|
כניסה לפיתוח מטוס תידלוק טקטי [צילום: התעשיה האווירית]
|
|
|
|
|
הסבת מטוס נוסעים למטען: הוצאת הקרביים
|
|
|
|
|
חטיבת בדק מטוסים של התעשיה האווירית (התע"א) הגדילה משמעותית את מכירותיה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007. החטיבה, שהיא מהגופים המצליחים ביותר בקונצרן הביטחוני הגדול בישראל, הגדילה את מכירותיה ל-556 מיליון דולר, לעומת 351 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה - עלייה של כ-63 אחוז.
מכירות התע"א כולה באותה התקופה הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר, לעומת 2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנת 2006, וברבעון השלישי של 2007 הסתכמו המכירות ב-777 מיליון דולר - גידול של כ-14 אחוז לעומת מכירת של 681 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2006.
הגידול במכירות חטיבת בדק, הביא את הנהלתה לגבש תוכנית להגדלת פעילותה בתחום התחזוקה, השיפוץ והתיקונים של מטוסים אזרחיים. החטיבה מעוניינת לפתח בעיקר את נושא התחזוקה הכבדה - המצריכה מיומנויות ייחודיות.
"בשנים האחרונות אנו עובדים על הגדלת נפח הפעילות שלנו ועל הרחבת קווי הייצור להסבות מטוסים - מתצורת נוסעים לתצורת מטען", או סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת בדק מטוסים, דני קליימן. "השוק מחכה לכניסתם של מטוסים משומשים רבים לתהליך ההסבות, עקב כניסתם הקרובה של מטוסים חדישים לשוק, דוגמת הבואינג-787 והאיירבס-380. עד שמטוסים חדשים אלה ייכנסו בצורה מלאה לשוק - ישנו עתה ביקוש רב לעבודות תחזוקה למטוסים הוותיקים יותר".
תוכניות הפיתוח של בדק מטוסים, כוללות את הקמתם של שני האנגרים גדולים המסוגלים להכיל מטוסי בואינג 747-400, ובחינה של כניסה לתחום הסבות של מגוון מטוסים נוספים. החטיבה מבצעת בימינו הסבות למטוסים מסוג בואינג 737-300, בואינג 767-200 ובואינג 747-400 מתוצרת נוסעים למטען - וההסבות של מטוסי בואינג 737-400 ובואינג 767-300 נמצאות בתהליך אישור של רשות התעופה האמריקנית (FAA).
בנוסף לפעילותה בתחומי תחזוקה והסבות מטוסים למטען, עוסקת חטיבת בדק מטוסים גם בהסבת מטוסים למטוסי תידלוק. החטיבה מסבה מטוסי בואינג-707 והרקולס סי-130 מגרסת נוסעים ותובלה למטוסי תידלוק.
"בתחום זה", ממשיך ואומר קליימן, "מתכוונת החטיבה להמשיך לפתח פלטפורמות נוספות לתידלוק, דוגמת מטוס הבואינג-767. אנו מנהלים עתה מגעים עם מספר לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, אנו בודקים אפשרות להסבת מטוס קטן, מטוס מנהלים, למטוס תידלוק, זאת כדי לענות על הצורך במטוסי תידלוק טקטיים".