יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן-הרוש, קרא בישיבת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים - בראשותו של יו"ר הוועדה, חבר כנסת נחום לנגנטל, לבטל את הרשות לבטיחות בדרכים שבמשרד התחבורה, ולהעביר את תקציבה בסך 250 מיליון שקלים להפעלת שוטרים נוספים, שיאכפו את חוקי התעבורה.
בן-הרוש הוסיף, כי קריאתו זו באה לאחר תקופה ארוכה שבה מתריעה המועצה על-כך, כי הרשות לבטיחות אינה תורמת דבר לבטיחות בדרכים. בן-הרוש קרא לביטול מוסד קציני הבטיחות. הוא הודיע, כי שירותים של קציני בטיחות יינתנו על-ידי מועצת המובילים והמסיעים, הישר לחבריה. מעתה, לא ישלחו קציני בטיחות לימי עיון על חשבון החברות להובלה ולהסעה.
בימים אלה שלחה קבוצה של בעלי משאיות פטיציה למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, כי הם עדים לתופעה של קציני בטיחות המחזרים אחרי בעלי משאיות - לבצע אצלם בדיקות חודשיות תמורת 300 עד 450 שקלים לכל משאית. לדבריהם, אין קציני הבטיחות כשירים לקבוע את כשירות הרכב יותר מאשר בוחני הרכב במשרד הרישוי או מנהלי מוסכים בעלי הסמכה.
בעלי המשאיות מסרבים להעביר את הרכבים לבדיקה אצל קצין בטיחות משום שקציני הבטיחות אינם מיומנים, ואין בידם הכלים לבדוק את הרכבים. לדעתם, אפשר לבצע בדיקה שגרתית במוסך על-ידי בעל הסמכה במחיר של כ-70-80 שקלים בלבד.
קבוצה זו, החתומה על המכתב למנכ"ל משרד התחבורה, טוענת במפורש, כי אם נחויב להיבדק על-ידי קציני הבטיחות, נהיה עדים בעתיד לשחיתות ולחלוקת אישורים על תקינות הרכב תמורת תשלום וללא בדיקה.
לפני מספר ימים פרסם המקומון "ערי המפרץ" ידיעה, לפיה קיימים חשדות על ליקויי בטיחות בחברת הסעה פרטית מסוימת. קצין הבטיחות שפוטר מחברת ההסעה טען בתלונתו במשטרה, כי אישורי תקינות של חמישה אוטובוסים ניתנו ללא בדיקת הרכב במוסך. המשטרה חושדת שמסמכים המעידים על בדיקת האוטובוסים ואישורי בדיקת הבלמים הם מזויפים, ולכן נעשו בכך עבירות של מרמה ושיבוש הליכי חקיקה.
מועצת המובילים והמסיעים בישראל, הורתה למשרד עו"ד מאיר הפלר, לפנות לנציב שירות המדינה, בבקשה "כי תצאנה ממנו הוראות ברורות למנוע את הנגע שפשה ברשות לבטיחות בדרכים".
עו"ד הפלר ציין במכתבו אל מבקר המדינה, כי קציני בטיחות ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים עוסקים בעבודה פרטית, תוך ניצול מעמדם שלא כדין.
על-פי הידוע, אמר עו"ד הפלר, קציני בטיחות מסוימים פועלים כשותפים סמויים או גלויים במשרדים הנותנים כביכול שירותי בטיחות. כך נפתח משרד כזה בשפרעם ועולה השאלה - אלו שירותים נותן אותו משרד ולמי, שואל עו"ד הפלר.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אמר, כי הפנייה לנציב שירות המדינה באה לאחר שקציני הבטיחות מנצלים שלא כראוי את חוק "שירותי ההובלה", תוך שימוש החוק כמקור לעשיית רווחים על חשבון בעלי הרכבים.