החברה הבריטית הבינלאומית לחקר שווקים TNS קראה שוב לבעלי המניות שלה לדחות הצעת שהגישה קבוצת הפרסום WPP לרכוש אותה ב-1.2 מיליארד דולר, עקב סירובו של מנכ"ל WPP, סר מרטין סורל, להציע סכום גבוה יותר. ניסיון WPP לרכוש את TNS הכשיל את שיחות המיזוג בין TNS עם יריבתה הגרמנית GfK, וגרם להתפטרות יו"ר GfK, האיו ריזנבק.
TNS היא חברת חקר השווקים השנייה בגודלה בעולם, אחרי VNU ההולנדית. היא פעילה ביותר מ-70 מדינות ומעסיקה 14 אלף עובדים. GfK, שמרכזה בנירנברג, היא החברה לחקר שווקים הגדולה בגרמניה, והחמישית בגודלה בעולם. WPP היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם. היא מעסיקה 97,000 עובדים ביותר מ-2,000 משרדים ב-106 מדינות.
WPP הודיעה (יום ו', 12.9.08) כי תאריך את המועד האחרון להצעת הרכש עד 26 בספטמבר, לאחר ש-11% מבעלי המניות של TNS הסכימו למכירה. TNS הגיבה בהודעה כי היא עדיין דוחה את ההצעה, לאחר שיחות עם WPP.
מועצת המנהלים של TNS ממשיכיה להאמין כי הצעת WPP עדיין אינה משקפת הערכה הוגנת של שווי TNS, נאמר בהודעת החברה. עם זאת, מועצת המנהלים מכירה בעובדה שתקופת אי-הוודאות הארוכה אינה מועילה לאינטרסים של בעלי המניות של TNS, עובדיה ולקוחותיה, נאמר עוד.
אכזבה ב-TNS
יו"ר TNS דונלד בריידון נועד ביום ג' (9.9.08), על-פי בקשתו, עם סורל, לדון באפשרות להצעת רכש שתתקבל על דעת החברה לחקר שווקים. TNS מאוכזבת על ש-WPP סירבה להיכנס לדו-שיח איתה, אמר בריידון. אם תבוא מ-WPP הצעה שניתן להמליץ עליה, תשתף איתה TNS פעולה כדי להבטיח את העברתה המוצלחת לבעלות WPP, הוסיף.
על-פי שער הסגירה של מניית WPP בבורסת לונדון ביום ו', ערך הצעת הרכש שהגישה נאמד ב-278.3 פני לכל מניה של TNS, שפירושה פרמיה של כ-63% לעומת שער הסגירה של מניית TNS לפני שהחלה בשיחות המיזוג עם היריבה הגרמנית Gfk.
התפטרותו של יו"ר GfK, האיו ריזנבק, באה עקב חילוקי דעות חריפים בינו לבין מנכ"ל החברה בעניין כשלון השיחות עם TNS. GfK ניסתה להתמזג עם TNS בפרמיה אפס, אך ניסיונה נכשל לאחר הגשת הצעתה של WPP.
העיתון הלונדוני טיימס מסר כי מנכ"ל GfK, קלאוס וובנהורסט, תמך בעצמאותה של חברת חקר השווקים הגרמנית. הסיכויים שהיא תחזור למרוץ על רכישת TNS קלושים, ויש סיכוי רב יותר ש-TNS תימכר לענקית הפרסום הבריטית.