ענף רשתות השיווק מוביל את דירוג ענף הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של 4.4 מיליון דולר, אך עם ירידה של כ-65% ביחס להוצאה לפרסום שלו בספטמבר. המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם סופר-פארם, שהעלה לאוויר בשנית את הקמפיינים של המיתוג המחודש שלו ופרסם את baby land (התערוכה להורים ולהורים שבדרך) באמצעות באומן בר ריבנאי ונקסט אין.
אלו הנתונים שמפרסמת 'יפעת בקרת פרסום', המפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש אוקטובר 2008.
במקום השני ממוקמת רשת קו-אופ הריבוע הכחול, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-587 אלף דולר. הריבוע הכחול מחזיר לאוויר את קמפיין "גם אם שכחת משהו יצאת בזול" באמצעות שטרית מדיה גרופ.
במקום השלישי בקטגוריה, המשביר החדש לצרכן עם קולקציית החורף לנשים ולגברים בכיכובה של סנדי בר באמצעות מקאן אריקסון.
קטגוריית הביגוד - במקום השלישי
במקום השני בדירוג ממוקמת קטגוריית הסלולר. סלקום, שהוא המותג המוביל החודש, הוא גם המפרסם המוביל והדומיננטי בקטגוריה, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.8 מיליון דולר. סלקום יוצאת במבצע החלפה למכשירים חדשים ב-15 שקל לחודש באמצעות גיתם BBDO.
פלאפון ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם family fun באמצעות באומן בר ריבנאי במבצע מתנות מגוונות ללקוחות. פרטנר מפרסמת את מסלולי החבילות הקבועות מראש שלה באמצעות ראובני פרידן עם הוצאה ריאלית לפרסום של 814 אלף דולר.
קטגוריית הביגוד מתמקמת החודש במקום השלישי, כאשר המפרסמים הבולטים בה הם אופנת פוקס עם בר רפאלי ונועם תור באמצעות זרמון גולדמן. אופנת מנגו בסגנון טלנובלה ספרדית באמצעות מקאן אריקסון ואופנת רנואר עם winter collection 2009 הבולטת מאד בפרסום באינטרנט באמצעות מקאן דיגיטל ועם פרסום אוף ליין באמצעות נפתלי אברהם.
כיאה לחודש חגים בולטת קטגוריית הסרטים בפרסום עם הוצאה ריאלית של כ-2 מיליון דולר. הכותרים המובילים בפרסום הם "לקרוא ולשרוף" בהשתתפותם של בראד פיט וג'ורג' קלוני באמצעות פרסום LEAD ואידיאולוג'יק. "ויקי קריסטינה ברצלונה" באמצעות פרסום גולן ו"היי סקול מיוזיקל" אף הוא באמצעות פרסום גולן.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אין ספק שלאחר הווליום הפרסומי הגבוה בספטמבר טרום החגים, ניכרת האטה משמעותית בפרסום באוקטובר שבאה לידי ביטוי בירידה של 25% ביחס לחודש ספטמבר".
יוניליוור סוגרת את השלישיה
פרוקטר&גמבל וקבוצת שטראוס מובילות את טבלת המפרסמים באוקטובר. פרוקטר&גמבל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-3 מיליון דולר, בולטת עם פרסום של וולה קולסטון צבע לשיער עם מסכת לחות באמצעות גלר נסיס. אבקת כביסה אריאל M zim5 באמצעות באומן בר ריבנאי, ופנטן פרו ויטמין בכיכובה של שירז טל באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי.
קבוצת שטראוס מפרסמת את קפה טורקי עם הקפטן בשארם השייח באמצעות באומן בר ריבנאי. פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה ודנונה "עכשיו עם האנשים האמיתיים" באמצעות שלמור אבנון ואביחי.
יוניליוור סוגרת את השלישייה המובילה בטבלת המפרסמים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.8 מיליון דולר. יוניליוור מפרסמת בכחצי מיליון דולר את ממרח מזולה "מקור טוב לשומנים טובים" בכיכובה של סופר נני באמצעות מקאן אריקסון. כמו-כן, מפרסמת יוניליוור את חטיף שוגי בטעם כרמל בכיכובה של אורנה בנאי באמצעות באומן בר ריבנאי, ואת שמפו פינוק לילדים באמצעות מקאן אריקסון.
צ'מפיון מוטורס בולטת במקום השמיני החודש עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.1 מיליון דולר. יבואנית הרכבים מפרסמת את מרתון המכירות הגדול של 72 שעות באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי ואת פולקסווגן פאסאט באמצעות פוגל אוגילבי.