|
הדמייה: אף-18 עם המיכלים הנתיקים [צילום: אלביט מערכות]
|
|
|
|
|
המיכלים יעמדו בנחיתות קשות על הסיפון
|
|
|
|
|
סאיקלון, חברה-בת של אלביט מערכות, זכתה בהזמנה לספק לחיל-הים האמריקני מיכלי דלק נתיקים בנפח 330 גאלון - שיותקנו על גבי מטוסי קרב מסוג אף-18.
מטוסים אלה ממריאים מעל סיפון נושאות מטוסים. המיכלים ניתנים להשלכה מהמטוס בגמר הדלק או בעת שהמטוס מעוניין להתרחק במהירות מאיומי האוייב.
החוזה הראשון של סאיקלון בקשריה עם חיל-הים האמריקני, מסתכם בשלב הראשון ב-2.4 מיליון דולר, מתוך היקף כולל הנאמד בכ-60 מיליון דולר. האספקות צפויות להתבצע בין השנים 2009 ו-2013. מיכלי הדלק האלה מיוצרים בתהליך מיוחד המגן עליהם מפני פגיעה העלולה להתרחש בזמן נחיתה קשה על משטחים קשיחים כמו נושאות מטוסים.
המנכ"ל משותף בחטיבת כלי הטייס באלביט מערכות, יורם שמואלי, אמר כי העובדה שחיל הים האמריקני החליט לבחור - לאחר מיכרז - במיכלים של סאיקלון, "משקפת את האמון וההכרה ביכולות שלנו בקרב לקוחות מובילים בעולם".
הפתרו שפותח בסאיקלון, המאפשר נחיתה בטוחה של כלי טיס על גבי נושאות מטוסים, מהווה לדעת החברה פוטנציאל צמיחה גדול העשוי להוות פתרון לכל סוגי כלי הטיס הנוחתים על פלטפורמות אלה. "אנו מאמינים כי החוזה הנוכחי יביא בעקבותיו עסקות נוספות בשוק מוטה צמיחה זה, המאופיין בטכנולוגיות חדשניות ובשימוש בחומרים מרוכבים".
סאיקלון עוסקת בפיתוח ובייצור של חלקי מבנה מחומרים מרוכבים ומתכת, ובהרכבות משולבות של חלקי מבנה עבור מטוסים, מסוקים ומטוסים ללא טייס. בחברה מתבצעות השבחות כלי טייס, תחזוקה והפעלה של מטוסים ומסוקים כגון הפעלת מטוסי הסנונית והמסוקים בבית הספר לטיסה של חיל האוויר והיא בעלת הסמכה לשמש כמכון בדק למטוסים קלים.
לאחרונה, השיקה החברה קו ייצור חדש למיכלים נתיקים ולנושאי מטען וחימוש למטוסים בהשקעה כספית של מיליוני דולר. הקו החדש הוא לדבריה הראשון בעולם לייצור מיכלים נתיקים בקיבולת של 600 גאלון - המאפשרים להגדיל משמעותית את טווח הטיסה של המטוס. עם לקוחותיה של סאיקלון נמנים חיל האוויר הישראלי, חיל האוויר האמריקני, עתה חיל הים האמריקני וכן יצרניות המטוסים והמסוקים בואינג, לוקהיד-מרטין וסיקורסקי.