|
ביגר. יותר גדול בכל הפרמטרים [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
סמכויות ניהול למנהלי איזורים
|
|
|
|
|
חברת מכתשים-אגן רשמה בשנה שעברה רווח נקי של 178.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 83.9 מיליון דולר בשנת 2006. לפני השפעה של הפרשות שביצעה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2006 הסתכם הרווח הנקי ב-139.2 מיליון דולר.
הנהלת החברה הסבירה את הגידול ברווח הנקי, בנטרול ההפרשות, בעיקר בגידול במכירות, ירידה באחוז ההוצאות התפעוליות ביחס למכירות כתוצאה מהגידול במכירות, ומתוכנית התייעלות. החברה תבצע חלוקת דיבידנד של 120 מיליון דולר - ורכישה עצמית של מניותיה בהיקף של עד 100 מיליון דולר.
שנת 2007 הסתיימה עם מכירות של 2.08 מיליארד דולר, גידול של 17% לעומת שנת 2006. תחום האגרו צמח בכ-20%. הגידול במכירות הגיע בעיקר ממכירות לאירופה, שהסתכמו ב-817.7 מיליון דולר, לעומת 690 מיליון דולר בשנה הקודמת - עלייה של 18.5%. עלייה נוספת נרשמה בשוק לדרום-אמריקה שבו הסתכמו המכירות ב-542.8 מיליון דולר - עלייה של 26.1%.
לדברי יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל מכתשים-אגן, אברהם ביגר, "בשנת ניהנתה החברה מביקושים חזקים בשוק הגנת הצומח עקב עלייה ברמת החיים בעולם, שגרמה לעלייה במחירי הסחורות החקלאיות וגידול בשטחי מזרע. אני מאוד מרוצה מהתקדמות ביצוע תוכנית השינוי הארגוני וההתייעלות שהשיקה החברה בתחילת 2007. הוקנו סמכויות ניהוליות עצמאיות למנהלי אזורי השיווק המרכזיים מתוך כוונה להעמיק את ערוצי השיווק של החברה באופן שיבטיח גמישות ויכולת תגובה מהירה יותר לדרישות השווקים, והוקם פורום מנהלים עולמי המורכב ממנהלי תחומי פעילות מרכזיים בקבוצה ומנהלי אזורים, הדן בהיבטים אסטרטגיים של פעילות הקבוצה. בנוסף, אוחדו תפעולית הנהלת החברה עם הנהלות החברות מכתשים ואגן".