|
היענות חלושה לצאת להפגנה בנתיבי איילון [צילום: M.A.N]
|
|
|
|
|
בדיון שקיימה ועדת הכספים של הכנסת במשבר הדלק הביעו חברי הוועדה אהדה למאבק שמנהלות חברות ההסעה וההובלה למען ביטול המס על הסולר, ולגבי הדרישה להחזיר את מחיר הסולר לפיקוח. לדברי אירגוני הנהגים, שהוזמנו לדיון, הוועדה נוטה לקבל את ההצעה להטיל פיקוח על מחירי הסולר ולעריכת רוויזיה בנושא הבלו.
בישיבה השתתף יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, שהזכיר לחברי הוועדה כי שר האוצר לשעבר, אברהם שוחט, העביר החלטה בנושא ביטול המס על הסולר ועל חובתה של הממשלה בשעה שמחירי הדלק יוצרים משבר עולמי לסייע לענף ע"י מתן הקלות במיסים.
לדברי מנכ"ל אירגון חברות ההסעה, שוקי שדה, המייצג כ-16,000 אוטובוסים ומיניבוסים, מצב חברות ההסעה הוא עגום, ובסקירה בפני הוועדה הוא אמר כי הם נאלצים לשאת בהפסדים כבדים, משום שמשרדי הממשלה - שהם מזמיני העבודה הגדולים, מסרבים להכיר בהתייקרויות ומאלצים את חברות האוטובוסים לעבוד עבור משרד החינוך ומשרדים אחרים במחירים לא ריאליים. לדבריו, חברות נסגרות ועובדים רבים עלולים לאבד את מקום עבודתם.
נציג אירגוני המוניות, אברהם פריד, אמר לחברי הוועדה כי המוניות לא יחזיקו מעמד במצב הנוכחי. "אל תגרמו לנו לצאת להפגנות, אלא טפלו בענייננו", אמר, אך שכח לציין כי הייתה היענות חלושה לקריאה לנהגי המוניות לצאת להפגנה בנתיבי איילון לפני כשבוע.
בן-הרוש, העומד בראש מטה המאבק לביטול הבלו על הסולר, בצד הדרישה להחזיר עליו את הפיקוח, אמר כי התרשם שחברי הוועדה השתכנעו מהדברים שהשמיעו נציגי הענף, וכי "הוועדה מובילה קו פעולה לפיו תיאלץ המדינה ללכת לקראת דרישות הענף. ועדת הכספים קראה לממשלה לפתוח בדיאלוג עם מועצת המובילים והמסיעים, עם אירגון חברות ההסעה ועם אירגוני המוניות.