|
|
ביקוש למטענים שונים [צילומים: גרימלדי]
|
|
|
|
|
קבוצת הספנות גרימלדי מגדילה את קיבולת ההובלה לישראל עקב הביקוש הגובר במחצית הראשונה של השנה. בסוף אוגוסט צפויה לפקוד את נמל אשדוד האוניה סלרנו הרב תכליתית של קבוצת גרימלדי, המחליפה את האוניה ספס המשרתת בקו האדריאטי. ההחלפה תגדיל את נפח ההובלה של רכב ומכולות בקו זה. הקו האדריאטי פוקד את נמל אשדוד וחיפה אחת לשבוע בדרכו לנמלים מרכזיים באיטליה, טורקיה, יוון וסלובניה.
אפרים אלתר, מנכ"ל חברת אלאלוף ספנות המייצגת את גרימאלדי בישראל, מסר כי "אנו עדים לביקוש גובר וללחצי מטען באוניות הגלנוע הקיימות, במיוחד עקב ייבוא המכוניות הגדל שלא הותיר מקום רב למטענים אחרים. לכן נעתרו בגרימלדי לבקשתנו להחליף את האוניה הקיימת באוניה גדולה יותר".
אוניות הגלנוע הרב תכליתיות נחשבות למתקדמות ובעלות כושר העמסה של כל סוגי המטען "המתגלגל", כולל אלה המונעים בכוחות עצמם או נגררים כגון רכבים, משאיות, שלדות, ומטענים קונבנציונליים במידות ובמשקלות חריגים. זאת לצד מכולות רגילות, מיוחדות ומכולות קירור. ניתן לשנע באוניות אילו מטענים חריגים, כבדים או ארוכים במיוחד. גרימאלדי היא אחת מחברות הספנות המובילות בעולם. בבעלותה למעלה מ-120 אוניות הפוקדות 120 נמלים ב-45 מדינות. 31 אוניות נוספות הנמצאות בשלבי בנייה עומדות להצטרף לצי עד לשנת 2011. בשנת 2007 הובילה גרימלדי 2.8 מיליון מכוניות בין נמלים שונים, 1.75 מיליון יחידות של מטענים מתגלגלים ו-2.34 מיליון נוסעים.