אם אדם חירש או כבד שמיעה נקלע למצוקה כלשהי והוא נמצא באותה עת לבדו, כיצד הוא אמור להזעיק עזרה, אם אין באפשרותו לשמוע את הצד השני מדבר? נראה שעד היום לא ממש חשבו על זה. החרשים אינם יכולים לפנות למרכזי החירום השונים כשאר האזרחים, למרות שאוכלוסיה זו מהווה 650,000 איש - כ-10% מאזרחי ישראל.
אגודת החירשים בישראל (אח"א) חיפשה פתרון יאה לכך והיא דורשת לאפשר שליחת הודעות SMS למוקדי החירום: 100, 101, 102 ו-118. לטענת האגודה, אמצעי פשוט כמערכת המאפשרת קבלת ושליחת הודעות SMS, יכול לחסוך מאדם חירש את הצורך להזדקק לשירותי אדם שומע כדי לפנות למוקדי המרכזים הללו, ויעניק לו את הזכות שמגיע לו כמו לשאר אזרחי ישראל - לתקשר ישירות עם הרשויות האמונות על הגנתו.
לדברי האגודה, בשליחת הודעת ה-SMS, על החירש יהיה לציין את הבעיה אליה נקלע ואת מיקומו ואילו המוקד הספציפי ישיב לו חזרה בהודעת SMS. בתוך כמה דקות אמורים להגיע אליו כדי להעניק לו את העזרה לה הוא זקוק.
בשלב מאוחר יותר מקווה האגודה שיתאפשר לאוכלוסיה זו לשוחח עם מוקדי החירום באמצעות שיחות וידאו של הדור השלישי.