|
רבעון מוצלח לשופרסל. מנכ"ל הרשת אפי רוזנהויז [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
שופרסל ממשיכה לדהור קדימה. כך עושה הרושם, גם בתנאים המאתגרים עבור המנהלים בסביבת הפעילות העסקית בימים אלה. הדברים עולים מדוח אותו מפרסמת (יום ד', 5.11.08) שופרסל.
ההכנסות של החברה ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-2.89 מיליארד שקלים, גידול של 12.9% בהשוואה ל-2.56 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע גם מעליית המחירים ברשת כתוצאה מייקור המוצרים על-ידי הספקים.
ברבעון האחרון, חנכה שופרסל את רשת החנויות המוזלות "יש" וכמו-כן נהנתה מגידול במספר החנויות בחברה. נתון המכירות בחנויות זהות מצביע על גידול של 12.4% במכירות.
סך הוצאות החברה, הכוללות עלויות מכירה, שיווק, הנהלה והוצאות כלליות אחרות הסתכמו ברבעון ב-626 מיליון שקלים בהשוואה ל-564 מיליון שקלים ברבעון המקביל, ושיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 21.6% בהשוואה ל-22% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-147 מיליון שקלים, זאת בהשוואה לרווח תפעולי בסך 119 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון גדל ב-146% והוא הסתכם ב-59 מיליון שקלים, בהשוואה ל-24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות למטר מרובע בחנויות החברה גדלו ב-12.8% ברבעון והסתכמו ב-5,619 שקלים, בהשוואה ל-4,981 שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
רפי ביסקר ושולם פישר, יושבי-ראש משותפים של שופרסל, הביעו שביעות רצון גדולה מן התוצאות: "לשופרסל תשתיות מצוינות להמשך צמיחה ועמידה ביעדים, גם בתקופות של אי ודאות השוררות במשק. תוצאות הרבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מצביעות על המשך מגמת שיפור בהכנסות וברווחיות החברה", אמרו.
מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, הוסיף: "תוצאות הרבעון ותשעת החודשים האחרונים, מוכיחות פעם נוספת כי התשתית הייחודית של שופרסל, הפורמטים, מועדון הלקוחות, המותג הפרטי וכרטיס אשראי שופרסל שעבר את הנפקות נטו של כ-200,000 כרטיסים, הם הבסיס להמשך צמיחת הרשת. הפורמט החדש "יש" אותו השיקה הרשת מהווה נדבך נוסף להמשך צמיחת החברה".
כמו כן, הכריזה החברה במעמד פרסום הדוח הרבעוני, כי היא תחלק דיבידנד לבעלי המניות בסכום של 108 מיליון שקלים.
נכון לסוף חודש ספטמבר 2008 הפעילה רשת שופרסל 231 חנויות ברחבי הארץ. הרשת מהווה חלק אינטגרלי בקונצרן איי.די.בי של נוחי דנקנר.