|
הרקולס ישראלי [צילום: חיל-האוויר]
|
|
|
|
|
בואינג-707. מטיס את ראש הממשלה והנשיא
|
|
|
|
|
חטיבת בדק מטוסים של התעשיה האווירית, זכתה בחוזה לתקופה של 9.5 שנים ממשרד הביטחון הישראלי - למתן שירותי אחזקה כוללים ורצופים למטוסי כנף התובלה הכבדה של חיל-האוויר הישראלי. ההיקף הכספי המלא של ההסכם עשוי להגיע ל-170 מיליון דולר.
בתחילת תקופת ההסכם יסופקו השירותים בבסיס חיל האוויר ובתשתית התעשיה האווירית בשדה התעופה בן-גוריון - ולאחר מכן יועברו השירותים בכללותם לבסיס חיל האוויר. החיל מפעיל שני סוגי מטוסי תובלה כבדה - הרקולס המטיס כוחות צבאיים ועוסק בהצנחה, ובואינג-707 - המטיס בין השאר את ראש הממשלה ונשיא המדינה, ומבצע משימות מודיעין ולוחמה אלקטרונית.
חטיבת בדק מטוסים של התע"א הגדילה משמעותית את מכירותיה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007. החטיבה, שהיא מהגופים המצליחים ביותר בקונצרן הביטחוני הגדול בישראל, השיגה חוזים ב-556 מיליון דולר, לעומת 351 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה - עלייה של כ-63 אחוז.
תוכניות הפיתוח של בדק מטוסים, כוללות את הקמתם של שני האנגרים גדולים המסוגלים להכיל מטוסים גדולים במיוחד. "בשנים האחרונות אנו עובדים על הגדלת נפח הפעילות שלנו ועל הרחבת קווי הייצור להסבות מטוסים מתצורת נוסעים לתצורת מטען", אומר סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת בדק מטוסים, דני קליימן.
מכירות התע"א כולה ברבעון השלישי של 2007 הסתכמו ב-777 מיליון דולר - גידול של כ-14 אחוז, לעומת 681 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2006. המכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2007 גדלו ב-20 אחוז, ל-2.4 מיליארד דולר, לעומת 2 מיליארד דולר בשנת 2006.