בחודש דצמבר 2002 נרשמה עליה בשיעור של 20% במספר התלונות בפורומים בנושא צרכנות, בהשוואה לחודש נובמבר. במהלך חודש דצמבר התפרסמו כ-220 תלונות וכ-2500 תגובות לתלונות אלו בפורומים השונים, לעומת חודש נובמבר שבו התפרסמו כ-190 תלונות וכ-2000 תגובות לתלונות. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור גוב קרטין עיתונות ותקשורת.
בדצמבר נרשמה עליה חדה במספר התלונות כנגד ספקיות האינטרנט - 13% לעומת 8% בחודש נובמבר. הסיבה לעליה נעוצה במספר רב של תלונות (כ-8%) נגד ספקית האינטרנט אקוונט. ירידה חדה בשיעור של 9% היתה במספר התלונות נגד חברות הכבלים (4%). במקום הראשון בהיקף תלונות הצרכנים בפורומים, נמצא נושא השירות הלקוי כ-18% מהתלונות ובמקום השני נושא המוצר הפגום כ-16% מהתלונות.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים לחודש דצמבר:
(פורומים: תפוז, נענע, ynet, b.s.h וכלבוטק):
שרות לקוי: 18% מהתלונות; מוצר פגום: 16% מהתלונות; ספקיות אינטרנט: 13% מתוכם: 2% נגד בזק בינלאומי, 8% נגד אקוונט, 1% נגד אינטרנט זהב ו-2% נגד נטויז'ן; חברות סלולריות: 10%, מתוכם: 1% תלונות כלליות, 0.5% נגד אורנג', 0.5% נגד אמיגו, 3% נגד פלאפון ו-5% נגד סלקום; קניות באינטרנט: 9%; הפקעות מחירים: 7%; הטעיית צרכנים: 5%; בזק: 5%; חברות כבלים: 4%, מתוכם: 1.5% נגד Yes, 1.5% נגד תבל, 0.5% נגד מתב ו-0.5% נגד ערוצי זהב; בנקים: 4%; ביטוח: 3%; כרטיסי אשראי: 3%, מתוכם: 2% נגד ויזה כ.א.ל ו-1% נגד לאומי; פרסומות: 2% וחברות תעופה: 1%.