|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

לראשונה מזה ארבע שנים:

דאו ג'ונס מתחת ל-10,000 נק'

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים חדות על-רקע חששות המשקיעים כי אין די בתוכנית החירום לייצב הכלכלה השוקעת נאסד"ק מאבד 5.1% בורסות לונדון, פרנקפורט ופריס צנחו ביותר מ-7%
06/10/2008  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ניר צליק  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
דאו ג'ונס מתחת ל-10,000 נקודות [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים חדות על-רקע חששות המשקיעים מהדיווחים השליליים על מצב הכלכלה האמריקנית וכי אין די בתוכנית בכדי לייצב את הכלכלה השוקעת, וכן על-רקע הירידות ברחבי העולם. הדאו ג'ונס יורד מתחת ל-10,000 נקודות לראשונה מזה ארבע שנים. מדד התנודתיות של וול סטריט VIX - "מדד הפחד" - קופץ ב-13% לרמתו הגבוהה מעולם.

דאו ג’ונס יורד ב-4.3% ל-9,886 נקודות, נאסד"ק מאבד 5.1% ל-1,849 נקודות ו-S&P 500 משיל 4.8% ל-1,047 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עולים והתשואה עליהן יורדת ב-0.165% ל-3.479%.

בגזרת המקרו, לא צפויים היום נתונים מיוחדים. המשקיעים ימתינו בעיקר לדבריו של בן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, שצפוי למסור את דבריו בפגישת איגוד הכלכלה העסקית בוושינגטון היום.

שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, צפוי למנות את ניל קשארי לתפקיד מנהל הקרן לרכישת ני"ע בעייתיים ממוסדות פיננסים בארה"ב, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". הקרן תקנה ניירות ערך בשווי 700 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החירום הממשלתית שאושרה בסוף השבוע בקונגרס. קשארי, עוזר שר האוצר לעניינים בינלאומיים ולשעבר בנקאי בגולדמן סאקס, יתמנה לתפקיד זמני של ראש המשרד החדש ליציבות פיננסית כבר היום (שני), דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

הבנק הפדרלי החליט להרחיב את תוכנית ההלוואות לבנקים המסחריים כדי להזרים מיליארדי דולרים למערכת הפיננסית הנאנקת בשל משבר האשראי החריף. הבנק המרכזי של ארה"ב הודיע היום כי ישלש את הסכום הכולל המוקצב להלוואות קצרות מועד של 28 או 84 יום לבנקים המסחריים, ויעמיד אותו על 900 מיליארד דולר.

בורסות אירופה רשמו היום את הנפילה היומית החדה ביותר זה עשרים שנים לפחות, על-רקע התרחבות המשבר הפיננסי הגלובלי לאירופה. בורסות לונדון, פרנקפורט ופאריס צנחו ביותר מ-7%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי צנח ב-7.6% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז 1987. מדד יורו פירסט 300 הכלל אירופי נפל ב-7.4% - הירידה החדה מעולם. מגזר הפיננסים הוביל את הירידות.

בגזרת הפיננסים האמריקנית, סיטי (-9.59% , 16.59) דיווחה כי בית משפט בניו-יורק העניק צו המאריך את ההסכם הבלעדי של וואקוביה עמה, לאחר שבנק וולס פארגו הודיע על הצעת רכש מתחרה ביום שישי. שופט בית המשפט העליון בניו-יורק, צ'רלס ריימוס, הוציא צו מניעה בהליך מזורז במוצאי שבת, המגן על ההסכם שחתמה סיטי עם וואקוביה "עד להודעה חדשה של בית המשפט", דיווחה סיטי. לפי הדיווח, וואקוביה וסיטי יידרשו להופיע בפני ריימוס ב-10 באוקטובר. סיטי דורשת כי וולס פארגו יוותר על ניסיון הרכישה.

עוד בענף הפיננסים, הנושים של בנק ההשקעות פושט הרגל, ליהמן ברדרס (0.0% , 0.13), ביקשו אישור מבית המשפט האחראי על הליכי פשיטת הרגל של הבנק, לחקור כיצד נקלע ליהמן לבעיות נזילות. הנושים טענו כי ג’יי.פי מורגן צ’ייס (-5.73% , 43.27), המלווה והסולק העיקרי של ליהמן, תרם למשבר הנזילות שגרם לליהמן לפשוט רגל. זאת, במסגרת מסמכים שהגישו לבית המשפט לפשיטות רגל בניו-יורק.

עוד בליהמן, מנכ"ל בנק ההשקעות, ריצ'רד פולד, אמר לפני הקונגרס האמריקני, כי אם הבנק הפדרלי היה מקבל החלטה לעזור לליהמן ברדרס, התמוטטויות נוספות בשווקים היו נמנעות. לדבריו, שמועות, חוקים מיושנים ותגובה מאוחרת של הרגולטורים יצרו "סערת פחד" שהפילה את הבנק. פולד שלח אצבע מאשימה כלפי הקשחת תנאי ההלוואה, חוקי חשבונאות שאילצו את הבנק לחתוך את ערך נכסיו למחיר זעום, מכירה בחסר (שורט) של משקיעים מבלי ללוות את המניות מהבנק, והורדת הדירוג של המנייה על-ידי חברות לדירוג אשראי, כגורמים העיקריים שהובילו להתמוטטות.

מניותיה של לאס וגאס סנדס, חברת בתי ההימורים של המיליארדר שלדון אדלסון, נפלו לשפל של שנה לאחר שאנליסט הוריד את תחזית היעד למחיר המניה. האנליסט, ג'ייק פולר מתומאס וייזל פרטנרס, אמר כי הזרמת ההון הטרייה של אדלסון אינה מוחקת את החששות מבעיות מימון בלאס וגאס ובמקאו, שם פועלת החברה.

האנליסט הוריד את תחזיתו למחיר המניה מ-41 דולר ל-33 דולר, והותיר את המלצתו על המניה ב"תשואת שוק". יום קודם לכן, הורידה סלסט בראון ממורגן סטנלי את ההמלצה על המניה ל"משקל שווה" מ"משקל יתר". מניות סנדס נסגרו ב-23.11 דולר ביום שישי, נפילה של 12.8%, לאחר שרשמו שפל של 52 שבועות, 22.42 דולר למניה.

בענף התרופות, אלי לילי (-7.21% , 38.33) תרכוש את חברת הביוטכנולוגיה אימקלון בכ-6.1 מיליארד דולר, לאחר שזו דחתה את הצעת הרכש שהגישה עבורה בריסטול-מאיירס סקוויב, כך אמרו ביום שני גורמים המקורבים לנושא. ההסכם, שיעניק לאימקלון שווי של 70 דולר למניה, אושר על-ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, מסרו אותם גורמים. מניית אימקלון נסגרה ביום שישי במחיר של 64.96 דולר.

בענף הטכנולוגיה, eBay (-8.66% , 17.3), ענקית המכירות הפומביות באינטרנט, עומדת לפטר 10% ממצבת כוח האדם שלה וצופה לעבור את תחזיות הרווח לרבעון השלישי, כך נמסר באתר האינטרנט של החברה ביום שני. מניית החברה עלתה בכ-2% במסחר שלפני הפתיחה בוול סטריט.

החברה הודיעה עוד כי תרכוש את חברת שירותי התשלומים ביל מי לייטר בכ-820 מיליון דולר במניות ו-125 מיליון דולר באופציות. החברה תרכוש בנוסף את חברות לוחות המודעות הדניות דן בלה אוויס ובילבייסן, בכ-390 מיליון דולר.

עוד בענף הטכנולוגיה, ענקית התוכנה SAP (-13.9% , 39.3) הזהירה מפני ירידה בהיקף הפעילות העסקית של החברה ברבעון השלישי. פירושו של דבר, עלייה של 14%-13% בהכנסות החברה מתוכנות וממוצרים קשורים לעומת התקופה המקבילה. החברה צופה שהכנסותיה לרבעון השלישי יעמדו בין 1.97 ל-1.98 מיליארד יורו (2.68 מיליארד דולר).

במניות הישראליות, המהומה בשווקים הפיננסיים דחקה לקרן זווית אירועים בחברות שבדרך כלל היו זוכים לתשומת לב רבה יותר. כך מתאפשר לחברות להעביר בצנעה החלטות שנויות במחלוקת, כגון החלטתה של חברת אלרון לכנס את אסיפת בעלי המניות כדי לאשר מענק ליו"ר החברה, אריה מינטקביץ', בעוד שבוע בדיוק.

אלרון (-17.7% , 3.34), זרוע ההשקעות בהיי-טק של קבוצת אי.די.בי אחזקות, נסחרת בשווי של 120 מיליון דולר. זאת, לאחר שירדה ב-70% ב-12 החודשים האחרונים ולאחר שרשמה הפסד של 65 מיליון דולר מתחילת 2007, מועד כניסתו של מינטקביץ' לתפקידו. בהתחשב בשווי האחזקות של אלרון בחברת גיוון אימג’ינג (-12.9% , 8.57) (80 מיליון דולר) ובנטוויז'ן (41 מיליון דולר), נראה שהשוק אינו מייחס סבירות גבוהה לאפשרות שיתר 28 החברות בתיק של אלרון ייצרו לו ערך רב.

מגל מערכות ביטחון (-8.42% , 7.72), יצרנית ציוד אבטחת המתקנים מיהוד, תאבטח שני שדות תעופה בינלאומיים בדרום מזרח אסיה ובצפון אפריקה בחוזה שהיקפו 7.5 מיליון דולר. התקנת המערכות צפויה להסתיים במהלך 2009.

סיוה (-10.7% , 7.08), המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, תספק לברודלייט (Broadlight), רישיון לטכנולוגיית VoIP עבור שבבים המיועדים להעברת נתונים ברשתות תקשורת אופטיות. החברה לא מסרה את היקף העסקה, אולם על-פי עסקות קודמות של החברה ניתן להעריך כי מדובר בעסקה שהיקפה עד מיליון דולר, כולל הסכמי שירות עתידיים.

עוד במניות הישראליות, בלופניקס (-9.97% , 2.8), המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב, תרשום הכנסה של 1.7 מיליון דולר כתוצאה ממכירת אחזקותיה במיינסופט.

רבעון חלש לסטארלימס (-13.4% , 5.86), המתמחה בתוכנות לניהול מידע במעבדות, גורם לה לפרסם אזהרת רווח למשקיעים. החברה צופה הכנסות של 5 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל. כתוצאה מכך, תסיים החברה ברווח (GAAP) שינוע בין סנט למניה להפסד של שלושה סנט למניה. מדובר בהפסד שינוע בין 255 אלף דולר לרווח שולי 85 אלף דולר. הרווח Non Gaap (ללא הוצאות חד פעמיות ואופציות לעובדים( ינוע בין שני סנט למניה להפסד של שני סנט למניה. ברבעון השלישי של 2007 הרוויחה החברה 1.5 מיליון דולר.

חברת פריגו (-6.73% , 34.76) רכשה את החברה המקיסקאית הפרטית Laboratorios Diba, תמורת 25 מיליון דולר במזומן. החברה המקסיקאית, שבסיסה בגוואדלחרה, עוסקת בייצור תרופות ללא מרשם רופא במותג פרטי, בתרופות מרשם בתחום העיניים ובתחום ההורמונים, ובתרופות אנטיביוטיות עבור רשתות פארם. פריגו צופה שהרכישה תגדיל את מכירותיה ב-15 מיליון דולר. מדובר ברכישה השנייה של פריגו בתוך שלושה שבועות, לאחר שבמחצית ספטמבר רכשה את חברת JB תמורת 44 מיליון דולר.

פאנדטק (-11.4% , 11.34) נסחרת על-רקע הורדת המלצה מ-RBC, בעקבות ההאטה בכמות הטרנזקציות וחולשת המגזר הפיננסי עימו עובדת החברה בעיקר.

תאריך:  06/10/2008   |   עודכן:  06/10/2008
ניר צליק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאדאם קלין? לא בטוח. עו"ד אביעד ויסולי הגיש אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, תלונה ובקשה לנקיטת הליכים משפטיים נגד שרת החוץ, ציפי לבני, בגין חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. התלונה הוגשה בעקבות העסקת מזכיר הממשלה לשעבר, עו"ד ישראל מימון, והיחצ"ן אייל ארד, בהתנדבות. עובדת העסקת מימון וארד בהתנדבות על-ידי לבני נחשפה בתגובת לשכתה לידיעות באמצעי התקשורת.
06/10/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
ביום שאחרי ההפסד למכבי נתניה (1:0) התעוררו במכבי ת"א עם תחושות קשות. עיקר הטענות מופנות לעבר השחקנים שהציגו יכולת חלשה, ועל אי ביצוע הוראותיו של רן בן שמעון שניתנו לפני ובמהלך המשחק.
06/10/2008  |  שירלי בר דיין  |   חדשות
עיתון הבילד הגרמני מפרסם היום (שני) כי מאמן מכבי נתניה, לותר מתיאוס, הוא אחד משלושת המועמדים המובילים לאימון בורוסיה מנשנגלדבאך, קבוצתם של גל אלברמן ורוברטו קולאוטי, שפיטרה בסוף השבוע את מאמנה יוס לוהוקאי. המועמדים הנוספים לצד מתיאוס הם שחקן העבר סטפן אפנברג ומירקו סלומקה, מאמן שאלקה בעבר.
06/10/2008  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
הוועדה הציבורית לבחינת חשיפת החומרים הסודיים של ועדת החקירה הממלכתית בראשות השופט אגרנט שבחנה לפני 35 שנים את הכשלים שקדמו למלחמת יום הכיפורים אישרה (יום ב', 6.10.08) לפרסם 50 עדויות מתוך הפרוטוקולים של הוועדה. 20 מן העדויות שוחררו לפרסום מיידי ושאר העדויות ישוחררו לפרסום בתוך זמן קצר.
06/10/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
קרן אינפיניטי ישראל-סין השקיעה 20 מיליון דולר בחברת אוברון מדיה הישראלית-אמריקנית העוסקת בתחום המשחקים האלקטרוניים. ההשקעה היא חלק מאסטרטגיית הקרן לחדור לשוק הגיימינג הסיני. החברה מפתחת, מוציאה לאור ומפיצה משחקי רשת לפלטפורמות שונות.
06/10/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il