|
שיפור ניכר בטכנולוגיית זיהוי תמונה
|
|
|
|
|
בעקבות השלמת סבב גיוס של 5.3 מיליון דולרים מקרנות הון סיכון בארה"ב ובישראל, חברת ההשקעות קסניה הודיעה (יום ד', 3.12.08) כי חברת לינק איט (המוחזקת על-ידה בכ-14.54% מהמניות) אשר פיתחה אלגוריתמים ופלטפורמה לזיהוי אובייקטים בתמונה, באופן שיאפשר חיפוש ויזואלי באינטרנט, מודיעה על שינוי שם ומבנה בחברת לינק איט. הגיוס מקורו בקרן Draper Fisher Jurvetson האמריקנית ושותפתה הישראלית DFJ תמיר פישמן. על-פי גיוס זה נקבע שווי החברה ל-11.7 מיליון דולרים אחרי הכסף.
במסגרת שינוי המבנה קיבלו בעלי המניות הקיימים של לינק איט, ובהם החברה, מניות בחברת סופרפיש - חברה אמריקנית אשר הוקמה לצורך שינוי המבנה, ובתמורה העבירו לסופרפיש את כל מניותיהם בלינק איט. לאחר שינוי המבנה תחזיק סופרפיש במלוא המניות של לינק איט.
מנכ"ל קסניה, ענת סגל, אמרה כי סופרפיש היא דוגמא לחברה בה קסניה הייתה לא רק משקיע אלא אף חלק מצוות הייזום עוד בשלב הרעיון וגיבוש התוכנית: "הגיוס, ממשקיעים מובילים בארה"ב ובישראל, וקביעת בסיס החברה בארה"ב, בקירבה למרכזי ההתרחשויות בעולם האינטרנט, מחזקים את האמונה איתה התחלנו את החברה, כי הטכנולוגיה והשירות של סופרפיש עתידים לשנות את הדרך בה אנשים מבצעים פעילויות חיפוש, קנייה והתקשרות באינטרנט. אין ספק כי הישגיה של סופרפיש מציפים ערך משמעותי בפורטפוליו של קסניה".
טכנולוגיית זיהוי תמונות ייחודית
מייסד ונשיא קסניה, עדי פנחס, אמר כי הרעיון שהקלקה על תמונות באתרי-אינטרנט תפעיל חיפוש שיציג לגולש תמונות בעלות תכנים דומים, הוצג כבר בעבר: "עם זאת, חברות מרכזיות בתעשיית האינטרנט שבחנו את תוצאות החיפוש של סופרפיש קבעו כי הן קפיצת מדרגה ממה שהוצג בעבר ולראשונה החיפוש-הויזואלי הגיע לרמה שהוא משכנע ומועיל לגולשים".
"החיפוש באינטרנט מוגבל כיום לחיפוש טקסטואלי. תוספת המימד הוויזואלי לחיפוש מאפשרת בפעם הראשונה למצוא מוצרים שאין להם תאור משמעותי במילים", ציין אולי גל-עוז, מנכ"ל סופרפיש, "ההשקעה תאפשר לחברה להגדיל את מרחב החיפוש למימדי האינטרנט, ולאפשר לגולשים לחפש באינטרנט בצורה אינטואיטיבית".
לינק-איט הוקמה ביולי 2006 על-ידי היזמים עדי פנחס ומיכאל צ'רטוק וחממת קסניה במטרה לעסוק בפיתוח אלגוריתמים ופלטפורמת-אינטרנט לזיהוי אובייקטים בתמונות ולמציאת תמונות בעלות תכנים דומים. לטכנולוגיה זו קיימים מגוון שימושים, החל ממציאת מוצרים דומים באתרי מסחר אלקטרוני ועד למציאת אנשים בעלי תווי-פנים דומים באתרי היכרויות. הפלטפורמה תוכננה כך שתוכל להתמודד עם עשרות מיליוני תמונות בקטלוגים ובאתרים חברתיים. בימים אלו החברה החלה לספק שירות חיפוש ויזואלי לאתרי קניות מקוונים.