"ועדת החקירה הפרלמנטרית לתאונות הדרכים מקיימת דיוני סרק". כך טוען גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, במכתב חריף ששלח לח"כ נחום לנגנטל, יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לחקר תאונות הדרכים.
בן-הרוש, שהורחק מישיבתה האחרונה של הוועדה, אמר עוד כי "זו ועדה של גימיק תקשורתי ואין לה סיכוי לשנות את המצב".
במכתבו טוען הרוש, כי "מעולם לא הסתירה מועצת המובילים והמסיעים בישראל את דעתה על הגופים המופקדים לטפל בתאונות הדרכים.
גופים אלה מהווים בעצמם את הגורם המכריע להתגברות תאונות הדרכים... בין גופים אלה יש למנות את הרשות לבטיחות בדרכים ואת משרד התחבורה".
"כמי שהיה חבר בוועדת סגיס אשר בחנה את התחלואים של ענף התחבורה, ידוע לי היטב מה הן הסיבות המונעות את הטיפול האמיתי בריבוי תאונות הדרכים: אני מופתע למצוא את מי שאחראים למחדלים האמורים. בין המוזמנים לשאת הרצאות מלומדות בפני ועדת החקירה, במקום לעמוד בפניה כמי שנחקרים על מחדליהם".
בן-הרוש רשם פיסקה זו, שכן במהלך הישיבה האחרונה ניצב על הבימה ניצב יעקב רז, מפקד משטרת התנועה הארצית, ובמשך כשעה וחצי הירצה על האופן המוצלח בו מתמודדת המשטרה עם תאונות הדרכים.
"10 שנים שאני רואה את אותם השקפים," מסר בן-הרוש למחלקה ראשונה, "ודבר לא השתנה."
בשלב מסויים של הרצאת ניצב רז, פקעה סבלנותו של בן-הרוש, והוא פנה אל ח"כ לנגנטל בזעקה: "אתם יושבים פה ומדברים, ובינתיים נהרגים אנשים בכבישים."
לנגנטל היסה אותו, בהסבירו לו כי אינו מבין את מהותה של עבודת ועדת חקירה פרלנמטרית. "אז בשביל מה הזמנתם אותי?", שאל בן-הרוש, אשר בא לישיבת הוועדה בירושלים ממקום עבודתו כמנהל קואופרטיב הנמל החדש, שבחיפה.
"אני מדבר אליך כעורך דין וחבר כנסת," אמר לנגנטל, ובן-הרוש ענה: "ואני מדבר אליך בשם ההרוגים!".
בתגובה איים עליו לנגנטל, כי ירחיק אותו מאולם הדיונים. כאשר בן-הרוש ביקש לדעת באם הציבור יוכל לשאת דברים בפני הוועדה, מימש ח"כ לנגנטל את איומו.
בן-הרוש אומר עוד, כי גוברת אצלו ההרגשה כי "מה שהיה הוא שיהיה". "השלמנו כבר עם מצב בו אל הטיפול בוועדות ציבוריות מתלווים נזקים ואובדן משאבים וכסף של אחרים, אולם במקרה זה מדובר בפגיעות בנפש ובאובדן חיים של אחרים".
בן-הרוש מזכיר לח"כ לנגנטל, כי הוא (חבר הכנסת) עצמו היה מודע להצעות שהגישה מועצת המובילים והמסיעים בישראל לוועדת הכלכלה של הכנסת בחודש יוני 2001, הצעות שלא נעשה בעניינן דבר.
"... כבודו היה מעורב אישית בנושא זה (ראה מכתבך מיום 18 ביוני 2001 למשרד התחבורה, המורה לו להציע תוך שבועיים (!!!) נוסח חלופי מוסכם...".
בן-הרוש מסיים את מכתבו בתקווה, שהוועדה תחדל מקיום דיוני סרק ותחליט לרדת לשורש הבעיה. העתק נישלח למבקר המדינה, אך ספק אם יש "שיניים" לדברים, שכן מימלא סיימה ועדת החקירה את עבודתה.
הוועדה מתפזרת עם פרישתו של ח"כ לנגנטל מכנסת, ועתה רק נותר ליועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד מיכל לוצקי, לגבש את המסקנות מדברי מאות העדים שהופיעו בפניה.