|
פתיחה נוספת של השמיים האירופאיים
|
|
|
|
|
שכלול התחרות בין חברות התעופה
|
|
|
|
|
ישראל והאיחוד האירופי פתחו לראשונה בשיחות לכינון הסכם תעופה גלובאלי אחיד עם מדינות האיחוד, שעשוי להגביר את התחרות בתעופה האזרחית בין ישראל ואירופה.
בראש המשלחת הישראלית לשיחות שהתקיימו בבריסל עמד מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, והשתתפו בה מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון ומנהל אגף הכלכלה במשרד, אבי ירושלמי.
סיטרמן ציין עם שובו מהשיחות, כי "מדובר בצעד חשוב וראשון מסוגו שבו ישראל והאיחוד האירופי דנו לראשונה על שורה של הסכמים שנועדו להגדיל את חופש התנועה של חברות התעופה ולאפשר לנוסעים חופש בחירה רחב יותר".
האיחוד האירופי כבר חתם על הסכמים דומים עם מדינות הבלקן, עם ארה"ב ועם מרוקו. הגורמים הרשמיים האירופיים אמרו בשיחות כי אצל כל הצדדים החתומים על ההסכמים האלה חלה עלייה משמעותית בהיקף הטיסות.
גורמי תעופה מעריכים, כי חתימה על הסכם תעופה גלובאלי בין האיחוד האירופי תוביל להוזלה במחירי הטיסה וחבילות הנופש עבור הנוסע הישראלי. בתחילת שנת 2008 צפוי להתקיים מפגש נוסף בין נציגי האיחוד האירופי לישראל - שבו ידונו הצדדים בהבטים הטכניים של ההסכמים שצפויים להיחתם.
ישראל חתומה כיום על הסכמי תעופה נפרדים עם כל מדינה באיחוד האירופי. מדי תקופה, בעיקר עקב צרכי ודרישות השוק, מעודכנים ההסכמים האלה. כך, לדוגמה, עודכן הסכם התעופה עם בריטניה - מה שאיפשר את הכנסת חברה בריטית נוספת כמובילה נקובה בקו לישראל.