|
עכשיו תכפילו באלף ודמיינו הפקקים [צילום: חברת M.A.N]
|
|
|
|
|
אלפי משאיות, מוניות, אוטובוסים ומשאיות יעשו את דרכם למרכז הארץ ביום חמישי השבוע (19.6.08) "כאות פתיחה" למאבק הנהגים המקצועיים בדרישה להסיר כליל את המס על הסולר שמגיע לסכומים גבוהים בקרב בעלי כלי הרכב לעבודה.
כלי הרכב יגיעו לאזור תל אביב מכל חלקי הארץ; שיירות של משאיות, אוטובוסים ומוניות ינוע מחיפה לתל אביב, מאות מוניות יגיעו מירושלים לתל אביב, ומסע של כלי רכב כבד ינוע לאזור המרכז מאשדוד ומהדרום. בעיר אילת ייצאו למחאה ברחובות העיר 900 המוניות המשרתות את תושבי העיר.
במאבק משתתפים אירגון חברות ההסעה בישראל שלרשותו כ-4,000 אוטובוסים ומיניבוסים, אירגוני המונית עם 22,000 מוניות, צי המשאיות הכבדות והקלות - ואירגון מורי הדרך. לדברי
גבי בן-הרוש, המשמש כראש מטה המאבק, הובלת המטענים מהנמלים ומהמחצבות תיפסק ביום חמישי בשעה 3 בצהריים, "כדי לאפשר למשאיות להתקדם לעבר מרכז הארץ. היו דרישות מצד ראשי האירגונים להשבית כליל את משק ההובלה וההסעה, אולם בשלב זה הוחלט על קיום הפגנות מחאה כדי לעורר את הממשלה ואת חברי הכנסת מתרדמתם העמוקה".
אירגוני הנהגים טוענים כי כל הממשלות בעולם הנאור ישבו לדון על משבר הדלק. בארצות הברית הזמין הסנאט את אירגוני נהגי המשאיות לטכס עצה כיצד אפשר לסייע לענף ההובלה, וכך גם אירע במדינות שונות באירופה. בספרד נערכות חסימות כבישים, ונציין כי באירופה אף נהרגו שני נהגים במהלך הפגנות בנושא. "רק ממשלת ישראל מתעלמת מהמשבר - כאילו דבר לא קרה", מסכמים אירגוני ההסעה וההובלה.
הטענות מתייחסות לכך שהממשלה ממשיכה לגבות מס על הסולר, שהתייקר בשנים האחרונות בכ-450%. הגבייה מסתכמת, לדברי האירגונים, בכ-350 מיליון שקל בחודש, שהם בממוצע כ-4,000 שקל בחודש לכל בעל רכב עבודה. אירגוני ההסעה וההובלה תובעים במקביל לביטול הבלו על הסולר, להטיל פיקוח על חברות הדלק הנהנות בארץ לדבריהם ממתח רווחים של כ-35%. בן-הרוש: "מה שיקרה ביום חמישי זו רק יריית הפתיחה למאבק על פרנסתם וקיומם של כל מי שחיים מהגלגלים - שהם במעגל הרחב כמיליון אזרחים".