|
איירו-סוויט - החברה האוקראינית היחידה בקו [צילום: אתר בואינג]
|
|
|
|
|
ארקיע תוכל להיכנס לאוקראינה ולהטיס לאומן [צילום: אתר בואינג]
|
|
|
|
|
ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ואוקראינה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. ההסכם יאפשר להגדיל משמעותית את מספר הטיסות בקווי התעופה המופעלים כיום בין שתי המדינות - ובעיקר בקו העיקרי בין תל אביב לקייב.
לפי מיזכר ההבנה שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, ועמיתו האוקראיני, אלכסנדר דווידוב, רשאית כל מדינה למנות חברת תעופה נוספת בקו תל אביב-קייב. כיום פועלות בקו אל-על והחברה האוקראינית איירו-סוויט.
סוכם כי חברות התעופה מישראל ומאוקראינה יוכלו להפעיל בסיכום משותף עד 22 טיסות שבועיות בקו במהלך עונת קיץ 2009, ו-28 טיסות במהלך עונת קיץ 2010. המתכונת - 14 טיסות לכל צד, וזאת לעומת 16 טיסות שבועיות שפעלו עד כה.
עוד סוכם כי מכסת הטיסות המיוחדות של תיירות דתית מישראל לאוקראינה במהלך תקופת ראש השנה תגדל ב-16% ותגיע ל-14 אלף מושבים - 7,000 מושבים לכל צד. הטיסות המיוחדות יופעלו על-ידי כל חברות התעופה הישראליות המטיסות נוסעים: אל-על, סאן-דור השייכת לה, ארקיע וישראייר - וכן על-ידי חברות תעופה אוקראיניות.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, מציין כי האוקראינים לא נענו לבקשת לבקשתה של ישראל להסיר את המגבלות הכמותיות על טיסות אלה. ההערכה היא כי מיזכר ההבנה שנחתם יוביל בין השאר לגידול ברמת התחרות בקווי התעופה בין המדינות ויסייע למימוש פוטנציאל הביקוש המשמעותי של התיירות הדתית משני הצדדים. בשנה וחצי האחרונות נחתמו 10 הסכמי תעופה דומים עם מדינות נוספות שבהן דרום קוריאה, בריטניה, צרפת, בלגיה, איטליה וספרד.