לאחר מאבק ממושך זכתה הבוקר חברת התעופה הישראלית, ישראייר לאישור המיוחל מבחינתה, לטוס לניו-יורק. ראש מינהל התעופה האזרחית של ישראל, תא"ל (מיל) עמוס עמיר, אישר את בקשתה של החברה לבצע טיסות מנתב"ג לניו-יורק.
ישראייר מבקשת להציע לנוסעים טיסות במחירים נמוכים בכ-40%-30% מהמחירים המוצעים על-ידי אל-על.
בכך שוברת ישראייר מונופול רב שנים בשוק הישראלי, בו החזיקה אל-על בקו טיסה זה. אל-על מפעילה כיום 20 טיסות שבועיות לארצות הברית, מהן 17 לניו-יורק. האישור ניתן לאחר ששר התחבורה לשעבר, אפרים סנה החליט עוד ביולי 2002, כי ישראייר תוכל לטוס לארה"ב החל מעונת הקיץ 2003.
אז התקבלה החלטתו לאחר שתחילה הביע התנגדות נמרצת לשינוי. סנה אמר בתחילת הדיונים בנושא, כי פגיעה בקו לניו-יורק - הרווחי ביותר של אל-על, תסב לחברה הממשלתית נזק בשיעור של כ-37% מהכנסותיה.
הדברים הלכו והסתבכו אז, וישראייר עתרה (12.6.02) לבג"צ נגד החלטתו הראשונית של סנה. בישאייר אמרו אז, כי ניו יורק הינו יעד פתוח לטיסות שכר, הן מבחינת פרסומי המנהל, והן באופן מעשי. הם הסבירו כי חברת הבת של אל-על, סאן-דור מפעילה טיסות שכר לניו יורק.
עתירת של ישראייר התמקדה בשאלה: האם נימוק השר להגנה על חברת אל על, כנימוק בלעדי לפגיעה בחופש העיסוק, הינו חוק לגיטימי. נימוק השר בגנה על חברה אחת גורם מצד שני לעליית מחירים בקו לניו יורק וכל תכליתה - מונופוליזציה.
בסופו של דבר החליט סנה לאשר את התחרות בקו זה, כאמור. סנה נאלץ למעשה לסגת מהחלטו הקודמת בשל העתירה.
דובר משרד התחבורה מסר, כי האישור שניתן יאפשר לישראייר לבצע כבר בקיץ הקרוב טיסות שכר לניו-יורק ולשאר ארצת הברית בחכירה יבשה, באמצעות צוותים ישראליים.
ישראייר הודיעה למינהל, כי בכוונתה לחכור מטוס בואינג 767-300 לביצוע הטיסות לניו-יורק. החברה תבצע הכשרה של טייסים וצווותים ישראליים להפעלת המטוס. יצויין, כי הקו לניו-יורק, הוא קו הטיסהה העמוס ביותר של אל-על. מידי שנה נוסעים בו 700 אלף איש.