הפורום למען תחבורה ציבורית קורא לשר התחבורה, שלא לחתום על הצו המעלה את תעריפי תחבורה ציבורית. הם קם דורשים ממנו להקפיא את מנגנון העדכון האוטומטי של תעריפי הנסיעה.
מרבית הדברים שאומר הפורום עתה נאמרו כבר פעמים רבות, ועד כה נפלו על אזניים ערלות (ראה ארכיון מחלקה ראשונה: "גברת עם סלים").
פורום הירוקים רגיל בפנייה לשר צחי הנגבי בכובעו כשר לאכות הסביבה, אשר עתה נוסף לתחומי סמכותו גם משרד התחבורה.
במכתב ששיגר הפורום אל השר הנגבי, נכתב כי "העלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מהווה פגיעה נוספת וקשה במיליוני נוסעים התלויים בתחבורה הציבורית להגיע למחוז חפצם. העלאה מתמשכת של התעריפים תגרום לנטישה המונית של התחבורה הציבורית, בניגוד להצהרות הממשלה בדבר העדפת התחבורה הציבורית כביכול".
במכתב נאמר, כי למרות שממשלת ישראל מצהירה חזור והצהר כי היא נותנת העדפה לתחבורה הציבורית, בפועל היא יוזמת פעולות רבות הפוגעות למעשה במשתמשי התחבורה הציבורית:
העלאת תעריפים פעמיים בשנה, מערך אבטחה לקוי באופן יסודי, אי פתיחת נתיבי תחבורה ציבורית בערים ובכניסות אליהן, הקצאת משאבים גדולה פי 2-3 לכבישים מאשר לתחבורה ציבורית וסלילתו של כביש חוצה ישראל וכבישי הרוחב שלו מתקציב המדינה (עובדה שאינה מדוייקת, ע.ב.).
כותב הפורום: "הנזק הכלכלי, החברתי והסביבתי של מדיניות מפלה זו הוא עצום, ולא ניתן יהיה להמשיך במדיניות זו. העלאת התעריפים פוגעת קשות ביכולת למשוך נהגי רכב פרטי אל התחבורה הציבורית. יותר מכך, למרות שהתחבורה הציבורית מהווה מצרך יסוד עבור שכבות אוכלוסייה רחבות, הם נפגעות קשה יותר, בשל תלותן הכמעט מוחלטת בתחבורה הציבורית לצורך נייידות ונגישות. משתמשי התחבורה הציבורית שיכולים להרשות לעצמם לרכוש רכב כנראה יעשו זאת – הרי הם מסכנים את חייהם בעלותם לאוטובוס - וכעת גם מחירי הנסיעה מבריחים אותם."