חברת טיסות השכר הספרדית פוטורה השעתה (יום ב', 8.9.08) את טיסותיה ל-24 שעות, והגישה בקשה לפתוח בהליכי פשיטת רגל. כך מסר משרד התחבורה והתשתיות של ספרד.
לדברי המשרד, החברה אמורה לחדש את טיסותיה ביום ג' לאחר שתסביר לסגל עובדיה את הסיבות לצעדיה. איש בחברת פוטורה או בחברת ניירות הערך הבריטית הפרטית האטון קולינס, שהיא בעלת כמעט 50% מפוטורה, לא מסר תגובה. הפסקת הטיסות לא פגעה פגיעה ממשית בנוסעים, משום שחברות שכר מחכירות את מטוסיהן למפעילי תיירות, ואינן מוכרות כרטיסים לנוסעים יחידים.
פוטורה, שנמל האם שלה הוא פלמה דה מיורקה, מינתה בחודש שעבר יועצים לארגון מחדש עקב נפילת רווחיה. עם זאת מסר מקור המקורב לחברה כי אין לה חובות יוצאי דופן.
מומחים סבורים כי פוטורה היא עוד קורבן לירידה הרווחיות של ענף התעופה העולמי בגלל התייקרות הדלק, עודף מטוסים וחולשה בביקושים. פוטורה גם חשה כנראה את השפעת הירידה במספר התיירים הבריטיים המבקרים בספרד הקיץ.
לחברה ניתנה ארכה למסור עד 12 בספטמבר פרטים על מצבה הפיננסי, הארגון מחדש ותוכנית הבטיחות למשרד התחבורה הספרדי, כדי שיחליט אם להאריך, להשעות או לבטל את רישיון התעופה שלה.
אין פגיעה בנוסעים
לטענת אתר האינטרנט של פוטורה, זוהי חברת השכר העצמאית הגדולה ביותר באירופה לטיסות בינוניות. יש לה צי של 38 מטוסי בואינג 737. החברה טסה בעיקר בין נמלי התעופה של בריטניה וספרד לבין האיים הקנריים והבליאריים. מפעילי התיירות הבריטיים, ובהם תומס קוק, הרבו להשתמש בשירותיה.
רשות התעופה האזרחית של בריטניה מסרה כי קיבלה דיווח על הפסקת פעולות החברה. לפי ידיעות שהגיעו ללונדון, החזירה החברה בלילה הקודם את כל צי מטוסיה לפלמה דה מיורקה, כנראה כדי למנוע מנושים וגורמים אחרים לקרקע אותם בנמלי תעופה זרים בגלל אי תשלום חשבונות. גם החברה הבת האירית של פוטורה, הקרויה פוטורה גייל, קרקעה את מטוסיה. פטורה גייל הטיסה תיירים גם למזרח אירופה.
את פוטורה יסדה ב-1989 חברת התעופה האירית אייר לינגוס, אך מכרה 80% מהמניות ב-2002, ב-28 מיליון אירו, ואת המניות שנותרו בידיה, 20%, מכרה באוקטובר 2007, ב-11.3 מיליון אירו. החברה הבת פוטורה גייל מעסיקה 90 עובדים במשרדיה בדבלין ובמטוסיה. דובר החברה האירית מסר כי היא מחפשת משקיע שיוכל לחדש את פעילותה בעתיד. הוא אישר שנוסעים אירים נתקעו בנמלי תעופה בחו"ל, אך ציין כי מפעילי התיירות ידאגו להטסתם מחברות אחרות.