|
ריבוי תאונות קטלניות שהן מעורבות משאיות [צילום: עוזר זילברשלז - זק"א]
|
|
|
|
|
למרות המחסור בנהגים - ההכשרה תוחמר
|
|
|
|
|
מועצת המובילים והמסיעים קיבלה היום (ג'. 1.1.07) החלטה להמליץ בפני מנהלי חברות ההובלה וההסעה, לא להעסיק נהגים עברייני תנועה סדרתיים.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, אומר כי ההחלטה בעניין זה נפלה ביום הראשון של שנת 2008, לאחר שנודע על התאונה הקטלנית שאירעה הבוקר ליד היישוב אלעד, בה מעורב נהג משאית עם 18 הרשעות קודמות.
בן-הרוש מוסיף, כי למרות המחסור החמור בנהגים מקצועיים והקושי הקיים למצוא נהגים להפעלת המשאיות, "אין המועצה רוצה יותר לשמוע על מעורבותם של נהגי משאיות עם עבר בעייתי כמי שמועסקים בענף ההובלה. אם מצויים נהגים מסוכנים בקרב אלה המועסקים כיום, לא יהיה מנוס מלהביא להפסקת עבודתם - לאחר שעניין זה ייבדק בהיבט החוקי במסגרת הסכמי העבודה עם הנהגים".
המועצה דורשת מקציני הבטיחות בחברות "לראות את עצמם אחראים - על שלא דיווחו על הימצאותם של נהגים מסוכנים עם תאונות על הידיים". בהקשר לכך מסר מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא, כי בדיון שנערך בתחילת השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת, סוכלה הצעת החלטה שעוסקת בהכשרה מקצועית של נהגי רכב כבד.
במרכז ההצעה עומדת התפיסה כי הכשרתם של נהגים מקצועיים תיעשה בתנאי עבודה אמיתיים: נהג חדש יעבור הכשרה של 10- 12 ימים בהפעלת רכב כבד בתנאים שהכביש מכתיב, ילמד להכיר את העבודה בנמלים, במפעלים, ואת הטיפול בקשירת מטענים והנחתם על משטח המשאית בתנאי נסיעה בטוחים. היוזמה להצעה זו היא של משרד התחבורה ושל מועצת המובילים והמסיעים, אך יישומהנדחה על-ידי ראשות הוועדה.
בחברות המאוגדות במועצת המובילים והמסיעים מועסקים כ-30 אלף נהגים.