בספקית האינטרנט מהגדולות בישראל, אינטרנט זהב סיימה את הרבעון השלישי של השנה ברווח נקי של 7.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 3.3 מיליון שקל ברבעון הקודם ושל 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה שבשליטת יורוקום, גידול של 2.5% ברווח התפעולי ל-8 מיליון שקל, לעומת 7.8 מיליון שקל ברבעון הקודם והפסד תפעולי של 3.2 מיליון שקל או 0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-15.9 מיליון שקל לעומת, להפסד של 23.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-47.9 מיליון שקל, לעומת 46.2 מיליון שקל ברבעון הקודם - גידול של 3.5%.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-140 מיליון שקל מול הכנסות של 127 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
בחברה אמרו, כי רמת המחירים בשוק הפס הרחב בישראל נמוכה באופן משמעותי מהמחירים לפס רחב בעולם - 40 דולר בממוצע, מול 13 דולר בישראל בלבד. מנהליה מעריכים, כי מחיר הפס הרחב בארץ יזנק לפי שניים עד אמצע 2003, לסביבה של 20-30 דולר. החברה מדווחת על גידול של כ-5% נוספים במספר המנויים העסקיים שלה הנאמד בכ-3,500.
אינטרנט זהב מדווחת על כך ש-10% מהכנסותיה נובעים משירותי ערך-מוסף. בקרוב מתכוונת החברה לצאת בשירות אנטי-וירוס, כך שבדיקת הוירוסים מתבצעת על שרת הדואר של החברה. מחיר השירות ללקוח בודד יעמוד על 9.90 שקלים בחודש. בחברה מצפים שיירשמו לשירות עשרות אלפי מנויים.
הוצאות השיווק והמכירות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-9.5 מיליון שקל, ירידה קלה בהשוואה לכ-9.8 מיליון שקל ברבעון הקודם. עם זאת, שורת הוצאות הנהלה וכלליות גדלה בכ-30% לכ-5.9 מיליון שקל בהשוואה לכ-4.5 מיליון שקל ברבעון השני.
אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב, אמר היום, שהרבעון השלישי הוא הרבעון החזק של החברה וכך גם השנה. לדבריו, "למרות המצב הכלכלי ותנאי התחרות בשוק. הרווח התפעולי והרווח הנקי של החברה הרבעון מוכיחים את הצלחת מעבר החברה לאסטרטגיית רווח, שיושמה החל מ-2001". הולצמן מציין, כי התזרים מפעולות תפעול הגיע ברבעון השלישי ליותר מ-10 מיליון שקל ומייחס זאת לגידול בביקוש לשירותי הערך המוסף של החברה ולצמיחה בשירותי הפס הרחב.
בעניין החברה הבת, MSN הישראלית, המשותפת לאינטרנט זהב ומיקרוסופט, אומר הולצמן, כי הוא צופה גידול בתחום הפרסום באינטרנט. לדבריו קרובה MSN ישראל לאיזון תפעולי.