|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

חיסונים חדשים המומלצים בגיל הילדות

משרד הבריאות פרסם מידע להורים על ארבעה חיסונים חדשים המומלצים בגיל הילדות: חיסון נגד אבעבועות רוח, חיסון נגד זיהומים פנאומוקוקיים, חיסון נגד שלשול מנגיף רוטה וחיסון נגד סרטן צוואר הרחם מנגיף פפילומה החיסונים לא כלולים בסל התרופות
05/03/2008  |   גלית יצחק-אוגנוב   |   חדשות   |   תגובות
מאת: גלית יצחק  |    |  News1  |  תגובות
[צילום: AP]

משרד הבריאות פירסם (יום ד', 5.3.08) מידע חיוני להורים לגבי ארבעה חיסונים חדשים אשר מומלצים בגיל הילדות. החיסונים מאושרים לשימוש בישראל.

המדובר בחיסון נגד אבעבועות רוח, חיסון נגד זיהומים פנאומוקוקיים, חיסון נגד שלשול מנגיף רוטה וחיסון נגד סרטן צוואר הרחם מנגיף פפילומה.

ממשרד הבריאות נמסר כי חיסונים אלה נמצאים בשימוש במדינות מתקדמות בעולם, אך עדיין הם אינם ניתנים בתחנות טיפת חלב ובתי הספר בישראל, מאחר והם עדיין אינם כלולים בסל התרופות.

מהמשרד עוד נמסר, כי מידע זה הועבר על-מנת לאפשר לכם להחליט האם ברצונכם לחסן בחיסונים אלו את ילדיכם באופן פרטי, תמורת תשלום, או באמצעות הביטוח המשלים בקופות החולים. את החיסונים הללו ניתן לרכוש באמצעות מרשם רופא בבתי מרקחת. כמו-כן, מי שרכש ביטוח משלים בקופת חולים, יקבל על מרבית החיסונים הנחה בעלות החיסון דרך הקופה.

כשרוכשים את החיסון בבית המרקחת, יש לתת אותו כמה שיותר מהר, אפילו עדיף ביום הקנייה. עד השימוש בו, יש לשמור אותו על מדף במקרר ולא בדלת או בתא ההקפאה. כמו-כן, יש להגיע למקום קבלת החיסון בצירוף פנקס חיסונים.

להלן מידע לגבי 4 החיסונים:

חיסון נגד אבעבועות רוח

מדובר במחלה נגיפית מדבקת מאוד, אשר מתבטאת בחום גבוה, מלווה פריחה עם שלפוחיות. בארץ מתים מסיבוכי המחלה (דלקת ריאות או דלקת מוח) 2-1 אנשים מדי שנה.

סיבוכים נוספים שעלולים לביגרם כתוצאה מהמחלה: זיהום קשה בעור, דמם, דלקת כליות דלקת המוח ודלקת ריאות, כאשר מתבגרים ומבוגרים נמצאים יותר בסיכון ללקות במחלה. כמו-כן, 300 איש מאושפזים מדי שנה עקב סיבוכים אלו.

מדוע כדאי להתחסן?

מרבית האנשים שיקבלו את החיסון, לא יחלו במחלה במהלך חייהם. גם אם אדם שקיבל חיסון יחלה במחלה, היא תהיה קלה יותר מאשר אצל אדם שלא קיבל את החיסון.

החיסון

שמו המסחרי - ורילריקס. הוא מורכב מנגיפי אבעבועות רוח שעברו תהליך שהחליש אותם על-מנת שיוכלו להעניק הגנה בלי לגרום למחלה. החיסון יעיל ובטוח. החיסון מומלץ על-ידי משרד הבריאות לכל הילדים בגילאי שנה ומעלה, שלא חלו בעבר באבעבועות רוח, או שלא חוסנו או שנבדקו ונמצאו ללא נוגדנים.

חשוב לציין, כי ניתן לחסן ילד באותו יום יחד עם חיסונים אחרים שעבר, אך אם הוא לא ניתן יחד עם החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת, יש לשמור על זמן של חודש ביניהם. אפשר לתת אותו גם לילד שאמו בהריון.

חיסון זה ניתן בשתי מנות, כאשר הראשונה מאושרת מגיל שנה ומעלה והשנייה לילדים בני פחות מ-12 שנים יש לתת לפחות 3 חודשים אחרי המנה הראשונה. מנה שנייה בבני 13 שנים ומעלה יש לתת ברווח זמן של 4-8 שבועות.

מאמצע 2008 יינתן החיסון לילידי 2007 לבני שנה בתחנות טיפת חלב ברחבי הארץ. משנת הלימודים תשס"ט החיסון יינתן לתלמידי כיתות א' במסגרת שירות הבריאות לתלמיד. לכן מומלץ שהורים לילידי השנים 2006-2002 ייחסנו באופן פרטי את ילדיהם במנה אחת ואת המנה השנייה הם יקבלו בכיתה א'.

מתי אסור לחסן?

1. אנשים במצב דיכוי חיסוני: מחלה ממאירה כמו: סרטן הדם, כל סוגי הלימפומה וכל מחלה ממאירה אחרת שפוגעת במח העצם או במערכת הלימפטית וכן אנשים המקבלים טיפול מדכא חסינות. ילדים אלו ניתן לשקול לחסן לאחר ההחלמה. מומלץ לחסן את בני משפחתם כדי שהחולים לא ידבקו;

2. אנשים עם מחלת חום חדה (עד להחלמה);

3. נשים בהריון;

4. אנשים שסבלו מתגובה אלרגית קשה למנה קודמת של חיסון זה.

תופעות הלוואי

  • התגובות המקומיות הן קלות וחולפות תוך זמן קצר;
  • תיתכן עליית חום קלה;
  • 3 שבועות אחרי קבלת החיסון עשויה להופיע פריחה עם שלפוחיות;
  • מומלץ להימנע ממגע הדוק למשך 6 שבועות של מקבל החיסון שפיתח פריחה עם אנשים עם ליקוי קשה במערכת החיסון, בעיקר מושתלי מוח עצם.

חיסון נגד זיהומים פנאומוקוקיים

מדובר בזיהומים שעוברים דרך טיפות באוויר ובמגע ונגרמים על-ידי החיידק פנאומוקוק. חיידק זה עלול לגרום לדלקת קרום המוח, זיהום הדם (אלח דם), דלקת ריאות ולדלקות אוזניים.

מדי שנה מאובחנים בארץ אלפי חולים בדלקת ריאות ודלקות אוזניים ומאות חולים בזיהומים קשים בילדים מתחת לגיל 5. כ-20% מהילדים החולים בדלקת קרום המוח מתים ממחלה זו ואחרים נותרים עם נכויות קבועות, כמו: פרכוסים, שיתוק, חירשות ופיגור שכלי.

הזיהום ניתן לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה, אולם בשנים האחרונות איבדו תכשירים אנטיביוטיים רבים יעילותם נגד החיידק הזה.

החיסון

השם המסחרי - פרבנר. מדובר בחיסון בטוח ויעיל המכוון נגד 7 הזנים הנפוצים ביותר בילדים בעולם. הוא גם מונע העברת החיידק לבני המשפחה.

החיסון מאושר החל מגיל חודשיים ועד גיל 5. ילדים הצעירים מגיל שנתיים נמצאים בסיכון הגדול ביותר לחלות בזיהומים מחיידק זה. הגיל בו מומלץ לקבל את החיסון זהה לגיל בו ניתן "החיסון המחומש" בטיפות חלב: בגיל שנתיים, 4 ו-6 חודשים ומנה רביעית בגיל 15-12 חודשים. תינוקות מעל גיל חצי שנה שטרם קיבלו חיסון, מומלץ לחסנם על-ידי מספר מנות חיסון קטן יותר. ניתן לתת את החיסון יחד עם חיסונים אחרים או בכל רווח זמן בינו לבין חיסונים אחרים.

תופעות לוואי

החיסון בטוח, אך תופעות הלוואי עשויות להיות: תגובה מקומית, חום, ישנוניות, שינה לא שקטה, ירידה בתיאבון, הקאה, שלשול ופריחה. התופעות הללו קלות וחולפות במהרה.

מתי אסור לחסן?

  • כשהילד סבל מתגובה אלרגית קשה למנה קודמת של חיסון זה
  • כשיש חום

חיסון ילדים השייכים לקבוצות בסיכון גבוה במיוחד

החיסון נכלל בסל התרופות שעל קופות החולים לספק ללא תשלום לילדים הנמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלה קשה הנגרמת על-ידי פנאומוקוקים. ההורים זכאים לקבל החזר מלא של עלות החיסון.

קבוצות הסיכון - ילדים בני 8 שבועות ועד גיל 59 חודשים, שמשתייכים לאחת מהקבוצות הבאות:

  • הפרעות בפעילות הטחול ואנמיה חרמשית;

  • ליקויים במערכת החיסונית עקב מחלות ממאירות, טיפול מדכא חסינות, איידס וכל מצב המלווה בליקויים של מערכת החיסון;

  • השתלת איברים, שתל באוזן הפנימית והשתלת מח עצם;

  • דליפות נוזל חוט שדרה;

  • מחלות כליות קשות.

חיסון נגד סרטן צוואר הרחם מנגיף פפילומה

נגיף פפילומה עובר ביחסי מין ועלול לגרום לסרטן צוואר הרחם מספר שנים אחרי ההדבקה. ההדבקה בנגיף הינה בדרך-כלל בגיל ההתבגרות ועד גיל 25.

כ-180 נשים בארץ לוקות מדי שנה בסרטן צוואר הרחם, רובן בשנות ה-40-30 לחייהן. כמו-כן, הנגיף גורם למחלות נוספות בנשים ובגברים כמו יבלות איברי המין ומחלות ממאירות אחרות של איברי המין.

החיסון

שני תרכיבי החיסון הם גרדסיל וסרווהריקס, אשר מגינים נגד הזנים של הנגיף הגורמים ל-70% ממקרי סרטן צוואר הרחם בנשים. החיסון ניתן בשלוש מנות. רווח הזמן המומלץ בין המנה הראשונה לשנייה הינו חודשיים. רווח הזמן בין מנה שנייה לשלישית: ארבעה חודשים. ניתן לתת אותו יחד עם חיסונים אחרים. אין צורך לשמור על רווח זמן מסוים בינו לבין קבלת חיסונים אחרים.

תרכיבי החיסון מאושרים לבנות ולנשים בגילאי 26-9. אין צורך לבדוק האם היתה כבר הדבקה בנגיף לפני קבלת החיסון.

תופעות לוואי

כאב, נפיחות ואודם במקום ההזרקה לתקופה קצרה.

מתי אין לקבל חיסון זה

  • בזמן הריון;
  • אם אירעה תגובה קשה למנה קודמת של החיסון;
  • כשיש מחלת חום. במקרה זה יש לדחות את מתן החיסון עד להחלמה.

חיסון נגד שלשול מנגיף רוטה

נגיף רוטה נחשב לגורם השכיח ביותר של שלשול קשה בילדים מתחת לגיל 5. המחלה נמשכת בדר"כ 7-5 ימים. הנגיף עובר מאדם לאדם בקלות, באמצעות ידיים לא נקיות וגם דרך מים, מזון או חפצים מזוהמים. הנגיף עמיד יחסית לחומרי חיטוי.

החיסון

החיסון מקטין את חומרת הזיהום ומונע אשפוז. הוא מורכב מנגיפים חיים מוחלשים הניתן בטיפות לפה. אין מניעה לתת אותו יחד עם חיסונים אחרים או בכל רווח זמן בינו לבין חיסונים אחרים הניתנים באותו גיל.

התרכיב האחד (רוטהטק) ניתן בשלוש מנות בגיל חודשיים, ארבעה חודשים וחצי שנה. הגיל המינימלי למתן תרכיב זה: 6 שבועות. אין להתחיל את מתן החיסון אחרי גיל 12 שבועות. יש להשלים קבלת חיסון כל 3 המנות עד גיל 32 שבועות.

התרכיב השני (רוטהריקס) ניתן בשתי מנות בגיל חודשיים וארבעה חודשים. הגיל המינימלי: 6 שבועות. הגיל המירבי למנה ראשונה: 20 שבועות. לכן, את המנה הראשונה יש לתת בגיל 20-6 שבועות. יש להשלים קבלת שתי המנות עד גיל 24 שבועות.

מתי אסור לחסן?

כשהתינוק סבל מתגובה אלרגית קשה למנה קודמת של חיסון זה.

מתי יש לדחות את מתן החיסון?

  • מצב דיכוי חיסוני;
  • מחלת חום בינונית או קשה;
  • דלקת מעי בינונית או קשה;
  • מחלה כרונית של מערכת העיכול;
  • אירוע קודם של חסימת המעיים הקרויה "התפשלות המעי".

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
גלית יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיסונים חדשים המומלצים בגיל הילדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שופטת בית משפט השלום בתל אביב יעל אחימן דחתה (יום ד', 5.3.08) תביעה שהגישו עורכי הדין יוסף ומשה קמר, המתמחים במקרקעין, נגד עיריית תל אביב להחזיר להם דמי ארנונה בסך כ-60,000 שקל, שלטענתם נגבו מהם יותר מהמותר. עורכי הדין חויבו לשלם לעיריה הוצאות בסך 5,000 שקל.
05/03/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
מדד ת"א-100 עלה בחודש פברואר בכ-3%, לאחר ירידה חדה בשיעור של כ-13% בינואר. בין הגורמים לעליות השערים נמנים התייצבות הדולר ברמה נמוכה והציפיות להורדת הריבית במשק, שהתממשו לקראת סוף החודש. גורמים אלה גברו על השפעתם השלילית של משבר הסאב פריים בארה"ב, הירידות בשווקי חו"ל ונסיקת מחיר הנפט.
05/03/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
"מדי שנה נפגעים ילדים, בעיקר בפורים, מצעצועים מסוכנים כדוגמת נפצים, זיקוקים ודומיהם". כך נימק (ד', 5.3.08) ח"כ הרב משה גפני (שס) את התיקון לחוק העונשין לפיו תאסר מכירה והחזקה של צעצועים מסוכנים.
05/03/2008  |  איתי ברק  |   חדשות
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה (ד', 5.3.08) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד אמנון לוי, בן 48, מבני ברק, המייחס לו אונס, עבירות מין ואלימות חמורות אחרות בצעירה מאז היתה בת 15 ובמשך שנים רבות. בין היתר, מיוחסות לו עבירות של אונס קטינה, אונס, מעשה סדום, כליאת שווא, תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים. לוי עומד למשפט נפרד על ניסיון לרצוח את הצעירה.
05/03/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בחוק חובת המכרזים ישנם איסורי אפליה רבים: מין, נטייה מינית, מוגבלות, גזע, דת ועוד. אולם בולטת בהיעדרה הוראה בחוק האוסרת על אפליה מפאת גיל. שני חברי מפלגת הגמלאים, חברי הכנסת יצחק גלנטי ושרה מרום-שלו החליטו לתקן את המעוות, ולחוקק סעיף נוסף אשר ימנע אפליה במכרזים על-רקע גיל.
05/03/2008  |  איתי ברק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il