מניית קנון, יצרנית הציוד המשרדי הגדולה ביותר ביפן, ירדה (יום ה', 28.8.08) בבורסת טוקיו ב-5% לשערה הנמוך ביותר אחרי חמישה חודשים, 4,800 ין למניה, לאחר שהמתחרה ריקו הסכימה לרכוש את מפיצת מכונות הצילום הגדולה ביותר של קנון בארה"ב, אייקון אופיס סולושנס. מניית ריקו עלתה ב-4.9% ל-1,811 ין.
מומחי הבנק השווייצי UBS אומרים כי רכישת אייקון עלולה לגרום לפדיון המכירות של קנון בצפון אמריקה לרדת בכ-50%, ואילו מומחי מריל לינץ' צופה כי סך כל המכירות של קנון יירד ב-35 אם תאבד את אייקון כערוץ שיווק. לריקו יש כ-400 נקודות מכירה בארה"ב, בקנדה ובמערב אירופה, שווקים המהווים כמחצית המכירות של קנון.
מומחי מריל לינץ' סבורים כי קנון שגתה כאשר לא רכשה בעצמה את קנון, למרות שיש בקופתה מלאי של שטרי אוצר בסך 450 מיליארד ין (4.1 מיליארד דולר).
דובר חברת קנון, שמרכזה בטוקיו, ריצ'רד ברגר, סירב להשיב לשאלות כתבים אם קנון מתכוונת להגיש הצעת רכש משלה לרכוש את אייקון. אנחנו מתכוונים להאיץ את האסטרטגיה שלנו המגבירה את המחויבות שלנו למפיצים העצמאיים, אמר הדובר.
מומחים משבחים את ריקו, נוזפים בקנון
ריקו הודיעה (יום ד', 27.8.08) כי תציע 1.62 מיליארד דולר לרכישת אייקון, שהנהלתה יושבת בפנסילבניה. המחיר המוצע למניה הוא 17.25 דולר, ב-11% יותר משער הסגירה של אייקון בבורסת ניו-יורק ערב פרסום ההצעה. בשנה הפיסקלית שעברה הייתה אייקון אחראית ל-55% מהמכירות של קנון, ול-25% מהמכירות של ריקו, שגם מרכזה בטוקיו.
ברבעון שהסתיים ביוני 2008 מכרה קנון 20% מתוצרתה ביפן ו-63% באמריקה ובאירופה. ריקו מכרה 45% ביפן ו-485 באמריקה ובאירופה.
ריקו מכרה ברבעון הראשון של 2008 16.5% מכל מכונות הצילום בארה"ב, לעומת 10.3% שמכרה קנון. מומחים טוענים כי צעדה של ריקו, לבצע את הרכש הגדול ביותר בתולדותיה בתקופה של מיתון כלכלי גלובלי, היא צעד חיובי של ניהול אגרסיבי. הרכישה עשויה לתרום להגדלת הרווח התפעולי של ריקו ל-10 מיליארד ין עד 2011 ול-20 מיליארד ין עד 2012. לעומת זאת, אומרים המומחים כי הידיעות אינן חיוביות מבחינתה של קנון.