המותג JAFFA המוכר מזה עשרות שנים כמותג המוביל של פרי ההדר הישראלי הנמכר ברחבי העולם עבר בימים אלה מתיחת פנים. השינוי בא לידי ביטוי באותיות הסמליל ובהוספת הסיסמה: LOVE LIFE. LOVE JAFFA.
ענף ההדרים במועצת הצמחים החליט לערוך את השינוי בעקבות סקר דעת קהל שנערך בבריטניה, אליה מיוצאים כ-25% מכלל התפוזים הישראלים. על-פי הסקר, קיימת ירידה מתמשכת בצריכת פרי הדר במדינה זו בארבע השנים האחרונות בשיעור של 1.5% כל שנה. סקר נוסף נערך על-ידי חברת ARBOR בשיתוף עם מועצת הצמחים על אודות קהל היעד של צרכני המותג JAFFA וממנו עלה כי רוב ציבור הצרכנים הרוכש את המותג הישראלי הוא קהל מבוגר, בעוד שהקהל הצעיר אינו נמשך למותג הישראלי.
לנוכח תוצאות אלה, החליטו במועצת הצמחים כי יש מקום לבצע מתיחת פנים ללוגו הוותיק במטרה לעשותו אטרקטיבי לקהל צעיר, אך לשמור על אפיונים חשובים עבור ציבור הצרכנים הנאמן והוותיק. מבין כמה וכמה הצעות שהוצגו בפני ראשי ענף ההדרים, הוחלט לבחור בעיצוב הכולל מסר של אהבת חיים ובריאות המתבטאים גם בצבעי הסמליל: כחול, ירוק וצהוב (השמיים, הצומח והשמש).
הסמליל החדש הוצג ליצואני ההדרים הישראלים בחודש מאי והתקבל בהתלהבות. המשלוחים הקרובים של פרי שייוצאו לבריטניה יגיעו אל המדפים עם הסמליל החדש, ובהדרגה יגיעו גם ליעדי יצוא נוספים.
קטיף ההדרים לעונת 2008/9 החל החודש, והיבולים הראשונים החלו להגיע בימים אלה לשווקים ומדפי המרכולים. העונה מתאפיינת בהבשלה מוקדמת של 14-10 יום לעומת שנים קודמות, והיבולים דומים לשנה שעברה. על-פי התחזיות של ענף ההדרים במועצת הצמחים, היבול יסתכם ב-570 אלף טון, ממנו יופנו לייצוא 170 אלף טון, 170 אלף טון נוספים יגיעו לשוק המקומי, ולתעשיה יופנו 230 אלף טון.
מנהל ענף ההדרים במועצת הצמחים טל עמית, מסר כי הקטיף החל בעמקים החמים (עמק הירדן, בקעת כנרות, עמק יזרעאל) עם הזנים פומלית, פומלו אדום, לימונים ואשכוליות אדומות ולבנות, ובמישור החוף החל קטיף תפוזי הטבורי, וקלמנטינה מסוג סצומה. "איכות הפרי מצוינת והצרכן ייהנה מאספקה ומענה לכל הביקושים כבר במהלך החגים הקרבים ולאחריהם. אנו מקווים כי גם עם יהיה חורף גשום מאוד, לו אנו מייחלים למילוי מאגרי המים, לא יפגע באיכויות הפרי".
בהתייחסו לענף הלימון, מסר עמית, כי אומנם צפויה כמות קטנה במקצת לעומת שנים קודמות, בגלל נזקי הקרה, אך הוא מעריך כי הכמויות שיגיעו לשווקים יתנו מענה סביר לביקושי הצרכנים.
בענף ההדרים מציינים כי השנה נוסף יעד יצוא חדש להדרים הישראלים: אלף טון פומלית ייוצאו לקוריאה הדרומית. "אני מקווה שהיצוא לקוריאה ילך ויתפתח בשנים הבאות ומצפה כי מדינה זו תהפוך ליעד יצוא משמעותי באסיה. בנוסף אנו צופים להגדיל את היצוא לסין", מסר עמית.
עמית הדגיש כי "ענף ההדרים במועצת הצמחים עושה מאמצים רבים להחזיר את ענף ההדרים למרכז הבמה החקלאית, וזאת למרות הבעיות הקשות העומדות בפנינו בכל הנוגע להתמודדות עם יצרניות פרי הדר מתחרות, המחסור החמור במים, גידול בהוצאות הייצור ושערי מטבעות לא 'ידידותיים'".