חברת כלמוטור יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לשווק את דגמי הפג'רו 2003, שעברו מתיחת פנים קלה.
הפג'רו מצוייד במנוע דיזל בנפח של 3.2 ליטר, ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה יחסי העברה. התיבה מאפשרת בחירה למצב ספורטיבי (המשפר ביצועים וגורע מצריכת הדלק) ומערכת הלומדת את אופי הנהיגה של הנהג.
לפג'רו 2003 פנסי הלוגן ראשיים, מסגרת כרום במקום צבע שחור, פנסי איתות שקופים ועיצוב שונה בכנפונים, במדרגות הצד ובפגושים הקדמיים והאחוריים. מוצע ריפוד פנים בעיצוב חדש.
איבזור הפג'רו כולל: הגה כח מתכוונן בעל 4 זרועות עם כיסוי עור, נעילה אחורית, מראות צד מתקפלות חשמליות בכרום עם מפשיר אדים, בקרת מהירות, דיפרנציאל אחורי בעל מגביל החלקה (LSD) עם אפשרות לנעילה בהפעלה חשמלית ולוח תצוגה דיגיטלי המציג טמפרטורה חיצונית, צריכת דלק ממוצעת, שעון זמן ונתוני מזגן ורדיו.
אמצעי הבטיחות כוללים ABS, מערכת חלוקת כח אלקטרונית למערכות הבלימה (EBD), הגה קורס בזמן תאונה ומושב נהג פנאומטי.
מאז תחילת שיווק הפג'רו בישראל בשנת 1994 נמסרו כ-7,700יחידות, מתוכן 2,750 פג'רו קצרים, המהווים 35% מהשוק בישראל.
מתחילת שנת 2001 נמסרו כ-3,100 פג'רו מהסוג החדש נטול שילדת הסולם הניפרדת, המכונה בישראל "קינג".
עיתוי השקת הפג'רו במקביל למירוץ היוקרתי פריז דאקר, מקנה לדן אורנשטיין, מנהל מותג מיצובישי בארץ, עמדת פתיחה מצויינת.
בראלי פריז שארם א שייך מתחרה מספר עצום של מכוניות מיצובישי, באין סוף גירסאות. לאחר שנים בהן שלטה החברה ללא מיצרין במרוץ, קמו לה השנה מתחרים רציניים, בין היתר בדמות קבוצת ניסאן.
בעוד שהפג'רו המוביל בדיונות רחוק מאוד מהקינג - מלך הכביש הישראלי, הרי שהניסן דומה מבחינה חיצונית לפחות, ל-WEENER המקומי.
חסרונה של תיבת הילוכים אוטומטית פוגעת קשות במכירת המתחרה לבית קרסו בעלת 133 כ"ס, באכזריות לא פחותה מזו בה לפני שנה תקעה התיבה האוטומטית של מיצובישי בשפולי המידבר, את הנהג הישראלי דרור כהן.
השנה ישראלים לא משתתפים במרוץ, שכן הוא עובר במדבר הלובי הבלתי ידידותי לבני אדם בכלל, ולישראלים בפרט. ג ללא השתתפות ישירה, העניין שהמרוץ מעורר בקרב חובבי הרכב הישראלים רב מאוד.
למתקשרי מיצובישי בארץ נותרו כעשרה ימים, להביא ולו מעט מהדרמה בה נתונים נהגי המרוץ של מיצובישי, פטרהנסל שבראש, ואחריו מסואוקה, לידיעת הציבור הישראלי - בזמן אמת.
בדומה לשכבר נאמר השבוע אודות תיקשור פעילותה הספורטיבית של יונדאי, יכול הנציג המקומי לנצל עד תום את הפוטנציאל השיווקי הגלום בתוצריו המוטוריים המעולים של ספקיו בחו"ל. בכך יתרום להתפתחות התרבות המוטורית הישראלית.
זמן קצר לאחר שהתמנה למנכ"ל מיצובישי ישראל, כבר התהלך דן אורנשטיין כוותיק ומנוסה בתערוכת המכוניות הבילאומית המסחררת שנערכה בסתיו בפריז.
במאמץ פיזי אדיר, צבר פטרהנסל יתרון בן שעתיים על מתחריו בחולות אפריקה: לבטח ימצא אורנשטיין בין עובדיו המקומיים, אי מי שיקדיש שעתיים, לתרגום לעברית של דבר הצלחת מיצובישי בדיונות הכל כך קרובות.
עונת טיולי החורף בעיצומה, והכל צריך גם להראות, לא רק להעשות. שיפור התרבות המוטורית בארץ, קרוב מאי פעם.
מחירים: פג'רו "קינג" קצר דיזל 3.2: החל מ-225,900 ש"ח. פג'רו "קינג" ארוך, דיזל 3.2: החל מ-249,900 ש"ח.