבוצה הערבית והאיסלאמית זהו מבחן שיותיר את רישומו על עתיד האזור ועל היחסים בין העמים ובין המדינות שרוצות בשלום וביציבות באזור הזה.

תאריך:  27/11/2007   |   עודכן:  27/11/2007
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן: ההתנחלויות מכשול לשלום
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לרצות חלוקת ירושל
27/11/07 19:56
2
חץ
28/11/07 00:02
3
דודש
28/11/07 07:52
4
ב.פ
28/11/07 09:55
פורום: ועידת אנאפוליס כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועידת אנאפוליס נפתחה בארצות הברית בפגישה מקדימה משולשת בין נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.
27/11/2007  |  איציק וולף  |   חדשות
הסכם לשיתוף פעולה (MOU) בין הבורסה לניירות ערך בתל אביב לבין נאסד"ק נחתם (ב', 26.11.07) בטקס בניו-יורק. ההסכם ממסד רשמית את הקשרים הקיימים בין שתי הבורסות, ובמסגרתו יפתחו הבורסות את ערוצי התקשורת ביניהן ויחזקו את הפעילות במניות הנסחרות בשני השווקים. שתי הבורסות יקימו צוותים משותפים במטרה לאתר תחומי פעילות משותפים ובכללם עידוד הרישום הכפול ופיתוח מכשירים פיננסיים.
27/11/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
המשטרה הפלשתינית הרגה (יום ג', 27.11.07) בחברון מפגין פלשתיני ממפלגת "אל תחריר" הדתית אשר הפגין נגד השתתפות הפלשתינים בוועידת אנאפוליס.
27/11/2007  |  איציק וולף  |   חדשות
פרופסור רפאל רוב, מרצה ישראלי לכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, הודה במהלך משפטו (יום ב', 26.11.07) כי הרג את אשתו, במכות אלה, שעה שהשניים ניהלו ביניהם ויכוח אשתקד. אם יורשע במשפט צפוי רוב לעונש מאסר הנע בן 4.5 שנים ל-7 שנים.
27/11/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה (ג', 27.11.07) לקריאה ראשונה הצעת חוק להחמרת עונשם של תוקפי קשישים שיזם ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). הוועדה קבעה עונש מאסר חובה של עשר שנים למי שיתקוף קשיש ועונש מאסר חובה של 20 שנים למי שיגרום בכך חבלה של ממש.
27/11/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ועידת אנאפוליס  
בוש: הושגה הצהרה משותפת  /  הילה רפופורט
הנשיא פרס: יש מגעים עם סוריה  /  איציק וולף
"נחשיך הבתים בעת נאום אולמרט"  /  איציק וולף
חכמת המשא-ומתן  /  נורית אלפנבוים
שמחת כסילים - הסורים באים  /  גורי גרוסמן
נאום אלטרנטיבי לאנאפוליס  /  קובי לירז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il