|
הייאט בהר-הצופים. תפוסה של 62% במלונות עיר הבירה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
דייויד אינטרקונטיננטל. 1.96 מיליון לינות בת"א
|
|
|
|
היחידה שסבלה מירידה - עיר התיירות הדרומית
|
|
|
|
קלאב הוטל. 532 אלף לינות בטבריה
|
|
|
|
|
המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל סיכמה את נתוני 2007, המצביעים על כך שבשנה החולפת הסתכמו הלינות במלונות בכ-20.5 מיליון, כולל תיירים וישראלים. זאת עלייה של 6% לעומת 2006, שהושפעה כמובן ממלחמת לבנון השנייה.
לינות התיירים היוו בשנה שעברה כ-41% מסך הלינות, לכ-8.4 מיליון לילנות, עלייה של 23% לעומת 2006. לינות הישראלים הסתכמו בכ-12.1 מיליון - ירידה של 3%. תפוסת החדרים הארצית עמדה על 61.6% - עלייה של 6% לעומת 2006, כאשר תל אביב היא העיר המובילה, עם 73% תפוסה.
כמעט 60% מלינות התיירים נרשמו בירושלים ובתל אביב. בירושלים נרשמו 2.9 מיליון לינות (כ-35% מסך לינות התיירים), 26% גידול ביחס ל-2006. בת"א היו 1.96 מיליון לינות (כ-23% מסך לינות התיירים) - 24% גידול ביחס ל-2006.
עליות נרשמו גם בכל שאר איזורי הארץ, למעט באילת. בטבריה נרשמו 532 אלף לינות - 34% גידול, בקיבוצים: 531 אלף לינות - עלייה של 17%, בים-המלח: 414 אלף לינות - עלייה של 32%, בנתניה: 308 אלף לינות -עלייה של 27%, בחיפה : 233 אלף לינות - עלייה של 26%, בהרצליה: 194 אלף לינות - עלייה של 12%, ובאילת נרשמו 761 אלף לינות - ירידה של 1% בהשוואה ל-2006. תל אביב רשמה את התפוסה הגבוהה ביותר בארץ בשנת 2007: 73% ובכך עקפה את מלונות ים-המלח שרשמו תפוסה של 70%, ואת אילת שרשמה תפוסה של 66%. בהרצליה נרשמה תפוסה של 68%, בירושלים כ-62%, בחיפה ובקיבוצים כ-59%, בנתניה כ-56% ובטבריה כ-54%.
לדברי נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, "הגידול המרשים בלינות התיירים בשנת 2007 ממחיש את גודל הפוטנציאל הטמון בתעשיית התיירות הישראלית. רק השבוע התייחס כנס הרצליה לתיירות כאל אחד ממנופי הצמיחה העיקריים של המשק - ועדיין אנחנו רחוקים מרחק רב ממיצוי הפוטנציאל. "60% מלינות התיירים השנה היו בתל אביב ובירושלים, רבים מהן של אנשי עסקים. אנחנו שמחים על בואם לארץ, ואולם ריכוז הלינות בתל אביב ובירושלים מרמז על פיספוס הפוטנציאל התיירותי שלנו כמדינה. היתרון היחסי המובהק שלנו בעולם כמדינה תיירותית הוא הימצאותם של האתרים הקדושים לנוצרים בארץ, ואנחנו יכולים להביא מדי שנה למעלה מ-5 מיליון תיירים שאחוז ניכר מהם נוצרים".
המלונאים גורסים, כי המדינה צריכה להשקיע רבות בשיווק האתרים הקדושים לנוצרים וכך תוכל להגדיל הכנסות, לספק עוד עשרות אלפי מקומות עבודה מדי שנה ולהקטין את מימדי העוני בחברה הישראלית. "כדי להתארגן אחרת ולהגיע לחלוקה יותר הגיונית בשנים הקרובות של לינות התיירים - צריך לפעול בראש ובראשונה להקמת רשות שיווק לאומית לתיירות". לגבי הירידה בתיירות הפנים אומר גונן, כי המלונות יצטרכו להתארגן מייד כדי לראות כיצד לשמור על האטרקטיביות כלפי התייר הישראלי, הן באמצעות מבצעים כדאיים, או באמצעות פעולות שיווק ומכירה נמרצות אחרות".