|
גרר רכבו שוב ושוב אל המוסך [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אלי אילוז תבע את מוסך חולון מוטורס - מוסך מרכזי לרכב יפני, בבית המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה בגין רשלנות. מכתב התביעה עלה שהמוסך החליף גיר ברכבו (רכב עבודה המשמש להובלת מכונות משרדיות) וביצע טיפולים נוספים שהיו רשלניים וגרמו לנזק. "בחלוף 14 חודשים מהחלפת הגיר, הגעתי למוסך והתלוננתי שאינו מתפקד כראוי והנתבעת החליפה אותו על חשבונה". לדבריו, כעבור ארבעה חודשים הגיר התקלקל והוחלף שש פעמים. כמו כן, הרכב "סבל" מנזילת שמן ומיכל השמן התרוקן זמן קצר לאחר שמילא אותו. אילוז נאלץ לגרור את הרכב שוב ושוב למוסך לצורך טיפולים והתלונן על שירות לקוי.
בכתב ההגנה הכחיש המוסך שהתרשל וטען שהעניק טיפול נאמן ומקצועי לרכב. לדבריו, בכל פעם שהחליף גיר הסביר לאילוז שמדובר בגיר משומש והאחריות עליו היא לתקופה של 3 חודשים בלבד. "ידוע שעלות שיפוץ גיר הינה גבוהה ולכן אנו מספקים ללקוחות גירים משומשים עם אחריות מוגבלת. לפנים משורת הדין, עקב הבעיות ברכבו, החלפנו באחת הפעמים את הגיר על חשבוננו ללא חיוב". המוסך ביקש לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת נאוה בכר את המוסך, לשלם לאילוז 4,340 שקל לאחר שקבעה שלפתחו רובצת אחריות חלקית לנזקים ברכב הנאמדים בשיעור של 30 אחוז בתוספת 100 שקל הוצאות משפט. הכספים ישולמו בתוך 30 יום. "תלונות אחדות על נזילות שמן, ונסיעה עם מיכל ריק משמן זמן קצר לאחר שמילאו אותו והבאת הרכב באמצעות גורר למוסך - מעלה ספקות לגבי אופי הטיפול על-ידי הנתבעת ואם היה מקצועי כפי שנדרש ממוסך בעל מוניטין".