|
מימין: מנכ"ל החברה משה קפלינסקי, והיזמים עידן עופר ושי אגסי [צילומים: ישראל הדרי]
|
|
|
|
|
פותחים את פתח התידלוק ומוצאים... שקע
|
|
|
|
|
הנהלת פרויקט המכונית החשמלית פרסמה היום (א', 11.5.08) את מימצאי מחקר המלמדים כי אחד מתוך שישה בתי-אב בישראל מצהיר על נכונותו לרכוש מכונית חשמלית. הסקר שבוצע על-ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, עבור חברת Better Place, בקרב למעלה מאלף משתתפים מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל, מצא כי "הצרכנים מראים גישה חיובית לגבי הטכנולוגיה ויכולתה להפחית את זיהום האוויר, כשהם מצביעים על נכונותם לשלם עד ל-10% יותר עבור מכונית ידידותית לסביבה".
"הישראלים מוכנים לאמץ את המכונית החשמלית מתוך ההכרה בחשיבות הסביבתית והיתרון הכלכלי", אמר סגן הרמטכ"ל לשעבר, משה קפלינסקי, מנכ"ל החברה, "ועם התשתיות הנדרשות שהחברה מפתחת - הצרכנים הישראלים לא יצטרכו לשנות את הרגלי הנהיגה שלהם כלל".
הנשאלים התבקשו לתאר את קלות המעבר ממכוניות מבוססות דלק למכונית חשמלית, בהתחשב באופי השימוש ברכב, וכמעט מחצית מהם (46%) השיבו כי המעבר יהיה "קל" או "קל מאוד". "ברור כי פוטנציאל הדרישה למכונית חשמלית בישראל הוא מציאות, "והמספרים במסגרת המחקר מראים כי יש תמיכה חזקה לפיתרון החדשני", אמר פרופ' אבי דגני, נשיא מכון גיאוקרטוגרפיה. "המחקר מראה כי הצרכן הישראלי מודע ליתרונות הסביבתיים של המכונית החשמלית וכי הוא מוכן לשינוי".
בחודש ינואר, חתמה Better Place על הסכם עם חברת רנו-ניסאן, שבמסגרתו תספק היצרנית כלי רכב חשמליים לשוק הישראלי. Better Place תבנה ותפעיל את התשתית לשימוש ברכב החשמלי ברחבי המדינה, ותקים למעלה מ-500,000 נקודות הטענה ומאות תחנות החלפה. פרויקט Better Place עשוי להביא לצימצום התלות בנפט באמצעות בניית תשתית תחבורה חדשה המעניקה לצרכנים אלטרנטיבה. החברה שהושקה באוקטובר 2007, תבנה את תשתית הטעינה הראשונה בישראל ובדנמרק - ובכוונתה לפרוס אותה גם במדינות שונות אשר יישמו את הפתרון החל מתחילת שנת 2010.