בשנת 2002 נהרגו 556 בני אדם בתאונות דרכים, זאת לעומת 568 הרוגים אשתקד- כך עולה מסיכום שנתי שערך אגף התנועה במשטרה. מומחי תחבורה מקשת רחבה של דיסציפלינות מדעיות, יוצאים כנגד פירסומי משטרת ישראל מהבוקר, לסיכום תאונות הדרכים ב-2002.
השנה החולפת שהיתה אחת הקשות הזכורות בתקופה האחרונה, מצטיירת אליבא נתוני את"ן, כשנה מוצלחת מבחינת תאונות הדרכים.
מסיכום המשטרה עולה גם, כי 2,541 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים לעומת 2,849 פצועים קשה בתאונות שארעו בכבישי הארץ ב-2001. נתון זה מעיד על ירידה חיובית מרשימה, של קרוב ל-11% לעומת השנה הקודמת.
המטרה טוענת, כי נרשמה גם ירידה של 2.4% במספר התאונות הקטלניות. ירידה של 7.8% נרשמה לדברי מפקדי המשטרה, גם במספר התאונות הקשות, ואף מספר הפצועים קל ירד בשיעור של 1.3%.
"פירסומי המשטרה עלולה להכניס את הנהג הישראלי לשאנות מסוכנת", נאמר הבוקר על-ידי אותם מומחים, מה עוד שמדובר בנתונים אשר בלשון המעטה, אינם מדוייקים.
מומחה התחבורה מהטכניון, ד"ר משה בר, מסר כי אחת ההטיות הסטטיסטיות נובעות מכך שטרם נחרץ גורלם של ניפגעי התאונות במהלך השנה החולפת, חלקם עלול עדיין חו"ח, להצטרף לסטטיסטיקת ההרוגים.
יתרה מזאת, כל מומחי התחבורה אשר השתתפו בוועדת החקירה הפרלמנטרית שריכז חבר הכנסת נחום לנגנטל, וכן מומחי התחבורה שהשתתפו בכנס הבטיחות שערכה לפני כשבועיים עמותת אור ירוק, הדגישו את המחסור החמור בנתוני אמת אודות תאונות הדרכים בישראל.
פירסום דיברי הרגעה במצב שכזה, מעלה תמיהות עמוקות לגבי כוונות המשטרה. בכל מקרה, קובעים המקטרגים כנגד המשטרה, "משמיט הפירסום את הבסיס הציבורי להצדקת האיומים להגברת האכיפה המשטרתית בדרכים..."
מהסיכום עוד עולה, כי 2541 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים ב-18,593 תאונות בכבישי הארץ. מדובר בירידה של כ-11% לעומת שנת 2001. ירידה של 2.4% נרשמה במספר התאונות הקטלניות. ירידה של 7.8% היתה גם במספר התאונות הקשות. מספר הפצועים ירד בשיעור של10.8%.