|
4 טיסות בלבד בשבוע [צילום: יוסי צבקר]
|
|
|
|
|
התפוח הגדול מהקמפיין של ישראייר - לא מאפשרת צבירת נקודות
|
|
|
|
|
חברת התעופה ישראייר, "המתחרה" באל-על ובחברות אמריקניות שבראשן דלתא, בטיסות מישראל לניו-יורק, בוחנת את האפשרות להפסיק את הטיסות האלה בעונת החורף - וייתכן כי אף בהמשך.
המילה תחרות הודגשה מכיוון שמאז תחילת פעילותה בקו לא הציגה ישראייר תחרות ממשית לחברות האחרות; בעוד שאל-על מפעילה לניו-יורק עשרות טיסות בשבוע, והחברות האמריקניות מפעילות לפחות טיסה יומית בקו תל אביב-ניו-יורק - ישראייר מפעילה רק 4 טיסות שבועיות, באמצעות מטוס אחד שנחשף ברעש תקשורתי גדול - אך מצא את עצמו מטיס מיעוט שבמיעוט מהנוסעים בקו.
פרט למינימום הטיסות, שמקשה על נוסעים פוטנציאליים לתאם לעצמם טיסה הלוך ושוב בישראייר במועדים נוחים, המוצר של החברה אינו אטרקטיבי גם לנוסעים העסקיים: החברה אינה מאפשרת צבירת נוסע מתמיד בקו, וכן אין לה מחלקה ראשונה או מחלקת עסקים משופרת במטוס - בניגוד למוצר המפותח של המתחרות.
מהלומה נוספת שתנחת על חברה קטנה כישראייר בקו לארה"ב היא כניסתו לתוקף בתקופה הקרובה של הסכם קוד-משותף בטיסות לארה"ב בין אל-על לחברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן איירליינס, שייפתח בפני נוסעים מישראל אפשרויות טיסה חדשות מישראל לארה"ב דרך אירופה - ויעדים חדשים ברחבי ארה"ב בכרטיס אחד.
"אין זה סוד כי ענף התעופה נמצא במצב לא קל", אומרת ישראייר בתגובה, כשהיא מתייחסת בוודאי לעלייה הדראסטית במחירי הדלק, "ובמיוחד הטיסות ליעדים ארוכי הטווח. כרגע אנו טסים כרגיל, אך בוחנים את קווי הטיסות שלנו. נפרסם בקרוב את תוכנית הטיסות ל-2009, שתיתן ביטוי גם לקו הטיסה לניו-יורק". ישראייר נמצאת בבעלות קבוצת גנדן של נוחי דנקנר ואבי פישר.