|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

אבי לוזון זוכה מחמת הספק

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל החליט לזכות את אבי לוזון על הקללות לכאורה לעבר השופט זילברמן. לוזון אמר בדיון: "למשפחתי יש קול דומה, יתכן שהוא טעה. הוא ביקש להסיט האש מטעויותיו"
29/09/2008  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
אבי לוזון [צילום: ספורט5]

אבי לוזון זוכה אתמול (ראשון) בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות, שם עמד לדין בגין 'התנהגות בלתי הולמת של נציג התאחדות'. היו"ר זוכה מחמת הספק בגין קללות לכאורה, לעברו של השופט שירן זילברמן במהלך משחק נוער של מכבי פ"ת.

"אני שמח על הזיכוי", אמר לוזון. "מעבר לזה, אני מאחל לעם ישראל שנה טובה וגמר חתימה טובה ושיהיה כדורגל הרבה יותר טוב ושמח משהיה לנו עד עכשיו, עם הרבה גולים".

לוזון זימן חמישה עדים שגיבו את גרסתו כי לא קילל את השופט, אם כי בין העדויות שלהם התגלו מספר סתירות. בסביבתו של זילברמן אמרו: "הוא ממש לא מאושר מההחלטה. זה פחות כואב לו בפן האישי ויותר בהשכלות של המקרה. אין לו עניין אישי עם לוזון, אבל חבל שעכשיו כל שופט יצטרך להביא עדים בשביל דברים שהוא כותב בדוח השיפוט".

"ברור שכל העדים יגידו שהם שמעו דברים מסוימים, הם באו מטעמו", אמר השופט לתקשורת לאחר הדיון. "אני מאמין בעצמי ויודע שאני שופט טוב. כתבתי את מה שראיתי, אני לא מפחד משום דבר. יש לי אופנוע ומתחת לאופנועים לא מטמינים פצצות".

בהחלטתם של הדיינים דוד לב, ישראל שמעוני ואב בית הדין חיים אלחדיף, נכתב: "נציין כי שופט המשחק צטייר כמי שבא להביא את האמת כפי שחווה אותה מהנקודת הזווית הסובייקטיבית שלו, ולא מצאנו כל תימוכין לחשוד בו כמי שמחשבות זדון עומדות מאחורי הדוח שלו ועדותו. לו רק אלו היו לנגד עינינו, דומה כי היינו מרשיעים את מר לוזון. אולם, אל מול עדותו של השופט התייצבו שורה של עדים אשר כולם נכחו במגרש במקומות שונים: החל מאחד הקוונים, מבקר השופטים במשחק, דרך אוהדים וכלה בממלאי תקפידים בהתאחדות והנאשם עצמו. אף לא אחד שמע את הדברים המיוחסים לנאשם".

"לא מן הנמנע כי עסקינן בטעות זיהוי. המסקנה היא ששופט המשחק עלול היה לטעות ביחס לזהות הצועק לעבור בשל המרחק, ועקב כך נוצר הספק ביחס לזיהוי אך אין בכך משום מסקנה כי השופט בדה את הדברים או פעל שלא בנקיון כפיים".

זילברמן התבקש לתאר בדיון מה קרה במשחק המדובר ואמר: "בדקה ה-64 הרחקתי שחקן של מכבי פ"ת. החל מהדקה הזו התחלתי לשמוע את הקול של יו"ר ההתאחדות, מר אבי לוזון, שצעק, קילל וגידף. לא התרכזתי בדיוק במה שהוא אמר, אלא שמעתי את קולו במהלך התקפות שהיו באזור בו הוא ישב - מאחורי השער של פ"ת".

"עמדו שם בין 20 ל-30 אנשים", המשיך זילברמן. "זה לא בתוך שדה המגרש, שמעו את הצעקות והקול של לוזון בהתקפות. לא כל ה-20 היו שקטים, רובם היו אנשי מכבי פ"ת, זה לא היה הקול היחיד ששמעתי. באחת הקרנות לזכות כפ"ס עמדתי במרחק של כ-20 מטרים מלוזון, הסתכלתי לעברו כדי לראות שבאמת הקול שאני שומע זה יו"ר ההתאחדות".

"הוא צעק לעברי 'אתה פחדן, לנו הרחקתי שחקן בצהוב שני ולהם פחדת להרחיק שחקן בצהוב שני. זבל, אפס'. המילים שהוא אמר הן פחדן, זבל ואפס, אלו היו המילים היחידות שציינתי בדוח כי גם שמעתי וגם ראיתי. לאורך כל המשחק שמעתי את קולו, אולם לא ציינתי את המילים. הוא צעק ודיבר בקול רם, פנה ישירות אליי וזה לא נאמר בשקט. לא הכרתי אנשים אחרים שעמדו שם, זיהיתי אותם רק בסיום המשחק".

"אחרי שריקת הסיום כשסגל השופטים מחכה במרכז המגרש לירידת הקבוצות הייתה עוד תקרית עם אחד מאנשי הספסל של פ"ת", הוסיף השופט. "גם במהלך התקרית הזו שמעתי את יו"ר ההתאחדות צועק".

הדיין שמעוני שאל את זילברמן: "איך הקולגות שלך לא שמעו אם כולכם הייתם במרכז המגרש?". השופט ענה: "הם היו עסוקים בתקרית עם מישהו אחר. בחדר ההלבשה אף אחד לא אמר לי שלוזון לא צעק, הם אמרו לי שאני אמיץ שאני הולך לרשום את זה בדוח".

אז פנה לוזון לשופט ושאל: "אתה רושם שגם לאחר סיום המשחק המשיך יו"ר ההתאחדות לצעוק ולקלל. סביר להניח שאם אתה שמעת אותי צועק ומקלל בסוף המשחק, גם שני הקוונים שלך היו צריכים לשמוע אותי, אם יש להם שמיעה טובה כמו שלך. אני מצטער שרק אתה בלבד שמעת את הדברים האלה, מצטער בשבילך. פסלת שער בדקה ה-14 וצעקו מה שצעקו, ראית אותי שם?". זילברמן ענה: "לא ראיתי אותך, אל תכניס לי מילים לפה. פסלתי את השער כי שחקן קיבל כדור לדעתי לפני קו ההגנה, הקוון לא הרים את הדגל אבל לדעתי הוא היה בנבדל ושרקתי".

"השופט טעה בשחקן שהבקיע גול ויש לו מספר על הגב, הוא טעה במאמן שהורחק. יש מישהו במדינת ישראל שיכול לתמוך בך ששמעת אותי מקלל?

זילברמן. "הצטייר כמי שבא להביא את האמת"לוזון המשיך: "השופט טעה בשחקן שהבקיע גול ויש לו מספר על הגב, הוא טעה במאמן שהורחק. יש מישהו במדינת ישראל שיכול לתמוך בך ששמעת אותי מקלל?". זילברמן ענה: "לא, יש לי את דוח השופט שיש בידך".

הדיין לב שאל את השופט: "מר לוזון טוען שהיו לך מספר טעויות זיהוי, האם יכול להיות שטעית גם בזיהוי של מי שקרא לעברך? למה אתה משוכנע שזה היה לוזון?". זילברמן השיב: "אין לי טעות זיהוי במהלך המשחק לגבי מי שהורחק, זו לא טעות שלי, קיבלתי אותה יחד עם הקוון. אני לא חושב שיש טעויות שיפוט בדוח מלבד זו שלקחתי עם הקוון".

הדיינים נכנסו עם זילברמן לפרטי פרטים כמו האם הוא מכיר את היו"ר, מזהה את הקול שלו, רואה טוב, משתמש בעדשות ובאיזה מרחק הוא היה מלוזון.

לוזון ביקש להכניס את הקוון שלומי בן אברהם, שהיה עוזר שופט במשחק. בן אברהם נשאל ע"י יו"ר ההתאחדות אם הוא שמע את הדברים המיוחסים לו וענה: "לא. בירידה לא ירדנו יחד בגלל כל האנשים שהיו בשטח הסטרילי, לא שמעתי גם שם את הדברים. לא זיהיתי את לוזון במהלך המשחק, במחצית השנייה הייתי בצד של פ"ת לכיוון שער כפ"ס. שמעתי קללות מאנשים רבים".

בן אברהם המשיך: "בחדר ההלבשה שאלתי את שירן אם הוא הולך לכתוב את הדברים האלה. הוא אמר שכן, שאלתי אם הוא בטוח כי אני לא שמעתי אותם, הוא ענה שכן.

לוזון הזמין ארבעה עדים נוספים חוץ מהשופט והקוון. האוהד יגאל ממן העיד לטובת יו"ר ההתאחדות ואמר: "עמדתי ליד אבי לוזון במהלך המחצית השנייה, הוא ישב ולא עמד. הוא לא קילל אפילו פעם אחת, צעק מדי פעם על שחקנים שירוצו ויעלו למעלה, דברים כאלה, רק לעבר שחקנים". לוזון התערב באמצע הדיון והדיין שמעוני ביקש ממנו: "תן לנו לנהל את העניינים, מר לוזון. בחצי השני של המסדרון אתה המנהל, כאן אנחנו המנהלים".

ממן אישר כי לוזון דיבר עם השופט במהלך המחצית. הוא אמר שהדיבורים היו בטון רגוע, אבל כשנשאל מה אמר לוזון לשופט ענה: "אני לא זוכר".

העד הבא היה אריק קרמר, מנהל נבחרות הנשים של ההתאחדות, שאישר שהוא אורח קבוע במשחקי מכבי פ"ת ובעדותו התגלו סתירות לעומת הגרסא שנתן ממן. הבא בתור לעלות לדוכן העדים היה סלע מנדל, חבר הנהלת ההתאחדות.

סלע אמר: "אני זוכר שצעקו את המילה 'אפס', לא זוכר מי אמר". לוזון: "הוא צריך לזכור? היו שם 30 אוהדי מכבי פ"ת. לא כולם עומדים לדין, היו הרבה צעקות והרבה אנשים שאמרו 'אפס'".

שופט מתוסכל?

לאחר מכן החלה העדות של לוזון עצמו שאמר: "אין לי ספק שיש פה מקרה שהוא טעות מיסודו. השופט ירד מליגה ארצית לליגה א' בגלל יכולות השיפוט שלו, הוא הביא קצת מתסכוליו למגרש. הוא שגה לאורך כל המשחק מבחינת כדורגל. האדון המלומד יושב בבית, כותב את דוח השיפוט מספר שעות אחרי המשחק והוא טועה במילוי הדוח בשני פרטים מהותיים - טועה בזיהוי של שני אנשים ושחקן שכובש את השער. לא הייתי פה בבית הדין כבר למעלה מחמש שנים, ובפעם האחרונה שהייתי פה יצאתי זכאי. אי אפשר להגיד שבשור מועד עסקינן, מה שבטוח שכף רגלי לא דרכה בבית הדין הזה בין 5 ל-7 שנים, במהלך השנים האלה הייתי באלפי משחקים של נוער, ילדים ובוגרים".

"אני מודע לזה שאני נבחן בזכוכית מגדלת בשנה וחצי בהן אני יו"ר ההתאחדות. אני נזהר שאף אחד שקשור להתאחדות לא יוכל לטעון נגדי. הרבה אנשים טובים ייעצו לי להתנצל ולגמור את הסיפור עם נזיפה, אמרתי לא על אף שלמעלה משבועיים שותים את דמי בכלי תקשורת מסוים. נשבעתי שעם האמת שלי אלך עד הסוף ולא אהיה מוכן לעולם להודות במשהו שלא עשיתי".

"אפשר לקחת לי הרבה דברים, אבל לא את הכבוד שלי ולא את האמת שלי. מדובר פה במקרה של שופט שטעה. אני יכול להביא לפה מאות אנשים שיעידו בשבילי, אותו כולם סותרים ללא יוצא מן הכלל. לא יקום ולא יהיה שאדם שלא עשה דבר יורשע על סמך עדות של אדם אחד בלבד, כאשר עשרות אחרים מעידים הפוך. יש לי כאן 280 מקרים בהם אתם זיכיתם אנשים בניגוד לדוח השופט, כך שלא יוכלו לבוא ולהגיד שדוח השופט זו תורה מסיני. מיום שנהייתי יו"ר חרטתי על דגלי שני דברים - מלחמה באלימות ובגזענות - אז אני לא יכול להילחם באלימות בכל מקום, להשקיע עשרות אלפי דולרים להעביר חוק נגד ולהתנהג הפוך. הנחתי את העובדים שלי ללכת עם יושרה והגינות ולא לעגל פינות אפילו לשנייה אחת. אז אני אבוא ואשקר בשביל שופט? אם הייתי אומר את זה, אני נשבע שהייתי מודה".

"לבני משפחת לוזון יש את אותם קולות כמו שלי, היו שם לפחות עוד שני אחים שלי ויכול להיות שאחד מהם צעק וזילברמן לא הבחין בקול. אם אני אתן לך את האחים שלי בטלפון, לא תדע שזה לא אני. בניתי קונספירציה שלפי דעתי השופט ירד ליגה, והוא לא יודע מה לעשות ופחד שהמבקר יקטול אותו. הוא ביקש להסיט את האש ממנו על-ידי הכפשת אבי לוזון. אנשים סביבי היו מרוגזים. אני לא דיברתי עם השופט לשנייה אחת, במחצית שהם עלו למגרש, אמרתי להם משהו שאני לא זוכר. גם למבקר אמרתי 'ראית את השיפוט?', משפט של עשר שניות והלכתי. אני מקפיד תמיד על מוצא פי כי יודע שכל מילה שלי היא הד תקשורתי כמו הוריקן, לכן אני נזהר.כבר למדתי לשלוט ברגשות שלי, עברתי את גיל 50, התבגרתי".

אב בית הדין חיים אלחדיף סגר את הדיון כשאמר: "לא הייתי אומר על השופט שהוא שקרן, ההתרשמות האישית שלי ממנו היא שהוא אינו משקר. הוא כתב דברים חמורים נגדך ואתה טוען שלא אתה עשית. הייתה לך הזדמנות כאן לומר 'אמרתי, אבל...', השארת אותנו במצב שאם אין לך מה להוסיף אז הדיון הסתיים".

תאריך:  29/09/2008   |   עודכן:  29/09/2008
שירלי בר דיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סובלים מעייפות? לא מצליחים להתמודד עם העומס בעבודה? החגים מערערים לכם את הביטחון? לכל אלו יש פתרון פשוט - הג'ינג'ר.
29/09/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
אם אתם מאלו שכבר שנים נאבקים עם מתמטיקה, בוודאי החלטתם שאתם לא בעלי "מוח שמאלי" (בעלי כישורים הנשלטים על-ידי האונה השמאלית של המוח - מילוליים, מתמטיים ולוגיים). אך מחקר חדש מציע מבט מרענן על תסמונת שאחראית לפגיעה בכישורי המתמטיקה.
29/09/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 67 שנה, ב-29 בספטמבר, 1941, מתחיל טבח יהודי קייב בבאבי-יאר.
29/09/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
עור נפוצות בקרב אנשים חולי סוכרת.
29/09/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
שלל הצעות לכל המשפחה לכבוד השנה שתיפתח עם מזג אוויר נהדר: חולות מתוקים שוקולד בדגניה עפיפוני ברכה לשנה החדשה ועוד
29/09/2008  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il