|
אבנר. חצינו את יעדי החברה בכל המדדים
|
|
|
|
|
ה-SMS הולך ותופס נתח מרכזי בהכנסות
|
|
|
|
|
חברת התקשורת הסלולרית פרטנר, דיווחה היום (06.02.08) על רווח נקי של 939.3 מיליון שקל בשנת 2007 - גידול של 37.7% לעומת הרווח הנקי בשנה הקודמת, שהסתכם ב-682.3 מיליון שקל. הרווח למניה הגיע בשנה שעברה ל-5.96 שקל, לעומת 4.41 ב-2006.
דירקטוריון החברה אישר רכישה חוזרת של מניות החברה בסכום של עד 600 מיליון שקל ב-2008, בנוסף לחלוקת דיבידנד של 80% מהרווח הנקי. החברה דיווחה על 65,000 מנויים חדשים ברבעון הרביעי של 2007. ההכנסות אשתקד היו 6.1 מיליארד שקל, צמיחה של 9%. בשנה כולה היתה תוספת של 192,000 מנויים - ל-2.86 מיליון הכוללים 633,000 מנויי דור שלישי.
סך הדקות שדוברו ברשת פרטנר עלה ב-14% בשנת 2007 בהשוואה לשנת 2006, בעיקר כתוצאה מגידול בבסיס המנויים שצמח בכ-7.2%, וכן מממוצע גבוה יותר של דקות שימוש למנוי. ההשפעה של הצמיחה הזאת מותנה באופן חלקי עקב דילול של 11% בתעריף הממוצע לדקה, כולל התעריף לשיחות נכנסות. הדילול נבע בעיקר מלחצים תחרותיים, מהגדלת חלקם של המנויים העסקיים בתמהיל הלקוחות, מהתערבות רגולאטורית שכללה הורדה של כ-10% בתעריפי קישור הגומלין, וכן הגבלת יכולת החברה לחייב על שיחות המיועדות לתא הקולי.
הכנסות מהודעות SMS הסתכמו ב-253.7 מיליון שקל, והיוו 4.8% מההכנסות משירותים, עלייה מ-192.5 מיליון שקל בשנה הקודמת, שהיוו 3.8% מההכנסות משירותים. שיעור נטישת המנויים השנתי בשנת 2007 היה 15%, ירידה מ-15.6% בשנת 2006.
מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, אמר כי "2007 הייתה שנת שיא עבור פרטנר, בה חצינו את יעדי החברה בכל המדדים הפיננסיים והתיפעוליים. ההכנסות מנתונים ותוכן, שעולות על 670 מיליון שקל, כולל הודעות SMS, הן להערכתנו הגבוהות ביותר בשוק הסלולרי הישראלי. המותג שלנו נבחר כמותג התקשורת המוביל בישראל זו השנה החמישית ברציפות, והשקנו יישומים ושירותים חדשים כגון מעל 90 ערוצי טלוויזיה. היעדים האסטרטגים של פרטנר לשנת 2008 יכללו מיקוד בתהליכי התייעלות, וביסוס הפלטפורמה לפעילות החוץ-סלולרית".