|
אל המעיין: המקור לכל המוצרים [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
המוצרים החדשים - לשוק המקומי ולייצוא
|
|
|
|
|
חברת מי עדן הודיעה כי בעקבות הצמיחה בפעילות הישראלית שלה, היא צפויה לבצע מספר השקעות משמעותיות בפעילות העתידית שלה בארץ. לדברי המנכ"ל בישראל, ליאור בן-ארצי, "בשנים האחרונות נהנית החברה מגידול עקבי בשיעורי הצמיחה והרווחיות בשלושת המיגזרים: שיווק ישיר של מים מינרליים בכדים, תחום הקמעונאות ותחום פתרונות הקפה לעסקים. כדי להיערך להמשך מגמות הצמיחה אנו מתכננים השקעות של 60 עד 80 מיליון שקל במערך הייצור והפיתוח. הן יופנו להקמה ושידרוג של קווים קיימים בתחומי הכדים והבקבוקים, וכפלטפורמת כניסה לתחומי פעילות נוספים בעתיד".
המותג מי עדן פועל ב-17 מדינות, עם היקף מכירות כולל של למעלה מ-1.6 מיליארד שקל בשנה. עתה יושק הדור הבא של המים המינרליים בטעמים, כולל מי עדן אקטיב - מים מינרליים פונקציונאליים בטעמים "בעלי ערך מוסף אמיתי לצרכן", כניסוח החברה. הם יציעו גם תועלות פונקציונליות, במגמה המתפתחת ביותר בתחום המשקאות בעולם. היקף המכירות של מים פונקציונאליים בטעמים באירופה עומד על למעלה מ-4.2 מיליארד אירו, לעומת 2.9 מיליארד אירו בלבד למים בטעמים.
לדברי אורית גזית, סמנכ"ל השיווק של מי עדן ישראל, "תחום המים בבקבוקים צומח בקצב של 11% בשנה, ויחד עם זאת אנו תרים כל העת אחר מנועי צמיחה חדשים. הבחירה בקטגוריית המים הפונקציונאלים עונה על דרישות שהיו חשובות לנו בתהליך הפיתוח: מוצר שיהיה מבוסס על המים המינרליים הטבעיים, וימולא ישירות מהמקור - מעיין הסלוקייה שברמת-הגולן, מוצר ייחודי ומבודל שלא קיים עדיין בארץ, ומוצר עם תועלת בעלת ערך מוסף אמיתי לצרכן המבוססת מדעית ומחקרית".
מי עדן אקטיב מבוסס על המים הטבעיים של מי עדן (95%) ומעניק לצרכן "אנרגיה מתמשכת לאורך כל היום". בסדרה יהיו שלושה טעמים: תפוח, לימונענע ותות המתקבלים מתמציות פרי טבעיות, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. את הפונקציונאליות שלו מקבל המוצר ממרכיב הפלטינוז - סוכר ייחודי וחדשני עם תכונות המאפשרות לו לעלות בצורה איטית ומתונה את רמת הסוכר בדם, להאט ירידה חדה של רמת הסוכר בדם, ובכך לספק אנרגיה זמינה לגוף. בשל התכונות האלה הפלטינוז דוחה לדברי מי עדן את תחושת הרעב, ובכך מסייע בעקיפין גם לשמירה על המשקל.
כיום מגלגל שוק המים כולו קרוב ל-900 מיליון שקל, שמתוכם 38% בתחום הברים הביתיים ו-62% בתחום הבקבוקים, המתורגמים לכ-550 מיליון שקל בשנה. שוק המים המבוקבקים בישראל מציג גידול ממוצע של כ-9% בשנה, והוא הגדול ביותר בתחום המשקאות - 36% מכלל השוק. שוק המים בטעמים הוא והיקפו מוערך בכ-120 מיליון שקל בשנה. בעולם, לעומת זאת, שוק המים הפונקציונאליים נמצא בתאוצה, וחברות מובילות כגון דנונה, נסטלה ופפסיקו פועלות בו. השווקים הגדולים באירופה בחדשנות בתחום זה הם צרפת, בריטניה וגרמניה.