|
אינקרדימייל. 80 מיליון הורדות
|
|
|
|
|
גוגל. מכתיבה את הכללים
|
|
|
|
|
ענקית החיפוש באינטרנט, גוגל, חידשה את ההתקשרות העסקית עם חברת אינקרדימייל הישראלית, שפיתחה תוכנת דואר אלקטרוני המאפשרת למשתמש לעצב בעצמו כל אלמנט בה.
גוגל הודיעה ב-10 בינואר חד-צדדית על ניתוק הקשר - כנראה כי אינקרדימייל לא עמדה בתנאים קשוחים שאותם מציבה ענקית האינטרנט לכל שותפיה בפרסום. אינקרדימייל מציבה את מודעותיה באתר של אינקרדימייל, ומשלמת לה עבור כל הקלקה שמבוצעת על מודעתה. גוגל עוסקת בפרסום באמצעות המוצר GOOGLE ADSENCE.
"אנו משתפים פעולה עתה עם גוגל", מסרה אינקרדימייל, "במטרה לפתור כל נושא שנותר במחלוקת. למרות שלמחלוקת האחרונה יהיו השפעות שליליות על תוצאות הרבעון הראשון של 2008, אנו מאמינים כי ההכנסות מפרסום במנועי חיפוש ימשיכו להיות מנוע מרכזי בעסקנו".
אינקרדימייל הוסיפה, כי היא תמשיך להדק את קשריה העסקיים עם גוגל - ועם מנועי חיפוש אחרים. "אנחנו שמחים שהצלחנו לפתור את העיכוב הזה כה מהר", אומר יו"ר אינקרדימייל, ירון אדלר, "ובדרך כה חיובית. שיתוף הפעולה של גוגל בהתנעה מחודשת של החשבון שלנו - ותגובות מחברות אחרות, גורמים לנו לאופטימיות יותר מתמיד לגבי הפוטנציאל שלנו במנועי חיפוש".
המשבר עם גוגל היה מכה קשה מבחינת אינקרדימייל. הפרסום מהווה חלק עיקרי מהכנסותיה, למעשה כמחצית מהן, בהיקף כספי של כ-2.3 מיליון דולר בשנה. גוגל היא המקור העיקרי להכנסות אלה, ואינקרדימייל מסרה בתחילת החודש כי היא אינה מודעת לסיבה להפסקת ההתקשרות עם הענק האינטרנטי.
לחברה יש כעשרה מיליון משתמשים, ובחודשים האחרונים היא נסחרת במקביל גם בבורסה בתל אביב, בערך של כ-30 מיליון דולר. אינקרדימייל נוסדה בשנת 1999, כתוכנה חינמית שנועדה לדברי החברה "להביא רמה חדשה של הנאה, נופך אישי ונוחות למשתמש. היא מספקת את אלמנטיה לתיבת הדואר, המראה לשולחן העבודה ולשומרי מסך, ותוכנותיה הורדו לדבריה יותר מ-80 מיליון פעמים. עתה מתכוונת החברה להיכנס לתחומי המסרים המיידיים ואתרי חברתיות.